• Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
  • Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
Bootmagazine.be logo
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be

Nieuwe reeks V-6 FourStroke-buitenboordmotoren en uitbreiding SeaPro-reeks van Mercury

By admin on 26 februari 2018 in Materiaal, Uitrusting, Accesoires, Nieuws, Ribs & Semi-rigides

Mercury Marine kondigt op de Miami International Boat Show van 2018 de introductie aan van zijn nieuwe reeks V-6 FourStroke-buitenboordmotoren en de uitbreiding van zijn   commerciële  SeaPro-reeks. De nieuwe motorreeks, die voortbouwt op het succes van Mercury’s FourStroke-buitenboordmotoren van 75-1  50 pk, bestaat uit FourStroke-buitenboordmotoren van 175, 200 en 225 pk en een commerciële V-6 SeaPro-buitenboordmotor van 200 pk.

mercury_01De  nieuwe  Mercury  FourStroke-   en  SeaPro-buitenboordmotoren  zijn  gebouwd  op  Mercury’s  nieuwe  V-6-platform  van  3,4  liter,  dat  krachtig,  licht,  compact  en  zuinig  is.  Bovendien zijn deze buitenboordmotoren  bijzonder   veelzijdig,   met   keuzemogelijkheden   tussen   hydraulische besturing of stuurbekrachtiging en zwarte of witte motorkappen, en nemen ze heel wat   minder   plaats   in   de   boot   in   dan   het   huidige   product.   Daarnaast   bieden ze digitale bedieningsfuncties, analoge of digitale instrumenten en een scala aan  accentpaneelkleuren.  Voor  een  FourStroke-motor  met  een  grote  inhoud  is  de  nieuwe  V6  met  slechts  216  kg  uitzonderlijk  licht  en levert de beste  acceleratie  en  20  procent  meer  koppel  bij  kruissnelheid  dan  zijn  naaste  viercilinderrivaal.

 De   nieuwe   V-6   FourStroke   van   3,4   l   heeft   ook   een   onovertroffen   brandstofverbruik  en  is  gekalibreerd  voor  een  maximale  zuinigheid  bij  kruissnelheid,  wat  een  brandstofvoordeel oplevert van maar liefst 15 procent ten opzichte van de naaste concurrerende viercilindermotor.

Andere innovaties die de V-6 van 3,4 l verder onderscheiden, zijn o.a. een  serviceklep  voor  toegang  onder  de  motorkap,  zodat  het  oliepeil  gemakkelijk  kan  worden gecontroleerd en bijgevuld, de mogelijkheid  om  de  accu  op  te  laden  bij  stationair  draaien. Het  netto laadvermogen  van  20  ampère  bij  650  TPM  is  de  beste  prestatie  in  deze klasse. De Adaptive  Speed  Control  handhaaft  het  toerental  ongeacht  wijzigingen  in  belasting  of  omstandigheden, waardoor het vaarcomfort wordt verbeterd.

 

 

Previous Story

Gemeente Temse krijgt ‘Belgica’ cadeau

Next Story

Plagiaat in botenland?

Related Posts

  • Bootmag, de gratis krant van Bootmagazine

    By admin
    Vanaf nu vind u alle actueel nieuws uit de...
  • Gratis EmergenSea & Veiligheidsdag pleziervaartGratis EmergenSea & Veiligheidsdag pleziervaart

    By
    In samenwerking met de Federale...
  • Lomac krijgt Benelux dealerLomac krijgt Benelux dealer

    By
    Italian Yachts is de officiële dealer...
  • Spectaculaire start The Ocean Race in AlicanteSpectaculaire start The Ocean Race in Alicante

    By
    De 14e editie van The Ocean Race, de...

Bootmag-krant – 03 – 2022 WINTER

QR-code Boot e-mag 02 – 2022

Bootmag-krant 01 – 2022 – Lente

Bootmagazine Special: de Olympische Spelen Retro - Bestel nu! Slechts € 6,95 (gratis verzending.)

RSS Yachtweb.be

  • Candela raises $20M to unlock fast, electric and sustainable waterborne transport.

Watersportboeken bij Bol.com

Klik hier om Watersportboeken te bestellen

Google Ads Footer

logo
Copyright 2022 - 6minutes press (imprint KIM vzw)