• Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
  • Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
Bootmagazine.be logo
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be

Volvo Ocean Race lost dilemma op: foils én mono- en multihulls

By admin on 20 mei 2017 in Nieuws, Regatta's, Watersportnieuws.be, Zeiljachten

De Volvo Ocean Race heeft het dilemma  opgelost of de race in de toekomst met  mono- of multihulls gevaren wordt.  Ze kiezen voor beiden. Bij de offshore etappes wordt gebruik gemaakt van  foil-assisted 60-voetsmonohulls en de inport races worden op foilende catamarans gevaren., dit vanaf 2019.

Maar de Volvo Ocean Race heeft  de komende tien jaar nog meer wijzigingen in petto.  Mark Turner, algemeen directeur van de Volvo Ocean Race, maakte dit eerder deze week tijdens een speciaal evenement in het Volvo Museum in Göteborg bekend. Zo wordt er gedacht aan een etappe rond Antarctica, streeft de organisatie ernaar om van de race een tweejaarlijkse wedstrijd te maken en wordt voorzien in een opleidingsprogramma voor zeilers.

De nieuwe one design boten, ontworpen door de Fransman Guillaume Verdier, worden in 2019 geïntroduceerd.  Om de Volvo Ocean Race te winnen moeten schipper en bemanning – 6 of 7 leden, gemengde teams blijven toegelaten – dus zowel ervaring hebben met monohulls als met foiling catamarans. Duidelijk dat de race ‘allround’ zeilers op het oog heeft.

Het designteam van Verdier  zoekt bij het ontwerp aansluiting bij de IMOCA 60-klasse die we aan het werk zagen in de Vendée Globe. Voor de catamarans wordt gekeken naar de AC45’s die de America’s Cup betwisten.

De boten zullen kunnen geleased worden, wat de budgetten voor  deelname drastisch naar beneden haalt. Er staan 8 boten op het programma en de huidige deelnemers  hebben de eerste keuze om in het leaseprogramma te stappen. De teambudgetten bedragen gemiddeld 10-12 miljoen euro, verspreid over twee jaar, aldus racedirecteur Turner.  Dat is ongeveer een vijfde  van de huidige budgetten.

vor__13-00-170517-thenextdecade-lr
Previous Story

Bootmagazine editienr. 49 – mei / juni / juli 2017

Next Story

Privilège catamarans in handen van Hanse Group

Related Posts

  • Bootmag, de gratis krant van Bootmagazine

    By admin
    Vanaf nu vind u alle actueel nieuws uit de...
  • Gratis EmergenSea & Veiligheidsdag pleziervaartGratis EmergenSea & Veiligheidsdag pleziervaart

    By
    In samenwerking met de Federale...
  • Lomac krijgt Benelux dealerLomac krijgt Benelux dealer

    By
    Italian Yachts is de officiële dealer...
  • Spectaculaire start The Ocean Race in AlicanteSpectaculaire start The Ocean Race in Alicante

    By
    De 14e editie van The Ocean Race, de...

Bootmag-krant – 03 – 2022 WINTER

QR-code Boot e-mag 02 – 2022

Bootmag-krant 01 – 2022 – Lente

Bootmagazine Special: de Olympische Spelen Retro - Bestel nu! Slechts € 6,95 (gratis verzending.)

RSS Yachtweb.be

  • Candela raises $20M to unlock fast, electric and sustainable waterborne transport.

Watersportboeken bij Bol.com

Klik hier om Watersportboeken te bestellen

Google Ads Footer

logo
Copyright 2022 - 6minutes press (imprint KIM vzw)