• Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
  • Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
Bootmagazine.be logo
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be

Schipper Nicolas Troussel (Corum) gekwalificeerd voor Vendée Globe 2020

By admin on 30 juli 2020 in Nieuws, Regatta's, Watersportnieuws.be

Nicolas Troussel, de Franse schipper die door CORUM Investments wordt gesponsord, is gekwalificeerd voor de Vendée Globe 2020, een van de belangrijkste zeilevenementen ter wereld, die op 8 november in de Franse stad Les Sables-d’Olonne van start gaat.

Foto: Nicolas Trousel – Corum L’Epargne

De Vendée Globe is het enige zeilevenement waar schippers alleen en zonder enige hulp de wereld rond varen en wordt vaak in moeilijkheidsgraad vergeleken met de beklimming van de Mount Everest, de hoogste berg ter wereld.

In totaal is de race meer dan 40.000 kilometer, het equivalent van de omtrek van de aarde, waar schippers in de Atlantische, Indische en Pacifische Oceaan varen tot ze terugkeren naar hun vertrekpunt.

De Vendée Globe is de enige solozeilwedstrijd waarbij schippers om de wereld zeilen zonder hulp van buitenaf. De Vendée Globe geldt als een extreem uitdagende race waarbij schippers en hun boten gedurende twee maanden wind, kou en ontberingen moeten doorstaan.

Schipper Nicolas Troussel bereidt zich de komende maanden fysiek en mentaal voor op de race, met ondersteuning van zijn team bestaande uit 14 mensen met technische, sportieve of administratieve vaardigheden. De aanpassing aan de bevaarbaarheid van de nieuwe CORUM L’Épargne, uitgerust met de meest geavanceerde technologische innovaties, is een uitdaging waarbij geen enkel detail aan het toeval kan worden overgelaten. Om de mate van inspanning en de moeilijkheidsgraad van de voorbereiding goed te begrijpen; na elk van de navigaties heeft de schipper 24 uur nodig om zich volledig te herstellen.

De aanpassingen aan de CORUM L’Épargne, een IMOCA 60-voets monohull, zijn in volle gang. De CORUM L’épargne wordt nu geprepareerd op de bekende werf van Mer Agitée.

IMOCA Open 60

De Vendée Globe wordt gezeild in boten van het type IMOCA Open 60, ook wel Open 60 genoemd. Zoals de naam al aangeeft, zijn dit boten van 60 voet lang (18,28m). Deze IMOCA’s zijn geheel gebouwd van koolstofvezel en voorzien van een rotatiemast voor een betere aanstroming van het grootzeil en gelden als het summum in offshore wedstrijdzeilen in monohulls. In het oog springend zijn de foils (draagvleugels) die de boot tijdens het zeilen voor het grootste deel uit het water tillen.

Schipper Nicolas Troussel: “Ik heb mijn hele leven toegewerkt naar deze race, het is een droom die uitkomt, het is mijn passie. Elke dag ben ik ermee bezig, met de boot, met CORUM. Ik ben erg verheugd dat ik de kwalificatie heb gehaald waar ik en mijn team maandenlang hard aan hebben gewerkt. Nu werken we toe naar het startschot voor de moeilijkste solorace ter wereld.”

Frédéric Puzin, voorzitter van CORUM, over de deelname van de CORUM L’Epargne aan de Vendée Globe 2020: “Performance, commitment en risicomanagement zijn onderdeel van ons dagelijkse werk en van de waarden die besloten liggen in het CORUM DNA. In de zeilsport vinden we diezelfde waarden terug en Nicolas is voor ons de perfecte schipper om onze waarden uit te dragen over de wereld.”

CORUM is een toonaangevende Franse vastgoedinvesteerder die in Frankrijk vermogensopbouw voor gewone particulieren mogelijk heeft gemaakt. In Nederland biedt CORUM momenteel twee vastgoedbeleggingsfondsen aan: CORUM Origin (eurozone) en CORUM XL (wereldwijd). Vanuit zeven internationale vestigingen beheert CORUM bijna 4 miljard euro aan activa wereldwijd.

Meer informatie www.corum-funds.nl en www.vendeeglobe.org

 

Previous Story

Wat doen beroemde zeilers in de sportschool?

Next Story

Nieuwe boten in coronatijden

Related Posts

  • Bootmag, de gratis krant van Bootmagazine

    By admin
    Vanaf nu vind u alle actueel nieuws uit de...
  • Gratis EmergenSea & Veiligheidsdag pleziervaartGratis EmergenSea & Veiligheidsdag pleziervaart

    By
    In samenwerking met de Federale...
  • Lomac krijgt Benelux dealerLomac krijgt Benelux dealer

    By
    Italian Yachts is de officiële dealer...
  • Spectaculaire start The Ocean Race in AlicanteSpectaculaire start The Ocean Race in Alicante

    By
    De 14e editie van The Ocean Race, de...

Bootmag-krant – 03 – 2022 WINTER

QR-code Boot e-mag 02 – 2022

Bootmag-krant 01 – 2022 – Lente

Bootmagazine Special: de Olympische Spelen Retro - Bestel nu! Slechts € 6,95 (gratis verzending.)

RSS Yachtweb.be

  • OCEAN GLOBE RACE 2023

Watersportboeken bij Bol.com

Klik hier om Watersportboeken te bestellen

Google Ads Footer

logo
Copyright 2022 - 6minutes press (imprint KIM vzw)