• Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
  • Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
Bootmagazine.be logo
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be

Volvo Ocean Race start Onboard Reporter wervingscampagne

By admin on 7 juni 2016 in Beurzen & Evenementen, Nieuws, Regatta's, Watersportnieuws.be

Als je er morgen niet meer zou zijn, zou je dan oprecht kunnen zeggen dat je jouw leven maximaal hebt geleefd? Dat is de vraag die de Volvo Ocean Race in haar nieuw online campagne stelt. Met als doel om de volgende groep van stoere Onboard Reporters te ontdekken, die bereid zijn om in 2017-18 één van de zwaarste offshore uitdagingen ter wereld aan te gaan.

Het is ongetwijfeld ‘de moeilijkste job in de sportmedia’. Er is geen enkele andere sport, waarin toegewijde multimedia journalisten embedded in teams verslag doen. Potentiële kandidaten moeten een creatieve ‘boot camp’ overleven om aan te tonen dat ze de mentale en fysieke druk van hun rol aan kunnen.

Het evenement laat sinds 1973 ‘s werelds beste profzeilers de strijd met elkaar aanbinden over een afstand van 40.000 nautische zeemijlen. In negen maanden passeren ze vier oceanen en doen ze vijf continenten aan. Deze race heeft multimediale en ervaren mediaprofessionals nodig om bij de bemanningen aan boord te stappen en vanuit de meest afgelegen en ruige regionen verslag te doen naar de wal.

“Ik weet zeker dat voor een professionele storyteller er geen grotere uitdaging bestaat dan deze”, aldus de Amerikaanse filmmaker Amory Ross, die de afgelopen twee edities als Onboard Reporter vastlegde. “Je wordt ver over je fysieke, mentale en creatieve grenzen gepusht. Op een manier die met bijna niets te vergelijken valt.”

Om content vanaf de wereld oceanen bij de race fans te krijgen, is er serieuze technologie nodig. Elke boot is uitgerust met state-of-the-art apparatuur, op afstand bestuurbare camera’s, microfonen en op maat gemaakte media stations.

Met behulp van de meest geavanceerde satelliet technologieën in de wereld, legt elk stukje content ongeveer 200.000 kilometer af van de 65-voet lange race machines naar het hoofdkantoor in Alicante (Spanje).

– Succesvolle kandidaten staat negen maanden durende global ocean race te wachten

De ideale kandidaat voor deze ‘elite storytelling’ ploeg moet in staat zijn om dagelijks, ongeacht de omstandigheden, hoge kwaliteit video-, foto- en geschreven content te produceren.

Met behulp van enkele van de meest geavanceerde satelliettechnologieën in de wereld, reeds lange tijd geleverd door wereldwijde satellietpartner Inmarsat, zal de content soms zo’n 200.000 nautische mijlen afleggen naar het hoofdkantoor in Alicante.

“We zoeken kandidaten met een avontuurlijke instelling, die tevens een gedegen media-achtergrond hebben. Die oog hebben voor beeld en een neus voor verhalen”, licht Leon Sefton toe. Hij leidt het OBR wervingsproject en is tevens Hoofd Televisie bij de Volvo Ocean Race.

“Het kan niet worden onderschat hoe moeilijk de uitvoering van deze rol is. Dag in dag uit in bootbrekende condities en met weinig tot geen slaap.”

Voor de editie van 2014-15 dienden zich meer dan 2.000 gegadigden aan. De organisatie verwacht dit keer een nog grote aantal sollicitanten.”

Het werk van de Volvo Ocean Race Onboard Reporters verschijnt wereldwijd regelmatig in toonaangevende mediakanalen, zoals The Daily Telegraph, de New York Times, Red Bull Media House en 242 omroepen op 83 televisiekanalen over de hele wereld.

“De Onboard Reporters in de Volvo Ocean Race moeten veel meer zijn dan een mooi gezicht met microfoon. In werkelijkheid voeren zij de moeilijkste job uit in de sportjournalistiek”, schreef de gevierde journalist Tim Wendel in de Huffington Post.

Om te solliciteren moeten potentiële kandidaten naar de campagne website, if.volvooceanrace.com, en de briefing volgen voor het maken van een proefopdracht.

 

 

Previous Story

3 boten, 4 zeilers naar Olympische Spelen Rio

Next Story

Gebruikte-Botenbeurs Hoorn

Related Posts

  • Bootmag, de gratis krant van Bootmagazine

    By admin
    Vanaf nu vind u alle actueel nieuws uit de...
  • Gratis EmergenSea & Veiligheidsdag pleziervaartGratis EmergenSea & Veiligheidsdag pleziervaart

    By
    In samenwerking met de Federale...
  • Lomac krijgt Benelux dealerLomac krijgt Benelux dealer

    By
    Italian Yachts is de officiële dealer...
  • Spectaculaire start The Ocean Race in AlicanteSpectaculaire start The Ocean Race in Alicante

    By
    De 14e editie van The Ocean Race, de...

Bootmag-krant – 03 – 2022 WINTER

QR-code Boot e-mag 02 – 2022

Bootmag-krant 01 – 2022 – Lente

Bootmagazine Special: de Olympische Spelen Retro - Bestel nu! Slechts € 6,95 (gratis verzending.)

RSS Yachtweb.be

  • Candela raises $20M to unlock fast, electric and sustainable waterborne transport.

Watersportboeken bij Bol.com

Klik hier om Watersportboeken te bestellen

Google Ads Footer

logo
Copyright 2022 - 6minutes press (imprint KIM vzw)