• Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
  • Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
Bootmagazine.be logo
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be

Nieuwe Pardo 38 maakt range compleet

By admin on 24 juli 2019 in Motorboten, Nieuwe boten, Nieuws

Na het grote succes van de Pardo 43 en 50, met zeventig exemplaren verkocht van de Pardo 43 en elf van de Pardo 50 kondigt Pardo Yachts de lancering van de Pardo 38 aan. Met dit nieuwe model Pardo van 12 meter is de walk around serie van Pardo Yachts compleet.
 
In september zal de nieuwe Pardo 38 zijn officiële debuut maken tijdens het Cannes Yachting Festival 2019. Orange Yachting, de importeur voor de Benelux, presenteert de boot echter al in de week voor het Cannes Yachting Festival tijdens de HISWA te water in Lelystad. 
 
Net als haar voorgangers Pardo 43 en 50, is de Pardo 38 ontworpen door Zuccheri Yacht Design in samenwerking met de Cantiere del Pardo. De 38 is gemaakt voor een veeleisende eigenaar die op zoek is naar functies zoals kwaliteit, design, luxe en comfort in combinatie met hoge prestaties en snelheid. De nieuwe 12-meter van Cantiere del Pardo is beschikbaar met hekaandrijving en met buitenboordmotoren met een maximaal vermogen van 1050 pk, waarmee dit krachtige jacht snelheden tot 52 knopen kan bereiken.
 
Single level open dek

Het unieke single level open dek met hoge zijkanten is geïnspireerd op de 43 en 50; dit zorgt voor voor veiligheid, een grote bewegingsvrijheid en comfort. Het standaarddek is uitgevoerd in natuurlijk teakhout en kan optioneel worden vervangen door synthetisch teakhout. 
De T-Top is gebouwd in pre-preg carbon-technologie en overdekt de stuurstand en de ruimte daarachter met de imposante kombuis en een tafel met zes comfortabele stoelen. 
De Pardo 38 beschikt over twee loungeruimtes één op het voorschip met een groot en comfortabel drie persoons zonnedek en één op het achterschip met twee banken en een omklapbare tafel die plaats biedt aan zes personen.
 
Het interieur biedt de keuze uit twee verschillende indelingen: de standaardindeling omvat een open ruimte met een tweepersoonsbed en een aparte douche. Als optie is er een indeling met een tweede hut met twee eenpersoonsbedden.
Unieke kenmerken van het interieur zijn de heldere styling in combinatie, een groot volume, royale hoogtes en uitstekende natuurlijke ventilatie. Dit alles zorgt ervoor dat de Pardo 38 veel een veel grotere indruk heeft dan een 38 voeter. 
 
Een van de belangrijkste kenmerken van de nieuwe Pardo 38 is de mogelijkheid om twee verschillende voortstuwingssystemen aan te bieden. Dit kunnen sterndrives of buitenboordmotoren zijn met een maximaal vermogen van 1050 pk. Er is een grote keuze uit zeven verschillende motorcombinaties.
De standaardboot wordt geleverd met dubbele Volvo Penta 280 pk benzine motoren met sterndrives. Optioneel kan de Pardo 38 met 2x Volvo Penta D4-dieselmotoren van 300 pk of met 2x Volvo Penta D6s met 380 of 440 pk geleverd worden.
Voor de buitenboordmotorisering is Pardo Yachts een partnerschap aangegaan met Mercury en bestaat de keuze uit dubbele of driedubbele buitenboordmotoren van 300 of 350 pk. Beide voortstuwingssystemen met hekaandrijving en buitenboordmotor zijn te bedienen met joysticks waardoor de boot optimaal te manoeuvreren en eenvoudig te bedienen is. 
 
Het unieke design, de indrukwekkende prestaties en de grote aandacht voor detail en kwaliteit maken deze boot tot een waar exponent van Made in Italy.
 
TECHNISCHE SPECIFICATIES
Loa: 11,90 meter
Romplengte: 10.95 meter 
Breedte max: 3.60 meter 
Diepgang: 0.90 meter
Verplaatsing: 7 ton
Motoren: 
Volvo V6-280 pk benzine (std) – Volvo D4-300 pk X 2 diesel (opt) – Volvo D6-380 pk X 2 diesel (opt)  – Volvo D6-440 pk X 2 diesel (opt) 
Mercury Verado 300 pk X 2 (opt) – Mercury Verado 350 pk X 2 (opt) – Mercury Verado 350 pk X 3 (opt) 
Brandstoftank: 1000 liter +/- 
Watertank: 180 liter +/- 
Design: Zuccheri Yacht Design
Naval architecture: Zuccheri Yacht Design & Cantiere del Pardo 
Werf: Cantiere del Pardo
CE-categorie: B

www.pardoyachts.nl

Previous Story

Jonas Gerckens mist net podium in de race Les Sables – Horta – Les Sables 2019

Next Story

Simon de Gendt verovert wereldtitel in Japan

Related Posts

  • Bootmag, de gratis krant van Bootmagazine

    By admin
    Vanaf nu vind u alle actueel nieuws uit de...
  • Gratis EmergenSea & Veiligheidsdag pleziervaartGratis EmergenSea & Veiligheidsdag pleziervaart

    By
    In samenwerking met de Federale...
  • Lomac krijgt Benelux dealerLomac krijgt Benelux dealer

    By
    Italian Yachts is de officiële dealer...
  • Spectaculaire start The Ocean Race in AlicanteSpectaculaire start The Ocean Race in Alicante

    By
    De 14e editie van The Ocean Race, de...

Bootmag-krant – 03 – 2022 WINTER

QR-code Boot e-mag 02 – 2022

Bootmag-krant 01 – 2022 – Lente

Bootmagazine Special: de Olympische Spelen Retro - Bestel nu! Slechts € 6,95 (gratis verzending.)

RSS Yachtweb.be

  • Candela raises $20M to unlock fast, electric and sustainable waterborne transport.

Watersportboeken bij Bol.com

Klik hier om Watersportboeken te bestellen

Google Ads Footer

logo
Copyright 2022 - 6minutes press (imprint KIM vzw)