• Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
  • Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
Bootmagazine.be logo
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be

Zevende Volvo Ocean Race-etappe zonder Stealth Mode

By admin on 18 maart 2018 in Nieuws, Regatta's, Watersportnieuws.be

Met de zevende etappe van 7.600 nautische mijlen keert de Volvo Ocean Race terug naar haar roots. De zeven boten sterke vloot racet vanaf Auckland over de beruchte Zuidelijke Oceaan, langs Kaap Hoorn richting de finish in het Braziliaanse Itajaí. En dat zonder de mogelijkheid van Stealth Mode, dus met de spanning tot het laatst voor de fans aan de wal.

Photo: Auckland Stopover. The New Zealand Herald In-Port Race. 10 March – Ainhoa Sanchez/Volvo Ocean Race

De zevende etappe van Auckland naar Itajaí is de langste van deze editie en tevens de meest waardevolle. De teams scoren dubbele punten en de eerst boot die Kaap Hoorn rondt, krijgt een bonuspunt. “Dit is de etappe waar je vanaf een afstand het meeste naar uitziet”, aldus Zuidelijke Oceaan-veteraan Chris Nicholson, wachtleider van team AkzoNobel dat de laatste etappezege opstreek.

“Als de dag van de start nadert, komen echter ook de herinneringen aan hoe verschrikkelijk het kan zijn. Het is een geweldige etappe door één van de meest afgelegen gebieden van onze aardbol.”

Geen Stealth Mode

De teams varen deze Zuidelijke Oceaan-etappe zonder de mogelijkheid om hun positie tijdelijk voor concurrentie te verbergen.

Een boot die in Stealth Mode gaat, wordt gedurende drie positierapporten onzichtbaar voor de andere teams. Deze optie komt nu te vervallen naar aanleiding van de schippersbriefing van afgelopen vrijdag.

De optie van Stealth Mode werd vooral tegen het einde van de etappe ingezet. Precies het moment dat fans het liefste de posities en de actie willen volgen. Toen het voorstel kwam om de limiet van het gebruik van Stealth Mode te veranderen van 200 nm tot 500 nm voor de finish, gaven de teams aan dat ze liever helemaal geen Stealth Mode willen. Als gevolg daarvan komt deze optie via de Sailing Instructions te vervallen.

 

 

Previous Story

Simeon Tienpont: “De laatste 2.000 mijlen zijn beslissend”

Next Story

MAPFRE wint start zevende Volvo Ocean Race-etappe

Related Posts

  • Bootmag, de gratis krant van Bootmagazine

    By admin
    Vanaf nu vind u alle actueel nieuws uit de...
  • Gratis EmergenSea & Veiligheidsdag pleziervaartGratis EmergenSea & Veiligheidsdag pleziervaart

    By
    In samenwerking met de Federale...
  • Lomac krijgt Benelux dealerLomac krijgt Benelux dealer

    By
    Italian Yachts is de officiële dealer...
  • Spectaculaire start The Ocean Race in AlicanteSpectaculaire start The Ocean Race in Alicante

    By
    De 14e editie van The Ocean Race, de...

Bootmag-krant – 03 – 2022 WINTER

QR-code Boot e-mag 02 – 2022

Bootmag-krant 01 – 2022 – Lente

Bootmagazine Special: de Olympische Spelen Retro - Bestel nu! Slechts € 6,95 (gratis verzending.)

RSS Yachtweb.be

  • Candela raises $20M to unlock fast, electric and sustainable waterborne transport.

Watersportboeken bij Bol.com

Klik hier om Watersportboeken te bestellen

Google Ads Footer

logo
Copyright 2022 - 6minutes press (imprint KIM vzw)