• Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
  • Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
Bootmagazine.be logo
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Algemeen nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020
  • Watersportnieuws.be
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Algemeen nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020
  • Watersportnieuws.be

Yamaha introduceert ‘nieuwe geweldenaar’, de V8 XTO Offshore 425 PK buitenboordmotor met buitengewoon extreme prestaties

Nu en dan verschijnt er iets waar nog lang over gesproken wordt. Iets wat op elk gebied de nieuwe norm zal zijn, door voorheen onbereikbare technologieën toe te passen en de gebruikerservaring te verbeteren op manieren waarvan we voorheen alleen maar konden dromen. Wees alert! Want dit is een unieke gebeurtenis. Regelrechte primeurs, zoals de directe injectie en de geïntegreerde elektrische stuurinrichting.

Afgelopen week heeft Yamaha officieel de nieuwe V8 XTO Offshore geïntroduceerd. Met een cilinderinhoud van 5,6 liter, een ongekend hoog koppel, uitzonderlijke stuwkracht en een opwindende 425 pk is dit veel meer dan een gewone buitenboordmotor. Eigenlijk is het een volledig geïntegreerde krachtbron die een geheel nieuwe klasse van extreme offshore prestaties en besturing creëert, met name wanneer het wordt gecombineerd met de nieuwste generatie van het geïntegreerde Helmmaster® besturingssysteem van Yamaha, in combinatie met de CL7™ display.

Yamaha – een wereldwijde reputatie voor hoogwaardige kwaliteit
De nieuwe V8 XTO Offshore is ontworpen om de merkpositie van de hoogwaardige kwaliteit van Yamaha naar een nog hoger niveau te tillen. Met een enorme hoeveelheid vermogen en een grote stuwkracht, een ongeëvenaarde robuustheid en betrouwbaarheid, een volledige systeemintegratie en nauwkeurige besturing, gecombineerd met ultiem gebruiksgemak en goede service. Yamaha heeft dit kunnen verwezenlijken door het concept van de buitenboordmotor en de bijbehorende systemen ‘te herontdekken’, door technologieën te gebruiken die nieuw zijn in de industrie en, uiteraard, door een beroep te doen op de vele jaren specifieke ervaring in de buitenboordmotortechnologie en hoogwaardige innovatie waar Yamaha wereldwijd bekend om staat.

Extreem vermogen, koppel en stuwkracht
Voor het leveren van de zuivere brute kracht die nodig is om de zwaarste en grootste offshore boten en luxe RIB’s ‘voort te stuwen’, zijn enorm stevige tandwieloverbrengingen en de meest robuuste krachtbronnen nodig. Door de samenstelling van deze onderdelen kunnen zeer grote propellers worden aangedreven. De V8 XTO Offshore is ook uniek, omdat hij de eerste viertakt buitenboordmotor in de industrie is met directe injectie. De directe hogedrukinspuiting van brandstof in de verbrandingskamer zorgt voor een aanzienlijke verbetering van de verneveling en verhoogt de effectiviteit van het brandstofverbruik. Mede hierdoor creëert men maximaal, aanspreekbaar vermogen en een maximale efficiëntie.

Extreme verbrandingsefficiëntie
Het geavanceerde systeem voor directe injectie heeft maar liefst vijf brandstofpompen en genereert een inspuitdruk tot 200 bar! Het drietraps brandstofdruksysteem is ook uitgerust met twee onafhankelijke brandstofpompen die op specifieke, individuele toerentallen worden geactiveerd in een Vapor Separator Tank. Dit zorgt voor ongekend hoge nauwkeurigheid van de brandstofdosering zelfs op het maximale toerental. De V8 XTO Offshore van Yamaha beschikt ook over een compressieverhouding van 12,2:1. Het In-Bank™ uitlaatsysteem stuurt de uitlaatgassen via een directe route naar het staartstuk en daarna via de propellernaaf naar buiten. Mede hierdoor wordt een optimale stroming van de uitlaatgassen verkregen. In eenvoudige bewoordingen komt dit alles neer op een efficiënte verbranding en dus een hoger vermogen.

