• Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
  • Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
Bootmagazine.be logo
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be

Nieuwe rekarme polyester lijn

By admin on 18 augustus 2014 in Materiaal, Uitrusting, Accesoires, Nieuws

Silverline_SmallGerenommeerd touwproducent English Braids heeft een nieuwe rekarme polyester lijn ontwikkeld. De zogenoemde “Silverline” heeft een unieke constructie en gecombineerd met een vooruitstrevende productie- en voorrek proces maakt het dat deze lijn zeer weinig rek heeft en uitermate soepel is.

De Silverline heeft een 24-voudige hoogwaardige polyester mantel. De 24 strengen zijn verdeeld in 8×3 groepen wat een enorme flexibiliteit geeft aan de lijn. De 12-voudige polyester kern is dusdanig gevlochten dat de lijn mooi rond blijft, maar toch minimale rek heeft.
De gehele lijn wordt tijdens de productie op hoge spanning door een oven gehaald waardoor de polyester garens zich volledig “settelen” en niet meer terug draaien naar hun oorspronkelijke vorm.
Dit proces zorgt er voor dat de lijn voorgerekt en “heat-set” is waardoor de lijn minimale rek heeft en toch soepel blijft.
De 24-voudige mantel heeft een zeer goede houdkracht op Spinlock valstoppers en houdt zeer goed vast in de hand. Door deze eigenschappen is het een perfecte lijn voor zowel een rekarme val, of voor een soepele schoot.
De lijn is zeer goed te splitsen en verliest hierbij minimale breekkracht.
De lijn is getest op rek dmv een nieuwe testmethode. De lijn wordt op een voorspanning van 200kg gebracht wat overeenkomt met de voorspanning van de val op en schip van zo’n 32 voet. Daarna wordt de lijn tot 500kg belast, wat de maximum houdkracht is van de Spinlock XAS valstopper. De Silverline 10mm heeft bij 500kg dan een rek van slechts 1,8% en komt hiermee zelfs in de buurt van budget- dyneema lijnen!
De breeksterkte van een 10mm silverline is 3000kg.
De Silverline is verkrijgbaar van 8-14mm met een zeer moderne kleurstelling in de kleuren rood, geel, zwart en blauw, gemêleerd met een grijze achtergrond kleur.

Previous Story

HISWA Symposium on Yacht Design and Yacht Construction

Next Story

De virtuele AIS tonnen komen eraan…

Related Posts

  • Bootmag, de gratis krant van Bootmagazine

    By admin
    Vanaf nu vind u alle actueel nieuws uit de...
  • Gratis EmergenSea & Veiligheidsdag pleziervaartGratis EmergenSea & Veiligheidsdag pleziervaart

    By
    In samenwerking met de Federale...
  • Lomac krijgt Benelux dealerLomac krijgt Benelux dealer

    By
    Italian Yachts is de officiële dealer...
  • Spectaculaire start The Ocean Race in AlicanteSpectaculaire start The Ocean Race in Alicante

    By
    De 14e editie van The Ocean Race, de...

Bootmag-krant – 03 – 2022 WINTER

QR-code Boot e-mag 02 – 2022

Bootmag-krant 01 – 2022 – Lente

Bootmagazine Special: de Olympische Spelen Retro - Bestel nu! Slechts € 6,95 (gratis verzending.)

RSS Yachtweb.be

  • Candela raises $20M to unlock fast, electric and sustainable waterborne transport.

Watersportboeken bij Bol.com

Klik hier om Watersportboeken te bestellen

Google Ads Footer

logo
Copyright 2022 - 6minutes press (imprint KIM vzw)