• Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
  • Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
Bootmagazine.be logo
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be

Ineos vervangt Land Rover als partner in het Britse America’s Cup project van Ben Ainslie

By admin on 2 mei 2018 in Regatta's, Verenigingen & Organisaties, Watersportnieuws.be

Teleurstelling bij Land Rover dat met het BAR-team van Ben Ainslie de halve finale van de 35e America’s Cup haalde, waar ze werden verslagen door de uiteindelijke winnaars, Emirates Team New Zealand. De beker ging terug naar Nieuw-Zeeland en Land Rover zegde onmiddellijk zijn steun toe aan het team tot en met de 36e America’s Cup in 2021. Maar aan de vier jaar samenwerking kwam plotsklaps een einde. Op vrijdag 20 april werd Land Rover op de hoogte gesteld dat Ineos het team had gekocht en dat het contract werd beëindigd.

,,We zijn buitengewoon teleurgesteld. We hebben ons volledig ingezet om Ben en het hele team te ondersteunen. Het is een grote slag voor ons allemaal dat ons partnerschap niet zal worden voortgezet,” aldus Land Rover in een mededeling.

Door deze samenwerking heeft Land Rover vooral ingezet op technologie en innovatie en de ontwikkeling van toekomstig talent via de Land Rover BAR Academy. Het bedrijf leverde zo een ruime bijdrage om jongeren te motiveren om voor een  STEM – richting te kiezen op school (STEM is een letterwoord dat staat voor Science – Technology – Engineering – Mathematics ).

Land Rover blijft zich inzetten voor de zeilsport en wenst Sir Ben en het Britse team veel succes in hun campagne om de beker naar huis te brengen. Het project van Ben Ainslie voert als baseline “Bring the Cup Home”. Dat zal dan moeten gebeuren door het Ineos Team GB genaamd, een nieuwe uitdaging goed voor een budget van 110 miljoen Britse Pond (125 miljoen Euro).

In overeenstemming met de AC75-klassenregel, die eerder deze maand werd gepubliceerd, racen alle teams op 22.8 meter foiling monohulls, in tegenstelling tot de foiling  catamarans die zijn gebruikt in de laatste twee edities van de America’s Cup.

Voormalig Land Rover BAR-chef en viervoudig America’s Cup-winnaar Grant Simmer zal ook een belangrijke rol spelen als CEO van Ineos Team GB. Andere belangrijke benoemingen zijn onder meer tacticus Giles Scott en Emirates Team New Zealand-veteraan Nick Holroyd, die de rol van hoofdontwerper op zich zal nemen.

Ineos is een Brits chemiebedrijf met  inmiddels 65 productie eenheden in 16 landen met zo’n 17.000 werknemers  en  een omzet van zo’n US$ 40 miljard.

De vijf belangrijkste afzetmarkten zijn Duitsland, Verenigde Staten, Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Benelux. Deze vijf landen hebben een aandeel van circa 75% in de totale omzet.

In België ging Ineos in 1998 van start in Zwijndrecht. Sinds 2011 heeft Ineos 6 productievestigingen en 1 onderzoekslabo (Neder-over-Heembeek) in België. Deze sites zijn ontstaan na overnames van onderdelen van BP (Innovene), Dow, Solvay, BASF en Tessenderlo Group. In België produceren we vooral tussenproducten, kunststoffen  en specialiteiten.

Misschien creëert het Britse project “Bring the Cup Home” van de Ineos groep ook mogelijkheden voor de zeilsport in ons land. Met een procentje van het budget voor het zou de zeilen in België een stevige rugwind krijgen.

 

 

Previous Story

Faillissement Bavaria Yachtbau, maar activiteiten en garantie gehandhaafd

Next Story

Wereldkampioenen Nacra 15 behalen landenplaats voor de Youth Olympics

Related Posts

  • Bootmag, de gratis krant van Bootmagazine

    By admin
    Vanaf nu vind u alle actueel nieuws uit de...
  • Gratis EmergenSea & Veiligheidsdag pleziervaartGratis EmergenSea & Veiligheidsdag pleziervaart

    By
    In samenwerking met de Federale...
  • Lomac krijgt Benelux dealerLomac krijgt Benelux dealer

    By
    Italian Yachts is de officiële dealer...
  • Spectaculaire start The Ocean Race in AlicanteSpectaculaire start The Ocean Race in Alicante

    By
    De 14e editie van The Ocean Race, de...

Bootmag-krant – 03 – 2022 WINTER

QR-code Boot e-mag 02 – 2022

Bootmag-krant 01 – 2022 – Lente

Bootmagazine Special: de Olympische Spelen Retro - Bestel nu! Slechts € 6,95 (gratis verzending.)

RSS Yachtweb.be

  • Candela raises $20M to unlock fast, electric and sustainable waterborne transport.

Watersportboeken bij Bol.com

Klik hier om Watersportboeken te bestellen

Google Ads Footer

logo
Copyright 2022 - 6minutes press (imprint KIM vzw)