• Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
  • Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
Bootmagazine.be logo
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be

Nieuwe onderhoudsarme Nimbus 21 Nova met buitenboordmotor

By lvd on 6 februari 2014 in Motorboten, Nieuws

Op de botenshow van Göteborg wordt een geheel nieuwe Nimbus gepresenteerd – de 21 Nova met buitenboordmotor. Een onderhoudsarme, sober uitgevoerde, hoogwaardige walk-around voor kwaliteitsbewuste klanten die op zoek zijn naar functionaliteit van hoog niveau. Het jacht is uitgevoerd zonder houten afwerking, teak en ander onnodig beslag dat onderhoud vereist.

‘Het jacht is makkelijk schoon te houden en vraagt een minimum aan onderhoud. Daarbij is het strak van belijning, stijlvol en comfortabel in al zijn eenvoud. De uitdrukking ‘minder is meer’ heeft ons voortdurend voor ogen gestaan bij de ontwikkeling van de 21,’ aldus Joachim Gustavsson, hoofdontwerper bij Nimbus.

Het jacht is uitgerust met een Suzuki viertakt buitenboordmotor met een vermogen van 175 – 300 pk. ‘Volgens ons is 175 pk perfect voor de 21. En iemand die echt snel wil varen, kan kiezen voor de versie met 300 pk, die ruim 50 knopen haalt,’ vertelt Mats Jacobsson, manager ontwikkeling.

‘Tijdens de eerste tests deze winter haalde het jacht met de 300 pk-motor 53,9 knopen op de GPS.’ Steeds meer jachten hebben een buitenboordmotor. Die biedt vele voordelen, zoals een lange garantie, lange onderhoudsintervallen, minimale aangroei en flexibiliteit dankzij de kantelfunctie voor het strand. Dat maakt ze bijzonder aantrekkelijk.’

Het is een perfecte boot voor alle bewoners van eilanden én watersportliefhebbers die graag op het water recreëren. Zij kunnen ladingen vervoeren, zonnebaden, zwemmen, wakeboarden, vissen op zee of baaien en inhammen verkennen waarin ze zich normaal gesproken niet zouden wagen,’ aldus Jonas Göthberg, marketingmanager van Nimbus.

Gemak staat centraal

De 21 Nova is gebaseerd op dezelfde getrapte, luchtgesmeerde romp als de 230 R met zijn uitstekende vaareigenschappen. Het schip is geheel vacuüm geïnjecteerd met Divinycell en voorzien van een volledig verlijmde binnenbekleding. Het resultaat is een stevige, goed geconstrueerde en stijve boot die veilig en solide aanvoelt op zee.

De getrapte romp met dubbele luchtventilatie aan weerszijden heeft zes bodempanelen die vacuüm geïnjecteerd zijn met Divinycell als kern en een glasgehalte hebben van zo’n 55-60 procent, wat bijna tweemaal zo veel is als bij traditionele scheepsconstructies (doorgaans zo’n 28 à 30 procent). De kwaliteit wordt geborgd door middel van een beproefd productieproces, waarbij het jacht telkens op dezelfde manier ‘gegoten’ wordt.

De 21 Nova wordt gebouwd in Mariestad en is leverbaar in verschillende folie kleuren op de romp. Naast dat de folie sportief oogt biedt zij ook extra bescherming tegen krassen op de romp. ‘De 21 heeft zijn genen geërfd van de klassieke Nimbus Nova jachten, waarbij eenvoud voorop staat. Volgens ons is dit nieuwe jacht een perfecte dagboot, die prima aansluit bij een moderne levensstijl,’ zegt Jan-Erik Lindström, algemeen directeur van Nimbus.

Nimbus 21 Nova in het kort

• Onderhoudsarme, functionele boot met strakke, sobere vormgeving.

• Uitstekend zeewaardig en bijzonder goede prestaties dankzij de getrapte, luchtgesmeerde

romp.

• Vacuüm geïnjecteerde romp en opbouw.

• Suzuki viertakt buitenboordmotor, 150-300 pk.

• Geïntegreerd badplatform aan beide zijden.

• Grote, RVS stalen roll-bar voor waterskiën en wakeboarden.

• Tweepersoons cabin met slaapgelegenheid.

• Comfortabele stuurstand met ingebouwde plotter en stereo.

Technische specificaties:

Lengte: 6,96 m

Breedte: 2,40 m

Gewicht: ca. 1.400 kg

Accu: 1 x 12V-77 Ah

Inhoud brandstoftank: 135 liter

Keuze uit Suzuki buitenboordmotoren:

Suzuki DF175 TGX R4 2.8l incl. bevestiging

Suzuki DF250 APX V6 4.0l incl. bevestiging

Suzuki DF 300 APX V6 4.0l incl. bevestiging

info@devaartyachting.com

www.devaartyachting.com

 

 

Previous Story

Nieuwe eigenaarsformule laat boot opbrengen

Next Story

Bootmagazine, editie 36 – februari / maart 2014

Related Posts

  • Bootmag, de gratis krant van Bootmagazine

    By admin
    Vanaf nu vind u alle actueel nieuws uit de...
  • Gratis EmergenSea & Veiligheidsdag pleziervaartGratis EmergenSea & Veiligheidsdag pleziervaart

    By
    In samenwerking met de Federale...
  • Lomac krijgt Benelux dealerLomac krijgt Benelux dealer

    By
    Italian Yachts is de officiële dealer...
  • Spectaculaire start The Ocean Race in AlicanteSpectaculaire start The Ocean Race in Alicante

    By
    De 14e editie van The Ocean Race, de...

Bootmag-krant – 03 – 2022 WINTER

QR-code Boot e-mag 02 – 2022

Bootmag-krant 01 – 2022 – Lente

Bootmagazine Special: de Olympische Spelen Retro - Bestel nu! Slechts € 6,95 (gratis verzending.)

RSS Yachtweb.be

  • Candela raises $20M to unlock fast, electric and sustainable waterborne transport.

Watersportboeken bij Bol.com

Klik hier om Watersportboeken te bestellen

Google Ads Footer

logo
Copyright 2022 - 6minutes press (imprint KIM vzw)