• Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
  • Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
Bootmagazine.be logo
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be

Pardo 43 is geen kopie

By admin on 8 maart 2018 in Nieuws, Verenigingen & Organisaties

Zoals eerder bericht had het Duitse Hanse Yachts een klacht ingediend tegen de Italiaanse werf Cantiere del Pardo omdat de Pardo 43 een slaafse kopie zou zijn van hun Fjord 42. Na een eerste uitspraak van de rechtbank van Genua, eind januari, werd de Pardo 43 zo ongeveer ‘kaltgestellt’. Maar op 7 maart heeft de rechtbank zich ten gronde uitgesproken in het geschil tussen HanseYachts en Cantiere del Pardo over de Powerboat Pardo 43.

De Rechtbank van Genua heeft verklaard dat:

1. De Pardo 43 is geen kopie van de Fjord 42. Het gemeenschapsontwerp dat door HanseYachts is geregistreerd met betrekking tot de Fjord 42 is ongeldig en alle beschuldigingen van inbreuk tegen de Pardo 43 zijn derhalve ongegrond.

2. Bij de aankoop kan geen enkele potentiële klant worden misleid of verward door het ontwerp van de twee boten. De Pardo 43 kan niet worden verward met de Fjord 42 of een andere boot in de Fjord-lijn, die wordt geproduceerd door HanseYachts.

3. Het zich toeeigenen van kwaliteiten en waarden die toebehoren tot de Fjord-lijn is nooit gebeurd door Pardo 43.

Bovendien heeft de Rechtbank van Genua  verklaard dat Cantiere del Pardo  de enkele optionele onderdelen die beide schepen gemeen hebben, hen geen concurrentievoordeel opleveren. Het is duidelijk dat bij voorbeeld een uitschuifbare bimini’s of een hydraulische hekplatformen worden vervaardigd door diverse leveranciers en op de markt beschikbaar zijn.

Zelfs nu de rechtbank van Genua erkend heeft dat Pardo 43 niet aansprakelijk is voor namaak en oneerlijke concurrentie wegens slaafse nabootsing en en het zich toe-eigenen van kwaliteiten, zal Cantiere del Pardo de mogelijkheid onderzoeken om de meest geschikte maatregelen te nemen om zijn legitieme rechten te verdedigen. Waarvan akte.

 

 

Previous Story

ANWB stopt met waterkaarten-app

Next Story

Dongfeng wint zenuwslopende New Zealand Herald In Port Race

Related Posts

  • Bootmag, de gratis krant van Bootmagazine

    By admin
    Vanaf nu vind u alle actueel nieuws uit de...
  • Gratis EmergenSea & Veiligheidsdag pleziervaartGratis EmergenSea & Veiligheidsdag pleziervaart

    By
    In samenwerking met de Federale...
  • Lomac krijgt Benelux dealerLomac krijgt Benelux dealer

    By
    Italian Yachts is de officiële dealer...
  • Spectaculaire start The Ocean Race in AlicanteSpectaculaire start The Ocean Race in Alicante

    By
    De 14e editie van The Ocean Race, de...

Bootmag-krant – 03 – 2022 WINTER

QR-code Boot e-mag 02 – 2022

Bootmag-krant 01 – 2022 – Lente

Bootmagazine Special: de Olympische Spelen Retro - Bestel nu! Slechts € 6,95 (gratis verzending.)

RSS Yachtweb.be

  • Candela raises $20M to unlock fast, electric and sustainable waterborne transport.

Watersportboeken bij Bol.com

Klik hier om Watersportboeken te bestellen

Google Ads Footer

logo
Copyright 2022 - 6minutes press (imprint KIM vzw)