• Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
  • Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
Bootmagazine.be logo
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be

Nieuwe reeks V-6 FourStroke-buitenboordmotoren en uitbreiding SeaPro-reeks van Mercury

Mercury Marine kondigt op de Miami International Boat Show van 2018 de introductie aan van zijn nieuwe reeks V-6 FourStroke-buitenboordmotoren en de uitbreiding van zijn   commerciële  SeaPro-reeks. De nieuwe motorreeks, die voortbouwt op het succes van Mercury’s FourStroke-buitenboordmotoren van 75-1  50 pk, bestaat uit FourStroke-buitenboordmotoren van 175, 200 en 225 pk en een commerciële V-6 SeaPro-buitenboordmotor van 200 pk.

mercury_01De  nieuwe  Mercury  FourStroke-   en  SeaPro-buitenboordmotoren  zijn  gebouwd  op  Mercury’s  nieuwe  V-6-platform  van  3,4  liter,  dat  krachtig,  licht,  compact  en  zuinig  is.  Bovendien zijn deze buitenboordmotoren  bijzonder   veelzijdig,   met   keuzemogelijkheden   tussen   hydraulische besturing of stuurbekrachtiging en zwarte of witte motorkappen, en nemen ze heel wat   minder   plaats   in   de   boot   in   dan   het   huidige   product.   Daarnaast   bieden ze digitale bedieningsfuncties, analoge of digitale instrumenten en een scala aan  accentpaneelkleuren.  Voor  een  FourStroke-motor  met  een  grote  inhoud  is  de  nieuwe  V6  met  slechts  216  kg  uitzonderlijk  licht  en levert de beste  acceleratie  en  20  procent  meer  koppel  bij  kruissnelheid  dan  zijn  naaste  viercilinderrivaal.

 De   nieuwe   V-6   FourStroke   van   3,4   l   heeft   ook   een   onovertroffen   brandstofverbruik  en  is  gekalibreerd  voor  een  maximale  zuinigheid  bij  kruissnelheid,  wat  een  brandstofvoordeel oplevert van maar liefst 15 procent ten opzichte van de naaste concurrerende viercilindermotor.

Andere innovaties die de V-6 van 3,4 l verder onderscheiden, zijn o.a. een  serviceklep  voor  toegang  onder  de  motorkap,  zodat  het  oliepeil  gemakkelijk  kan  worden gecontroleerd en bijgevuld, de mogelijkheid  om  de  accu  op  te  laden  bij  stationair  draaien. Het  netto laadvermogen  van  20  ampère  bij  650  TPM  is  de  beste  prestatie  in  deze klasse. De Adaptive  Speed  Control  handhaaft  het  toerental  ongeacht  wijzigingen  in  belasting  of  omstandigheden, waardoor het vaarcomfort wordt verbeterd.

 

 

Previous Story

Gemeente Temse krijgt ‘Belgica’ cadeau

Next Story

Plagiaat in botenland?

Related Posts

  • Solozeiler gered na 8 uur in ruwe zee dankzij Personal Locator Beacon

    By admin
    Nigel Fox werd op 23 km van zijn jacht in...
  • Een nieuwe ‘gezinsrib’, de Medline 6.8 van Zodiac

    By admin
    De Medline 6.8 werd ontworpen en aangepast...
  • Auteur en ontdekkingsreiger Tim Severin overleden

    By admin
    In de loop van 2019 publiceerde...
  • Wat u ‘verplicht’ en ‘aanbevolen’ aan boord moet hebben in 2021

    By admin
    Vanaf 1 december 2020 is een nieuwe lijst...

QR-code Boot e~mag jan. 2021

Scan de QR-code om de integrale editie van Boot e~mag januari 2021 te lezen op uw tablet of smartphone.

Boot e~magazine – 01/ Jan. 2021

(Klik op de cover om de tablet-vriendelijke versie online te lezen)

Klik hier om de integrale versie van deze editie te downloaden (PDF – 5 MB).

PREVIEW Bootmagazine Traveler – Herfst / Winter 2020

Bootmagazine Special: de Olympische Spelen Retro - Bestel nu! Slechts € 6,95 (gratis verzending.)

RSS algemeen – Nauticlink

  • Genieten van staaltje klassiek Hoek-design 20 januari 2021
    Neem een kijkje in het gloednieuwe superjacht Bleu II, een ‘classic gentleman-style yacht’. Dit 55,99 meter lange expeditieschip is bestand tegen zeer zware omstandigheden. Het project is een samenwerking tussen de werf Turquoise Yachts, de eigenaar, vertegenwoordigd door Master Yachts en Hoek Design. Het typische Hoek-ontwerp doet onmiskenbaar denken aan een klassiek stoomschip, maar wel […]
  • Zeilschepen die in 2021 vracht vervoeren 20 januari 2021
    Tegenwoordig zijn er in de zoektocht naar duurzamere manieren van verschepen 5 bedrijven die met schepen op traditionele manier zeilen en vracht vervoeren. Hoewel ze nog bijzonderheden zijn, groeit de belangstelling nu we de schade zien die onze wereld wordt toegebracht met moderne vervoersmethoden. Designed Conscious publceerde een mooi overzicht van de vijf zeilende rederijen […]
  • Zeilschool Sail Experience in Grou heeft nieuwe eigenaren 19 januari 2021
    Zeilschool Sail Experience in Grou heeft sinds 1 januari 2021 nieuwe eigenaren. Voormalig eigenaar Merel Bot heeft het stokje overgedragen aan Tjeerd Soer en Sophie Gülcher. Tjeerd is al bekend in Grou als eigenaar van Herberg Oer ’t Hout. Grouster
  • Vuilniszakken tegen vervuiling op Friese wateren 19 januari 2021
    Diverse toeristische en marketingorganisaties blazen de actie ‘Friese meren, frisse meren’ nieuw leven in. Met de schoonmaakactie, die in 1985 voor het laatst werd gehouden, moet de vervuiling op de wateren worden tegengegaan. Watersporters die dit seizoen bij de Marrekrite de wimpel van het recreatieschap aanschaffen, ontvangen een speciale ‘Opgeruimd Vaart Netjes-vuilniszak’ om zwerfvuil op […]

RSS Yachtweb.be

Watersportboeken bij Bol.com

Klik hier om Watersportboeken te bestellen

Google Ads Footer

logo
Copyright 2020