De pompen…
Niet alleen voor de brandstof is, in een geavanceerde motor zoals deze, een ongeëvenaarde pomptechnologie noodzakelijk. Daarom is de V8 XTO Offshore uitgerust met een unieke tweetraps water- en oliepomp, die elk ontworpen zijn voor een consistente werking op een hoog toerental. De waterpomp is zowel voorzien van een massieve rubberen impeller als een extreem stevige stalen impeller. Samen zorgen zij voor een hoge opbrengst van koelwater en een nauwkeurige temperatuurregeling tijdens alle toerentallen, zelfs onder de meest extreme omstandigheden.

Extreme stevigheid en betrouwbaarheid – vooraf ingebouwd
Naast de extra grote tandwieloverbrenging, de geharde tandwielen, de robuuste offshore bracket en de supersterke motorsteunen, is de V8 XTO Offshore ook uitgerust met plasma fusietechnologie voor de cilinderwanden. Hierdoor is de motor niet alleen duurzamer, maar ook aanzienlijk compacter. Het oppervlak met microtextuur is 60 procent harder dan staal en aanzienlijk lichter, waardoor we een grotere motorcapaciteit konden creëren zonder de afmetingen van de krachtbron te vergroten. De lagere oppervlaktewrijving draagt ook bij tot een maximale verlaging van het brandstofverbruik. De twee bovenliggende nokkenassen op elke cilinderbank worden aangedreven door een in een oliebad ondergedompelde zelfspannende ketting, voor een nauwkeurige kleptiming en een lange levensduur. De met koolstof beklede kleplichters vergroten de duurzaamheid, en zorgen voor een stille en voor een consistente timing.

yam_xto_1

Extreme systeemintegratie voor vermogen en besturing
Een andere ‘primeur in de industrie’ van de V8 XTO Offshore is de volledig geïntegreerde elektrische stuurinrichting, de eerste in zijn soort op een buitenboordmotor. Er zijn dus geen hydraulische leidingen of stangen, het systeem reageert dus sneller en directer dan conventionele systemen. Bovendien zorgt het voor een compacte bouw. Uiteraard is de ultieme besturing een combinatie van de V8 XTO Offshore met het unieke geïntegreerde Helmmaster® besturingssysteem van Yamaha, met de revolutionaire joystickbesturing en de uitstekende CL7™ kleurendisplay.

Bij dit model draait het ook om extreem gebruiksgemak
De nieuwe XTO OS™ propellers die speciaal zijn gemaakt voor het enorme koppelpotentieel van de V8 XTO Offshore van Yamaha. Deze nieuwe propellers, die werken met diameters van 16 tot 17⅛ inch produceren meer stuwkracht, zowel vooruit als achteruit. Het nieuwste bladontwerp brengt met zijn enorme oppervlak de grootste boten met een kleinere inspanning en een grotere controle in beweging. Dankzij het nieuwe uitlaatsysteem bieden deze propellers nog een ander voordeel: in achteruit hebben de uitlaatgassen geen negatief effect, wat weer bijdraagt tot een veel hogere stuwkracht in achteruit. Dit betekent dat het manoeuvreren aanzienlijk gemakkelijker gaat. Met de V8 XTO Offshore hoeft u bovendien de haven niet uit voor onderhoud. Dankzij ons uniek olieververs systeem van het staartstuk, is het mogelijk onderhoud te plegen zonder dat de boot het water uit moet. De V8 XTO Offshore heeft ook een geweldige laadstroomcapaciteit en levert een totaal (bruto) vermogen tot 90 Ampère
De ‘extreme’ toekomst is dus gearriveerd!
Kortom, Yamaha is met de nieuwe V8 XTO Offshore toonaangevend op het gebied van ‘extreme’ allround prestaties. Het is een uniek gevoel om als eigenaar deze ongekende ervaring te beleven. Revolutionair ontwerp, geavanceerde technologie, superieure innovatie, kwaliteit en uitmuntendheid – dit is de toekomst die Yamaha brengt!

