• Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
  • Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
Bootmagazine.be logo
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be

Meer mensen meer uren het water op

By admin on 15 december 2018 in B-2-B Watersportindustrie, Verenigingen & Organisaties

De Nederlandse campagne  ‘Welkom op het water’ zet watersportpromotie voort tot 2025. Door het hele land werken ondernemers en organisaties samen om meer mensen meer uren het water op te krijgen. Samen de watersport promoten blijft pure noodzaak. Ondernemers in de watersport zijn immers niet langer concurrent van elkaar, maar van andere vrijetijdsbestedingen. Welkom op het water is daarom dé campagne voor de toekomst en wordt dan ook voortgezet tot en met 2025. De plannen voor 2019 krijgen vorm.

Van 10 t/m 13 januari neemt Welkom op het water samen met een collectief van HISWA-bedrijven, het Watersportverbond en VVV-kantoren deel aan de Vakantiebeurs onder het thema Nederland Waterland. Het doel is om op meer plekken aanwezig te zijn dan waar de watersport normaliter komt. Daarnaast staat de organisatie van de eerste editie van de Nationale Meevaardag op de planning. Ondernemers en booteigenaren worden uitgenodigd om op deze dag iemand mee te nemen die nog nooit heeft gevaren. Een onderzoek naar hoe watersport een vast onderdeel kan worden binnen het basisonderwijs wordt tevens uitgevoerd. Net als veel andere activiteiten.

Ondernemers staan samen sterk

Een speciale stuurgroep geeft vorm aan de campagne Welkom op het water. De stuurgroep bestaat in totaal uit zeven ondernemers en marketeers, allen werkzaam in de watersport.  
“Meer mensen meer uren het water op krijgen is het doel. Dat is iets wat alleen lukt als de sector samen werkt”, vertelt Tessa den Hartog, die namens HISWA Vereniging campagneleider is. “Door het hele land bestaan er goede initiatieven om watersport te promoten, maar er ontbreekt een overkoepelende vlag. De stuurgroep hoopt dat via Welkom op het water de watersport steeds meer zal optreden als één.”

Zeker 800 HISWA-leden zijn momenteel direct of indirect betrokken bij de campagne. Door financiering van de campagne, het aanbieden van een arrangement met korting, het beschikbaar stellen van vaartuigen en personeel of zelf als ambassadeur op te treden.

De volgende video laat HISWA-leden aan het woord over deze campagne.


 

Over Welkom op het water
In 2015 lanceerde HISWA de campagne Welkom op het water. Het doel: zoveel mogelijk mensen enthousiast maken voor de watersport en meer uren het water op krijgen. Want: watersporten geeft je een ander perspectief! Binnen drie jaar heeft de campagne Welkom op het water veel bereikt. Zo is de betrokkenheid van ondernemers om de watersport te promoten toegenomen, dragen diverse partners bij aan het doel en zijn er nieuwe mensen het water op gegaan. Online trekt de campagne ook veel nieuw publiek. Meer dan 37.396 mensen hebben de watersportcheck gedaan. Deze check laat mensen ontdekken welke watersport bij hen past. In de watersportagenda zijn in totaal meer dan 465 evenementen opgenomen. Dit zijn evenementen die plaats vinden op, in en rondom het water.

Meer informatie is te vinden op: www.welkomophetwater.nl. 

 

Previous Story

Nieuwe Jeanneau Sun Fast 3300: een dubbele dynamiek

Next Story

36e America’s Cup met Prada Cup als ‘Challenger Selection Series’

Related Posts

  • Bootmag, de gratis krant van Bootmagazine

    By admin
    Vanaf nu vind u alle actueel nieuws uit de...
  • Gratis EmergenSea & Veiligheidsdag pleziervaartGratis EmergenSea & Veiligheidsdag pleziervaart

    By
    In samenwerking met de Federale...
  • Lomac krijgt Benelux dealerLomac krijgt Benelux dealer

    By
    Italian Yachts is de officiële dealer...
  • Spectaculaire start The Ocean Race in AlicanteSpectaculaire start The Ocean Race in Alicante

    By
    De 14e editie van The Ocean Race, de...

Bootmag-krant – 03 – 2022 WINTER

QR-code Boot e-mag 02 – 2022

Bootmag-krant 01 – 2022 – Lente

Bootmagazine Special: de Olympische Spelen Retro - Bestel nu! Slechts € 6,95 (gratis verzending.)

RSS Yachtweb.be

  • Candela raises $20M to unlock fast, electric and sustainable waterborne transport.

Watersportboeken bij Bol.com

Klik hier om Watersportboeken te bestellen

Google Ads Footer

logo
Copyright 2022 - 6minutes press (imprint KIM vzw)