• Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
  • Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
Bootmagazine.be logo
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be

Tall Ships Races 2020 uitgesteld tot 2021

By admin on 27 april 2020 in Charter & Cruises, Nieuws, Verenigingen & Organisaties

Sail Training International heeft aangekondigd dat als gevolg van de COVID-19-uitbraak de Tall Ships Races 2020 is uitgesteld tot volgend jaar – de eerste keer dat dit is gebeurd sinds het evenement voor het eerst werd gehouden in 1956.

De Tall Ships Race is telkens een feest voor de jeugdige deelnemers en een ode aan de internationale vriendschap. Tijdens de Koude Oorlog was de Tall Ships Race het bijna het  enige evenement dat grote aantallen jongeren van beide kanten van het IJzeren Gordijn bij elkaar bracht – een prestatie die resulteerde in een nominatie voor de Nobelprijs voor de Vrede in 2007.

In 2019 namen meer dan 4.000 jongeren uit 59 verschillende landen deel aan boord van 87 schepen. Bijna 6 miljoen bezoekers gingen kijken naar de schepen in zes verschillende havens. Het evenement van 2020 zou op 2 juli in Lissabon beginnen en op 9 augustus in Duinkerken eindigen, met tussenstops onderweg in  Cadiz en A Coruna.

Jonathan Cheshire, voorzitter van Sail Training International, het in het VK gevestigde ‘charity’ organisatie die het wereldwijde zeilevent coördineert, betreurt het uitstel.

“Het is een groot verdriet voor ons en de gasthavens van dit jaar om het evenement uit te stellen tot volgend jaar, maar we zijn het er allemaal over eens dat een openbare bijeenkomst van deze omvang niet mogelijk is tijdens een pandemie. We voelen mee met  alle jongeren die teleurgesteld zullen zijn door de beslissing, maar volksgezondheid en veiligheid moeten voorrang krijgen.

De financiële impact zal ernstig zijn, maar we overleven het wel. 
De interactie tussen jongeren uit zoveel landen, aan boord en in de haven, is een krachtige katalysator voor interculturele tolerantie en begrip. De ervaring van het leven op zee biedt jongeren ongeëvenaarde kansen om verantwoordelijkheid, zelfvertrouwen en teamwork te leren. In onze sterk  gemanaged en gemechaniseerde wereld biedt de Tall Ships Race een ongelimiteerd  contact met een van de laatste grote vrijheden, de zee. ”

Previous Story

Schelderegatta afgelast… Gezondheid primeert

Next Story

The Ocean Race biedt educatief materiaal aan omtrent duurzaamheid

Related Posts

  • Bootmag, de gratis krant van Bootmagazine

    By admin
    Vanaf nu vind u alle actueel nieuws uit de...
  • Gratis EmergenSea & Veiligheidsdag pleziervaartGratis EmergenSea & Veiligheidsdag pleziervaart

    By
    In samenwerking met de Federale...
  • Lomac krijgt Benelux dealerLomac krijgt Benelux dealer

    By
    Italian Yachts is de officiële dealer...
  • Spectaculaire start The Ocean Race in AlicanteSpectaculaire start The Ocean Race in Alicante

    By
    De 14e editie van The Ocean Race, de...

Bootmag-krant – 03 – 2022 WINTER

QR-code Boot e-mag 02 – 2022

Bootmag-krant 01 – 2022 – Lente

Bootmagazine Special: de Olympische Spelen Retro - Bestel nu! Slechts € 6,95 (gratis verzending.)

RSS Yachtweb.be

  • OCEAN GLOBE RACE 2023

Watersportboeken bij Bol.com

Klik hier om Watersportboeken te bestellen

Google Ads Footer

logo
Copyright 2022 - 6minutes press (imprint KIM vzw)