• Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
  • Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
Bootmagazine.be logo
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Algemeen nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020
  • Watersportnieuws.be
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Algemeen nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020
  • Watersportnieuws.be

Volvo Ocean Race krijgt nieuwe eigenaar

Nu de Volvo Ocean Race 2017-18 onderweg is naar een spannende finish in Den Haag, kan de organisatie bevestigen dat de volgende editie van de race in 2021 van start zal gaan onder leiding van een nieuwe eigenaar. De nieuwe editie van de Volvo Ocean Race is gepland voor 2021. Volvo Cars blijft als sponsor verbonden aan de 2021 editie van de race.

Atlant Ocean Racing Spain, onder leiding van Richard Brisius, Johan Salén en Jan Litborn, neemt de Volvo Ocean Race over van Volvo Group en Volvo Cars, de mede-eigenaren van het evenement in de afgelopen 20 jaar.

Brisius, Salén en Litborn hebben uitgebreide ervaring in de prestigieuze ronde de wereld race. In de afgelopen 28 jaar waren ze betrokken bij zeven verschillende Volvo Ocean Race-campagnes. Brisius en Salén begonnen als bemanningsleden in de race van 1989-90, waarna ze succes hadden als teammanagers, met winnende campagnes als EF Language (1997-98) en Ericsson 4 (2008-09). Meest recent vormden ze het teammanagement van Team SCA, de volledige vrouwelijke boot in de vorige editie.

In November 2017 zijn Brisius en Salén aangesteld als President en co-President van de huidige editie van de Volvo Ocean Race.

“De geschiedenis van deze race rond de wereld is inspirerend en de toekomst is veelbelovend,” zei Brisius. “Deze race gaat over mensen en ik voel me vereert door het vooruitzicht om op deze manier samen te werken met de beste atleten en sportprofessionals in de wereld, evenals met de belangrijke partners en gaststeden.”

“Ik heb het geluk gehad dat veel van mijn dromen zijn uitgekomen. Eerst de droom om deze race te zeilen, toen mijn droom als teammanager, gevolgd door de droom om de race te leiden, en nu de droom om de toekomst van de race te kunnen sturen.”

“We zijn hier voor de lange termijn en we zijn vastbesloten om het sterke merk van een duurzaam prestigieuze wereldklasse evenement te behouden. Ik kijk ernaar uit om deel uit te kunnen maken van de ontwikkeling van deze unieke race door samen te werken met de teams, gaststeden, Volvo en al onze belangrijkste stakeholders.”

De organisatoren van de race overwegen om in 2021 twee verschillende type boten in dezelfde race te laten strijden. Zodat deelname mogelijk is met de bestaande Volvo Ocean 65 eenheidsklasse en een nog nader te bepalen klasse.

“We zullen blijven innoveren, het is veelbelovend dat we nu vanaf dag één over de lange termijn kunnen nadenken, nu we de middelen hebben om de volgende race alvast te kunnen garanderen,” aldus Salén.

“Door een bestaande andere klasse toe te laten in de race kunnen we profiteren van een bestaande vloot van raceboten die up-to-date zijn en voorzien van de nieuwste technologie. We zien dit als de manier om de beste zeilers van de wereld uit te dagen met een klasse die ontwikkeling aanmoedigt en vooroploopt in de sport.”

De huidige leiders van de Volvo Ocean Race zullen de komende weken met belanghebbende blijven communiceren om de race naar een volgend niveau te tillen. Commercieel en vanuit een sportief perspectief met als doel om aan het einde van deze race meer bekend te kunnen maken over de toekomst van de race.

Nu de volgende editie van de race in 2021 vast staat, is de verwachting dat extra race activiteiten zo vroeg mogelijk zullen plaatsvinden om enerzijds belanghebbenden een langere periode van activering te bieden in de aanloop naar het begin van de volgende race en anderzijds om nieuwe teams de mogelijkheid te bieden om een intensief trainingsprogramma op te zetten.

Volvo Cars blijft als sponsor verbonden aan de 2021 editie van de race. Daarnaast worden er al gesprekken gevoerd met bestaande gaststeden en sponsors voor zowel de editie van 2021 als activiteiten voorafgaand aan deze editie.

“De Volvo Ocean Race is voor ons een geweldig platform geweest voor het opbouwen en onderhouden van klantrelaties, het versterken van het Volvo-merk en het presenteren van ons bedrijf en onze producten aan een wereldwijd publiek,” zegt Kina Willeke, Executive President van Volvo Group Communication.

“Na twintig jaar vinden we dat het tijd is om de verantwoordelijkheid voor deze prestigieuze wedstrijd over te dragen aan een nieuwe en capabele eigenaar met de ervaring en knowhow die nodig is om de race verder te ontwikkelen”, zegt Björn Annwall, Senior Vice President Volvo Cars. “Volvo Cars blijft de volgende editie van de race ondersteunen als sponsor met speciale aandacht voor duurzaamheid.”

