• Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
  • Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
Bootmagazine.be logo
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be

Yanmar Common Rail serie op Hiswa

Yanmar_4JH-CR-with-SD60(LRx)_0040_LRYanmar presenteert Common Rail dieselmotoren van 45 tot 370 pk op Hiswa te Water van 1 t/m 6 september 201. Yanmar’s koploper is de Common Rail JH-CR viercilinder motor. Deze compacte “middenklasser” is beschikbaar als 45, 57, 80 en 110 pk en past perfect in een brede range boten als: grotere zeiljachten, motorboten, sloepen, snelle ribs en tenders.
Directe brandstof inspuiting resulteert in een lager verbruik. Geluidsreductie is een ander speerpunt waar Yanmar engineers goed in zijn geslaagd.

Dankzij de compactheid van de motor, is deze zeer gemakkelijk bereikbaar voor service. Traditionele mechanische hendelbediening is de standaard levering. Optioneel kan de motor ook volledig elektronisch worden aangestuurd en worden uitgebreid met multifunctionele displays. De standaard motor is voorzien van een 12V/125A dynamo. Optioneel kan deze worden uitgerust met een 12V of 24V tweede dynamo. De motor voldoet aan de strengste milieueisen, waaronder EPA Tier 3 en EU RCD 2 (2017).

Yanmar 6BY3-160
Voor de wat grotere waterverplaatsende schepen heeft Yanmar een drieliter zescilinder 160 pk/2800 toeren Common Rail motor ontwikkeld. Zelfs stroomopwaarts is het uitermate stil varen met deze krachtige en zuinige motor. Ook deze 6BY3-160 voldoet aan de strengste milieueisen zoals EPA Tier 3 en EU RCD 2 (2017). Naast de standaard aanwezige 12V/150A dynamo, kan de 6BY3-160 ook worden voorzien van een extra 24V/90A dynamo.

Yanmar saildrive en sterndrive
Door de nieuwe oppervlakte behandeling hebben zowel de Yanmar saildrive als de Yanmar sterndrive nu een geanodiseerde toplaag, die nu nog beter beschermd tegen corrosie. Hierdoor kan de sail- of sterndrive de invloeden van zoet-, zout- en brakwater probleemloos aan.

Yanmar is aanwezig op Hiswa te Water, op stand K.530.

 

Previous Story

Met de boot naar Palingfestival Antwerpse Zeescouts

Next Story

Nieuwe Jeanneau 54, zeiljacht ontworpen voor elke levensstijl

Related Posts

  • Kan een boot buiten overwinteren?

    By admin
    Kan een boot buiten overwinteren? Ja hoor,...
  • Norbert Joris, stichter Etap Yachting overleden

    By admin
    Norbert Joris, erevoorzitter van het VBO en...
  • Oceaanoversteek Front Row: Ze zijn vertrokken…

    By admin
    Kort na 10.00 uur lokale tijd op vrijdag 25...
  • Schelpenteldag 2021

    By admin
    Zelfs in coronatijden kan iedereen...

QR-code Boot e~mag maart 2021

Boot e~magazine – 03 / Maart 2021

(Klik op de cover om de tablet-vriendelijke versie online te lezen)

Klik hier om de integrale versie van deze editie te downloaden (PDF – 9 MB).

PREVIEW Bootmagazine Traveler – Herfst / Winter 2020

Bootmagazine Special: de Olympische Spelen Retro - Bestel nu! Slechts € 6,95 (gratis verzending.)

RSS algemeen – Nauticlink

  • Nieuwe ‘kanovriendelijke’ automatische stuw bij inlaat Almelose Aa 6 maart 2021
    Waterschap Vechtstromen en de gemeente Almelo gaan de bestaande stuw bij de inlaat Almelose Aa vervangen door een automatische stuw. De stuw zorgt ervoor dat de hoeveelheid water in de Almelose Aa zo beter te doseren is en dat kano’s de stuw veilig kunnen passeren. De nieuwe stuw maakt het Almelose kanorondje nog aantrekkelijker. Het […]
  • SKS heeft meerdere scenario’s voor komende zomer, skûtsjesilen desnoods in een bubbel 6 maart 2021
    Fryslâns oudste skûtsjesylorganisatie heeft meerdere scenario’s klaarliggen om deze zomer een SKS-kampioenschap te laten plaatsvinden. In het meest verstrekkende scenario verblijven de schippers en bemanningsleden in een bubbel en worden er meerdere wedstrijden op één meer gezeild zonder publiek op de kant. Friesch Dagblad
  • Bosrandbrug even open voor opgesloten schepen 5 maart 2021
    De twee schepen die opgesloten zaten tussen de Bosrandbrug en de Leimuiderbrug zijn donderdag 4 maart ‘ontsnapt’. Vaarwegbeheerder provincie Noord-Holland maakte dat met een handmatige brugbediening mogelijk. Binnenvaartkrant
  • Is plek op Werelderfgoedlijst de redding voor historische zeilschepen in nood? 5 maart 2021
    De bruine vloot moet op de Unesco Werelderfgoedlijst. Dat is nodig voor het behouden en beschermen van de historische zeilschepen, stelt Overijssels gedeputeerde Eddy van Hijum. De sector verkeert in financiële nood door de coronacrisis. De Stentor

RSS Yachtweb.be

  • Er is een fout opgetreden, wat waarschijnlijk betekent dat de feed uit de lucht is. Probeer later opnieuw.

Watersportboeken bij Bol.com

Klik hier om Watersportboeken te bestellen

Google Ads Footer

logo
Copyright 2021 - 6minutes press (imprint KIM vzw)