• Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
  • Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
Bootmagazine.be logo
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be

Ook dat nog… Waterwegenvignet na de pauze!

By admin on 28 februari 2018 in Beurzen & Evenementen, Nieuws, Verenigingen & Organisaties

De Vlaamse Waterweg, je weet wel, de fusie van de beide waterwegbeheerders, wil naast het versterken van het vervoer via de binnenvaart ook de aantrekkelijkheid van onze waterwegen voor recreatie, toerisme en natuurbeleving vergroten. Zou het in stand houden van het waterwegenvignet voor de pleziervaart daar onder vallen?

Op de voorbije Belgian Boatshow in Gent had de Vlaamse Waterweg niet op een paar vierkante meter standruimte gekeken om met een fris imago uit te pakken. Daar werd niet de pleziervaarder, maar de organisator van de beurs alvast beter van.

Op de gezapige vrijdag van de beurs terwijl het publiek door de gangen druppelde, vonden de standhouders  aan de kassa van de waterwegenvignetten om klokslag vier uur in de namiddag het nodig om een pauze in te lassen. Wie een waterwegenvignet wou kopen was er aan voor de moeite. Later terugkomen, klonk het bevel. De ‘Vlaamse Waterweg Ambtenaren’ namen een  pauze. Wat ze deden de voorbije uren wanneer niemand om een waterwegenvignet vroeg? Geen idee, koffietje drinken, wat bijpraten… alles behalve pauzeren blijkbaar.

De meest adequate manier om weer leven in de brouwerij te brengen was een fotootje maken van de ambtenaren ‘in pauze’ , dan gingen ze plots tekeer als een duiveltje in een spreekwoordelijk Vlaams Wijwatervat.

Wie dacht dat de Vlaamse Waterweg Ambtenaar er is voor  de pleziervaarder moet dus dringend zijn menig herzien. Een organisatie – ook al gaat het om een nieuw samengestelde – die dergelijke benadering van het publiek tolereert, moet dringend eens aan introspectie doen en misschien zijn bedrijfscultuur wat bijschaven. Moet er nog veel water door de bevaarbare waterwegen stromen voor basisbegrippen als klantgerichtheid en dienstverlening gemeengoed worden bij de medewerkers? (lvd)

Foto: Vlaamse Waterweg Ambtenaren in pauze… (eigen opname)

 

Previous Story

Team AkzoNobel wint eindspurt zesde Volvo Ocean Race-etappe

Next Story

X-Yachts introduceert de X4.6 – een nieuw yacht in de X range

Related Posts

  • Bootmag, de gratis krant van Bootmagazine

    By admin
    Vanaf nu vind u alle actueel nieuws uit de...
  • Gratis EmergenSea & Veiligheidsdag pleziervaartGratis EmergenSea & Veiligheidsdag pleziervaart

    By
    In samenwerking met de Federale...
  • Lomac krijgt Benelux dealerLomac krijgt Benelux dealer

    By
    Italian Yachts is de officiële dealer...
  • Spectaculaire start The Ocean Race in AlicanteSpectaculaire start The Ocean Race in Alicante

    By
    De 14e editie van The Ocean Race, de...

Bootmag-krant – 03 – 2022 WINTER

QR-code Boot e-mag 02 – 2022

Bootmag-krant 01 – 2022 – Lente

Bootmagazine Special: de Olympische Spelen Retro - Bestel nu! Slechts € 6,95 (gratis verzending.)

RSS Yachtweb.be

  • OCEAN GLOBE RACE 2023

Watersportboeken bij Bol.com

Klik hier om Watersportboeken te bestellen

Google Ads Footer

logo
Copyright 2022 - 6minutes press (imprint KIM vzw)