• Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
  • Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
Bootmagazine.be logo
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be

Oceanis 38, eenvoud maar meervoudig te beleven

By lvd on 16 september 2013 in Nieuws, Zeiljachten

thumbnail

De Franse werf Bénéteau gaat de innovatieve weg op met de nieuwe Oceanis 38, een zeiljacht met een revolutionair concept. Day Sailer, Weekender, Cruiser… de Oceanis 38 transformeert naar 3 verschillende werelden en evolueert mee met de behoeften, wensen en lifestyle. De Beneteau Oceanis 38 beleefde zijn première tijdens de najaarsbeurzen.

In uw eigen tempo over de (wereld)zeeën zeilen, single-handed, als echtpaar, met uw gezin of met vrienden, de Oceanis 38 brengt al uw zeildromen tot werkelijkheid. Aan boord van dit zeiljacht bent u bevrijd van onnodige beperkingen. Het pure gebruik is opnieuw ontworpen en stelt de eigenaar in staat om zijn eigen lay-out te kiezen. Ontworpen om te evolueren, de Oceanis 38 past zich aan uw levensfase aan door het toevoegen en verwijderen van diverse elementen.

In haar basis lay out is de Oceanis 38 een loft op zee. De comfortabele kajuitingang verwelkomt u in een enkele ruimte waarbij de schotten zijn weggelaten. U ervaart een overweldigend gevoel van ruimte. Het zicht naar de boeg is volledig vrij, riante banken en een doordachte kombuis staan tot uw beschikking. Interieur elementen zijn beperkt tot de essentiële behoeften. De achterzijde is gewijd aan berging en de kuip is bevrijd van overbodige zaken. De DAY SAILER versie is voor mensen die dagtochten maken en korte tijd aan boord verblijven.

De Oceanis 38 WEEKENDER is voor enkele dagen een uitstekende volgende stap. Ze biedt een keuze tussen 2 lay outs (2 of 3 cabins) die naar de wens van de klant kunnen worden geconfigureerd: open of gesloten cabins, separate douche in natte cel, volledige kombuis, een tafel in salon en in de kuip, etc. Creëer een jacht naar uw eigen identiteit.

Een concept dat evolueert met de verschillende fasen in ieders leven

Naar de traditie van de Oceanis lijn is de CRUISER meer conventioneel en geschikt om langere tijd aan boord te verblijven. U kunt kiezen tussen 2 of 3 kabines, een riante kombuis in de salon, een ruime U-zit voor 6-8 personen, en een natte cel met separate douche. Haar originele en traditionele lay out kan evolueren, door het weghalen van het hoofdschot naar de voorkabine om een meer loft-achtige atmosfeer te creëren. De dek lay out is uitgebreid door onder andere de targabeugel voor eenvoudige grootzeiltrim. Daarnaast beschikt de kuip over een ergonomische stuurmanszit en neerklapbaar zwemplateau.

De moderne romp is ontworpen door Finot-Conq Design.

Onder zeil, biedt de Oceanis 38 zeewaardige zeileigenschappen en performance dankzij haar uitgebalanceerde zeilplan, centraal geplaatst mast, een voorzeil met weinig overlap en eenvoudige grootschoot bediening via de targabeugel. De moderne knik in de romp over de volledige lengte zorgt voor minder helling.

Nauta Design heeft al zijn talent aangewend om het vernieuwende interieur te creëren en voor de eerste maal in samenwerking met Beneteau heeft Nauta de dek lay-out ontworpen.

Aan boord heerst een stoere/trendy/gewaagde sfeer, taupe interieur bekleding, licht gekleurd houtwerk en bruine eiken vloerdelen zorgen voor een lichte en harmonieus warme sfeer, mede dankzij 4 zorgvuldig geplaatste rompramen.


OCEANIS 38 – Specificaties

Naval Architect : Finot-Conq Architects

Interior Design : Nauta Design

Lengte overall 11.50 m 37’9

Lengte waterlijn 10.72 m 35’2

Breedte 3.99 m 13’1

Doorvaarthoogte 16.55 m 54’4

Water verplaatsing 6 430 kg 14,172 lbs

Korte kiel (optioneel) 1.60 m 5’3

Korte kiel ballast gewicht 2 060 kg 4,540 lbs

Diepe kiel (standaard) 2.05 m 6’9

Diepe kiel ballast gewicht 1 790 kg 3’945 lbs

Water capaciteit (max) 330 L 87 US Gal

Brandstof capaciteit 130 L 34 US Gal

Motor vermogen 30 PK

CE certification requested A8/B9/C10

 

Previous Story

Hiswa te water, minder bezoekers maar meer handel

Next Story

Piraten nemen roer zeilschip Mercator over

Related Posts

  • Bootmag, de gratis krant van Bootmagazine

    By admin
    Vanaf nu vind u alle actueel nieuws uit de...
  • Gratis EmergenSea & Veiligheidsdag pleziervaartGratis EmergenSea & Veiligheidsdag pleziervaart

    By
    In samenwerking met de Federale...
  • Lomac krijgt Benelux dealerLomac krijgt Benelux dealer

    By
    Italian Yachts is de officiële dealer...
  • Spectaculaire start The Ocean Race in AlicanteSpectaculaire start The Ocean Race in Alicante

    By
    De 14e editie van The Ocean Race, de...

Bootmag-krant – 03 – 2022 WINTER

QR-code Boot e-mag 02 – 2022

Bootmag-krant 01 – 2022 – Lente

Bootmagazine Special: de Olympische Spelen Retro - Bestel nu! Slechts € 6,95 (gratis verzending.)

RSS Yachtweb.be

  • Candela raises $20M to unlock fast, electric and sustainable waterborne transport.

Watersportboeken bij Bol.com

Klik hier om Watersportboeken te bestellen

Google Ads Footer

logo
Copyright 2022 - 6minutes press (imprint KIM vzw)