De huidige editie van de Volvo Ocean Race startte in Alicante, Spanje in oktober 2017.

Op het water, is er sprake van een meeslepende competitie en belooft het een van de spannendste finishes in de geschiedenis van de race te worden.

Op de kant, zet deze editie van de race de nieuwe standaard voor mediawaarde, race village bezoeken en fan engagement. Daarnaast creëert de race een belangrijke economische impact voor de gaststeden.

Deze 2017-18 editie van de race zal op 30 juni eindigen met de finish in Den Haag.
Foto boven: Alicante In-Port Race. Beau Outteridge/Turn the Tide on Plastic

Foto onder: Richard Brisius and Johan Salén — President and co-President of the 2017-18 Volvo Ocean Race. Ainhoa Sanchez/Volvo Ocean Race

vor_new_dir_lr
Previous Story

Team Brunel wint negende etappe nipt voor team AkzoNobel

Next Story

Yamaha introduceert ‘nieuwe geweldenaar’, de V8 XTO Offshore 425 PK buitenboordmotor met buitengewoon extreme prestaties

Related Posts

  • Een nieuwe ‘gezinsrib’, de Medline 6.8 van Zodiac

    By admin
    De Medline 6.8 werd ontworpen en aangepast...
  • Auteur en ontdekkingsreiger Tim Severin overleden

    By admin
    In de loop van 2019 publiceerde...
  • Wat u ‘verplicht’ en ‘aanbevolen’ aan boord moet hebben in 2021

    By admin
    Vanaf 1 december 2020 is een nieuwe lijst...
  • Emirates Team New Zealand wint overtuigend ACWS Auckland

    By admin
    Op 15 januari gaat de voorronde van de...

QR-code Boot e~mag jan. 2021

Scan de QR-code om de integrale editie van Boot e~mag januari 2021 te lezen op uw tablet of smartphone.

Boot e~magazine – 01/ Jan. 2021

(Klik op de cover om de tablet-vriendelijke versie online te lezen)

Klik hier om de integrale versie van deze editie te downloaden (PDF – 5 MB).

PREVIEW Bootmagazine Traveler – Herfst / Winter 2020

Bootmagazine Special: de Olympische Spelen Retro - Bestel nu! Slechts € 6,95 (gratis verzending.)

RSS algemeen – Nauticlink

  • Kritiek op stroomkabel dwars door het waddengebied 17 januari 2021
    Verschillende partijen zijn ‘niet blij’ met het tracé voor de aanleg van een stroomkabel van een nieuw te bouwen groot windmolenpark boven de Waddeneilanden naar de Eemshaven. Donderdag werd duidelijk dat de minister van Economische Zaken kiest voor een tracé waarbij de kabel ten westen van de Eemshaven aan land komt. John Lukkien uit Zoutkamp […]
  • Willem Barentsz achterna: deze mensen willen zich 6 winters laten ‘invriezen’ op de Noordpool voor onderzoek naar de ijswalvis 17 januari 2021
    Je voor 5 maanden laten ‘invriezen’ op een boot tussen de ijsschotsen van Groenland en Spitsbergen om daar onderzoek te doen. Zou jij het durven? Herman, Melvin en Dick staan te popelen om te vertrekken. “Fantastisch om in die verlaten zee te zwemmen.” Duisternis, winterstormen, kruiend ijs en temperaturen tot 30 graden onder nul. Dat […]
  • Britten blij na eerste dag voorrondes Americas Cup 16 januari 2021
    Hoewel de Britten nog geen enkele oefenwedstrijd wonnen, versloeg Ineos Team UK vandaag de Italianen en de Amerikanen. Daarmee verliepen de eerste twee races van de Prada Cup anders dan verwacht. De foils maken het verschil Een zichtbaar opgeluchte Ben Ainslie, schipper van Britannia, in een interview na de eerste twee races: “Het was te […]
  • Syroco vs SP80: de race om de snelste boot ter wereld (eng) 15 januari 2021
    Het wereld-snelheidsrecord op het water is al meer dan acht jaar niet verbeterd. In november 2012 zette de Australische Paul Larsen het record op exact 65,45 knopen met zijn Vesta Sailrocket 2. Inmiddels zijn er twee teams, een Frans- en een Zwitsers team die beide het record willen evenaren en verbeteren. CNN-travel dook in het […]

RSS Yachtweb.be

  • Er is een fout opgetreden, wat waarschijnlijk betekent dat de feed uit de lucht is. Probeer later opnieuw.

Watersportboeken bij Bol.com

Klik hier om Watersportboeken te bestellen

Google Ads Footer

logo
Copyright 2020