Stijlopmerking:
De nieuwe V8 XTO Offshore is verkrijgbaar in de kleurstellingen Pearlescent White en in het klassieke Yamaha Grey.

Europese lancering: Genua Boat Show – Italië – vanaf 20 september 2018

 

Previous Story

Volvo Ocean Race krijgt nieuwe eigenaar

Next Story

Team Brunel op weg naar Gothenburg

Related Posts

  • Een nieuwe ‘gezinsrib’, de Medline 6.8 van Zodiac

    By admin
    De Medline 6.8 werd ontworpen en aangepast...
  • Auteur en ontdekkingsreiger Tim Severin overleden

    By admin
    In de loop van 2019 publiceerde...
  • Wat u ‘verplicht’ en ‘aanbevolen’ aan boord moet hebben in 2021

    By admin
    Vanaf 1 december 2020 is een nieuwe lijst...
  • Emirates Team New Zealand wint overtuigend ACWS Auckland

    By admin
    Op 15 januari gaat de voorronde van de...

QR-code Boot e~mag jan. 2021

Scan de QR-code om de integrale editie van Boot e~mag januari 2021 te lezen op uw tablet of smartphone.

Boot e~magazine – 01/ Jan. 2021

(Klik op de cover om de tablet-vriendelijke versie online te lezen)

Klik hier om de integrale versie van deze editie te downloaden (PDF – 5 MB).

PREVIEW Bootmagazine Traveler – Herfst / Winter 2020

Bootmagazine Special: de Olympische Spelen Retro - Bestel nu! Slechts € 6,95 (gratis verzending.)

RSS algemeen – Nauticlink

  • Kritiek op stroomkabel dwars door het waddengebied 17 januari 2021
    Verschillende partijen zijn ‘niet blij’ met het tracé voor de aanleg van een stroomkabel van een nieuw te bouwen groot windmolenpark boven de Waddeneilanden naar de Eemshaven. Donderdag werd duidelijk dat de minister van Economische Zaken kiest voor een tracé waarbij de kabel ten westen van de Eemshaven aan land komt. John Lukkien uit Zoutkamp […]
  • Willem Barentsz achterna: deze mensen willen zich 6 winters laten ‘invriezen’ op de Noordpool voor onderzoek naar de ijswalvis 17 januari 2021
    Je voor 5 maanden laten ‘invriezen’ op een boot tussen de ijsschotsen van Groenland en Spitsbergen om daar onderzoek te doen. Zou jij het durven? Herman, Melvin en Dick staan te popelen om te vertrekken. “Fantastisch om in die verlaten zee te zwemmen.” Duisternis, winterstormen, kruiend ijs en temperaturen tot 30 graden onder nul. Dat […]
  • Britten blij na eerste dag voorrondes Americas Cup 16 januari 2021
    Hoewel de Britten nog geen enkele oefenwedstrijd wonnen, versloeg Ineos Team UK vandaag de Italianen en de Amerikanen. Daarmee verliepen de eerste twee races van de Prada Cup anders dan verwacht. De foils maken het verschil Een zichtbaar opgeluchte Ben Ainslie, schipper van Britannia, in een interview na de eerste twee races: “Het was te […]
  • Syroco vs SP80: de race om de snelste boot ter wereld (eng) 15 januari 2021
    Het wereld-snelheidsrecord op het water is al meer dan acht jaar niet verbeterd. In november 2012 zette de Australische Paul Larsen het record op exact 65,45 knopen met zijn Vesta Sailrocket 2. Inmiddels zijn er twee teams, een Frans- en een Zwitsers team die beide het record willen evenaren en verbeteren. CNN-travel dook in het […]

RSS Yachtweb.be

  • Er is een fout opgetreden, wat waarschijnlijk betekent dat de feed uit de lucht is. Probeer later opnieuw.

Watersportboeken bij Bol.com

Klik hier om Watersportboeken te bestellen

Google Ads Footer

logo
Copyright 2020