• Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
  • Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
Bootmagazine.be logo
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be

Nieuwe technische innovatie moet leiderspositie  Landrover BAR verstevigen

By admin on 9 november 2016 in Nieuws, Regatta's, Watersportnieuws.be, Zeiljachten

Landrover BAR is stevig op weg om een goede uitgangspositie te verwerven bij de start van de Louis Vuitton Cup die de uitdager moet opleveren van titelverdediger OracleTeam  USA in de 35 ste editie van de America’s Cup die in mei en juni 2017 betwist wordt in Bermuda. Om de huidige leiderspositie in de voorbereidende America’s Cup World Series veilig te stellen, rekent het Britse team van Olympisch kampioen Ben Ainslie op de technische innovaties op basis van de aerodynamische testen van het ingenieursteam van Landrover.

Op het 23,5 meter (77 ft) hoge vleugelzeil  werd door het ingenieursteam van Landrover hun ervaring met de aerodynamiek en computertechnologie bij de ontwikkeling van auto’s toegepast. Het team heeft geavanceerde software ontwikkeld om de gedetailleerde en dynamische prestaties van het vleugelzeil te onderzoeken, gebaseerd op de analyse van meer dan  80 miljoen computergegevens. Dat zou moeten leiden tot een duidelijke verbetering van de prestaties.

Net als in Formule 1

De structuur van het carbon vleugelzeil, de enige krachtbron van de race catamaran, moet niet alleen licht zijn, maar ook weerstaan aan stevige winden en eveneens vervorming toelaten om te versnellen en snelheid te genereren.  Net als in de Formule 1 autoraces is het zoeken en schaven om secondenwinst te boeken. De software die de gedragingen van het vleugelzeil in kaart brengt werd Fluid Structure Interaction (FSI) genaamd en moet bijdragen aan een beter begrip van de interactie tussen de aerodynamica van de vleugel en de structurele dynamiek op de nieuwe luchtstroom en wijzigingen van de vleugelvorm.

De America’s Cup wedstrijd boot, nu bekend onder de codenaam R1, zal worden gelanceerd in het begin van 2017 in Bermuda, het Britse overzeese gebied dat optreedt als gastland van de 35ste America’s Cup in mei en juni 2017.

Maar eerst staan er nog de laatste series in het Japanse Fukuoka op het programma op 19 en 20 november 2016. Daar zal Landrover BAR zijn leiderspositie verdedigen om zo met de beste uitgangspositie aan de start te komen in Bermuda volgende zomer.

Land-Rover-BAR-Test-boat-Training-Credit--Harrykh-73964_LRStand in de America’s Cup World Series voor het laatste evenement:

Land Rover BAR – 437

ORACLE TEAM USA – 423

Emirates Team New Zealand – 420

SoftBank Team Japan – 399

Artemis Racing – 391

Groupama Team France – 360

Previous Story

Vendée Globe 2016, de cijfers vertellen het verhaal

Next Story

Vendée Globe, weekoverzicht  6 – 11 november 2016

Related Posts

  • Bootmag, de gratis krant van Bootmagazine

    By admin
    Vanaf nu vind u alle actueel nieuws uit de...
  • Gratis EmergenSea & Veiligheidsdag pleziervaartGratis EmergenSea & Veiligheidsdag pleziervaart

    By
    In samenwerking met de Federale...
  • Lomac krijgt Benelux dealerLomac krijgt Benelux dealer

    By
    Italian Yachts is de officiële dealer...
  • Spectaculaire start The Ocean Race in AlicanteSpectaculaire start The Ocean Race in Alicante

    By
    De 14e editie van The Ocean Race, de...

Bootmag-krant – 03 – 2022 WINTER

QR-code Boot e-mag 02 – 2022

Bootmag-krant 01 – 2022 – Lente

Bootmagazine Special: de Olympische Spelen Retro - Bestel nu! Slechts € 6,95 (gratis verzending.)

RSS Yachtweb.be

  • Candela raises $20M to unlock fast, electric and sustainable waterborne transport.

Watersportboeken bij Bol.com

Klik hier om Watersportboeken te bestellen

Google Ads Footer

logo
Copyright 2022 - 6minutes press (imprint KIM vzw)