• Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
  • Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
Bootmagazine.be logo
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be

Zo ziet de nieuwe Pénichette van Linssen eruit

Weinig spectaculairs, er lijkt niets meer op een Pénichette dan een andere Pénichette. Maar het revolutionaire van de nieuwe Linssen Pénichette Evolution zit hem in het ‘ Lippcon’-systeem, een dieselgenerator die de elektrische motoren voor de voortstuwing van stroom voorziet. Daarnaast is ook de indeling bepaald doordacht.  Linssen Yachts bouwt  25 nieuwe motorjachten bouwen voor Locaboat Holidays. Het eerste jacht is inmiddels in de verhuur . Het nieuwe schip is compact qua buitenmaten en biedt toch een zeer ruim interieur. In verband met de veiligheid en het bedieningsgemak werd gekozen voor een ontwerp zónder gangboorden, maar met centerline-traffic door het hele schip heen, van de achterkuip tot in de voorkuip.

Indeling

Een even logische als simpele overweging vormde de basis voor het ontwerp: de schipper en zijn crew willen overdag niet “rondvaren met slaapkamers”. Integendeel! Zij willen dat het gehele oppervlakte en het gehele volume van het schip 100% beschikbaar is voor verblijf overdag – zowel tijdens de vaart als wanneer het schip ligt afgemeerd tijdens de maaltijden en gezellige uurtjes. De layout is daarom opgebouwd rondom het revolutionaire concept van een zogenaamde dag- en nachtmodus: de ‘Day & Night Mode Configuration’.

De gehele middensectie tussen de vóór- en de achterkuip ligt op één niveau en is in ‘dagmodus’ en vormt  één aangename, grote leefruimte.

In de ‘nachtmodus’ kan deze grote ruimte gescheiden worden door twee soepel glijdende schuifwanden, die de toilet- en douchecompartimenten als het ware in een sluis plaatsen tussen de twee slaapcabines. De L-bank in elke slaapcabine kan in een handomdraai worden omgetoverd in een tweepersoonsbed.

 Linssen Integrated Propulsion and Power Configuration

Het LIPPCON®-systeem: staat voor Linssen Integrated Propulsion and Power Configuration. Het hart van dit systeem wordt gevormd door een dieselgenerator van 17,5 kW.

De generator is ruim bemeten voor zijn taak en draait een continu toerental van 1500 rpm in een uitstekend geïsoleerde capsule; een genot voor alle zintuigen en vooral voor de oren. De unit levert 400 V / 3 fasen wisselspanning voor de hoofd elektromotor die de schroefas aandrijft. Zowel boeg- als hekschroef worden eveneens aangedreven door een 400 V / 3 fasen elektromotor.

Zowel de voortstuwingsmotor als de boeg- en hekschroefmotoren worden bediend door één enkele, logische joystick, die het vermogen van de drie motoren op basis van  de gewenste vaarrichting en manoeuvre automatisch, proportioneel aanstuurt
Een onervaren schipper kan gemakkelijk varen, aanleggen en sluismanoeuvres uitvoeren met behulp van de ‘slimme’ joystick. De boot is uiteraard ook handmatig te besturen door middel van het stuurwiel, de elektrische handle voor vooruit/achteruit/gas en 2 joysticks voor het bedienen van boeg- en hekschroef.

Tijdens het varen levert de generator 240 Volt voor elektrisch koken en voor de elektrische oven. Wanneer de boot stilligt en de hoofdmotor niet draait, levert de generator voldoende stroom voor alle hotelcomfortfuncties.

Basisgegevens:

Lengte over alles x breedte x diepgang: ± 10,07 x 3,18 x 1,00 m

Lengte over dek: ± 9,48 m

Lengte waterlijn: ± 9,10 m

Minimale kruiphoogte: ± 2,70 m

Gewicht/deplacement: ± 9.000 kg/± 9 m³

 

Previous Story

Brasem tegen overmatige groei van waterplanten

Next Story

UPDATE: Francis Joyon verbreekt eigen solo Noord Atlantisch record… maar wordt 3 dagen later onttroond door Thomas Coville

Related Posts

  • Solozeiler gered na 8 uur in ruwe zee dankzij Personal Locator Beacon

    By admin
    Nigel Fox werd op 23 km van zijn jacht in...
  • Een nieuwe ‘gezinsrib’, de Medline 6.8 van Zodiac

    By admin
    De Medline 6.8 werd ontworpen en aangepast...
  • Auteur en ontdekkingsreiger Tim Severin overleden

    By admin
    In de loop van 2019 publiceerde...
  • Wat u ‘verplicht’ en ‘aanbevolen’ aan boord moet hebben in 2021

    By admin
    Vanaf 1 december 2020 is een nieuwe lijst...

QR-code Boot e~mag jan. 2021

Scan de QR-code om de integrale editie van Boot e~mag januari 2021 te lezen op uw tablet of smartphone.

Boot e~magazine – 01/ Jan. 2021

(Klik op de cover om de tablet-vriendelijke versie online te lezen)

Klik hier om de integrale versie van deze editie te downloaden (PDF – 5 MB).

PREVIEW Bootmagazine Traveler – Herfst / Winter 2020

Bootmagazine Special: de Olympische Spelen Retro - Bestel nu! Slechts € 6,95 (gratis verzending.)

RSS algemeen – Nauticlink

  • Na 38 dagen roeien komt eindstreep in zicht voor Bela en haar vriendinnen 21 januari 2021
    Na 5,5 week op zee komt het vaste land voor Bela Evers (53) langzaam weer in zicht. De inwoonster van Tonden is bezig aan de zwaarste roeiwedstrijd ter wereld. Volgens het thuisfront zijn de updates die ze vanaf de boot krijgen nog steeds positief. Omroep Gelderland
  • Nieuw datum voor het ORC/IRC wereldkampioenschap in 2022 21 januari 2021
    Na overleg tussen de Federazione Italiana Vela (FIV), de Unione Vela Altura Italiana (UVAI) en de Union Nationale pour la Course au Large (UNCL), het Offshore Racing Congress (ORC), de Royal Ocean Racing Club (RORC) en de Yacht Club Costa Smeralda (YCCS) is de datum voor het Wereldkampioenschap ORC/IRC in 2022 gewijzigd. Lees meer op […]
  • Genieten van staaltje klassiek Hoek-design 20 januari 2021
    Neem een kijkje in het gloednieuwe superjacht Bleu II, een ‘classic gentleman-style yacht’. Dit 55,99 meter lange expeditieschip is bestand tegen zeer zware omstandigheden. Het project is een samenwerking tussen de werf Turquoise Yachts, de eigenaar, vertegenwoordigd door Master Yachts en Hoek Design. Het typische Hoek-ontwerp doet onmiskenbaar denken aan een klassiek stoomschip, maar wel […]
  • Zeilschepen die in 2021 vracht vervoeren 20 januari 2021
    Tegenwoordig zijn er in de zoektocht naar duurzamere manieren van verschepen 5 bedrijven die met schepen op traditionele manier zeilen en vracht vervoeren. Hoewel ze nog bijzonderheden zijn, groeit de belangstelling nu we de schade zien die onze wereld wordt toegebracht met moderne vervoersmethoden. Designed Conscious publceerde een mooi overzicht van de vijf zeilende rederijen […]

RSS Yachtweb.be

  • Er is een fout opgetreden, wat waarschijnlijk betekent dat de feed uit de lucht is. Probeer later opnieuw.

Watersportboeken bij Bol.com

Klik hier om Watersportboeken te bestellen

Google Ads Footer

logo
Copyright 2020