• Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
  • Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
Bootmagazine.be logo
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be

Ontwikkeling stabilisatoren voor snelvarende jachten door DMS Holland 

By admin on 23 maart 2018 in Motorboten, Nieuws

Tot nu toe wordt een AntiRoll alleen ‘custom build’ ontworpen voor de super- en megajachten. Het nieuwe  elektrische roldempingsysteem voor snelvarende motorjachten tot 30 meter van DMS Holland, samen met partner Brabant Engineering, is echter een seriematig te produceren stabilisator.

antiroll-3-in-1-retracted_lrDit systeem komt naast het eerder succesvol in de markt gezet elektrische roldempingsysteem voor motorjachten tot 30 meter, de MagnusMaster, te staan. Het  door DMS Holland gepatenteerde dubbelassige vinstabilisator voor het superjacht segment is de basis voor het nieuwe systeem.

De techniek achter AntiRoll blijft hetzelfde, namelijk high-aspect vinnen die een roterende beweging maken tijdens het varen en een klappende beweging als het jacht stilligt. Het stabiliseren bij snelvaren zal de extra toevoeging worden in deze 3-in-1-stabilisator.

antiroll-3-in-1-extended_lr“Met deze nieuwe stabilisator willen we een, voor DMS Holland, nieuwe markt aanboren, namelijk die van snelvarende jachten. Deze markt is aanzienlijk groter dan die van de super- en megajachten. Denk daarbij aan seriebouwers zoals Fairline, Princess, Sunseeker, Gulf Craft, Feretti, Jeanneau etc. Omdat er tot op heden geen enkel systeem optimaal functioneert bij zowel hoge snelheden als bij lage snelheden als ten anker, worden nu regelmatig meerdere roldempingsystemen op één jacht geïnstalleerd om er voor te zorgen dat het onder de verschillende omstandigheden toch comfortabel blijft aan boord. Binnenkort heeft men aan ons systeem voldoende, zonder concessies te doen aan de stabiliteit bij verschillende snelheden”, aldus mede-eigenaar Patrick Noor, verantwoordelijk voor sales & marketing van DMS Holland.

 

Previous Story

Opgewarmde Volvo Ocean Race-vloot bereikt koude Zuidelijke Oceaan

Next Story

Team Brunel leidt zevende Volvo Ocean Race-etappe in zware Zuidelijke Oceaan-condities

Related Posts

  • Bootmag, de gratis krant van Bootmagazine

    By admin
    Vanaf nu vind u alle actueel nieuws uit de...
  • Gratis EmergenSea & Veiligheidsdag pleziervaartGratis EmergenSea & Veiligheidsdag pleziervaart

    By
    In samenwerking met de Federale...
  • Lomac krijgt Benelux dealerLomac krijgt Benelux dealer

    By
    Italian Yachts is de officiële dealer...
  • Spectaculaire start The Ocean Race in AlicanteSpectaculaire start The Ocean Race in Alicante

    By
    De 14e editie van The Ocean Race, de...

Bootmag-krant – 03 – 2022 WINTER

QR-code Boot e-mag 02 – 2022

Bootmag-krant 01 – 2022 – Lente

Bootmagazine Special: de Olympische Spelen Retro - Bestel nu! Slechts € 6,95 (gratis verzending.)

RSS Yachtweb.be

  • Scheldetour en Schelderegatta

Watersportboeken bij Bol.com

Klik hier om Watersportboeken te bestellen

Google Ads Footer

logo
Copyright 2022 - 6minutes press (imprint KIM vzw)