• Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
  • Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
Bootmagazine.be logo
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be

Nieuwe onderhoudsarme Nimbus 21 Nova met buitenboordmotor

Op de botenshow van Göteborg wordt een geheel nieuwe Nimbus gepresenteerd – de 21 Nova met buitenboordmotor. Een onderhoudsarme, sober uitgevoerde, hoogwaardige walk-around voor kwaliteitsbewuste klanten die op zoek zijn naar functionaliteit van hoog niveau. Het jacht is uitgevoerd zonder houten afwerking, teak en ander onnodig beslag dat onderhoud vereist.

‘Het jacht is makkelijk schoon te houden en vraagt een minimum aan onderhoud. Daarbij is het strak van belijning, stijlvol en comfortabel in al zijn eenvoud. De uitdrukking ‘minder is meer’ heeft ons voortdurend voor ogen gestaan bij de ontwikkeling van de 21,’ aldus Joachim Gustavsson, hoofdontwerper bij Nimbus.

Het jacht is uitgerust met een Suzuki viertakt buitenboordmotor met een vermogen van 175 – 300 pk. ‘Volgens ons is 175 pk perfect voor de 21. En iemand die echt snel wil varen, kan kiezen voor de versie met 300 pk, die ruim 50 knopen haalt,’ vertelt Mats Jacobsson, manager ontwikkeling.

‘Tijdens de eerste tests deze winter haalde het jacht met de 300 pk-motor 53,9 knopen op de GPS.’ Steeds meer jachten hebben een buitenboordmotor. Die biedt vele voordelen, zoals een lange garantie, lange onderhoudsintervallen, minimale aangroei en flexibiliteit dankzij de kantelfunctie voor het strand. Dat maakt ze bijzonder aantrekkelijk.’

Het is een perfecte boot voor alle bewoners van eilanden én watersportliefhebbers die graag op het water recreëren. Zij kunnen ladingen vervoeren, zonnebaden, zwemmen, wakeboarden, vissen op zee of baaien en inhammen verkennen waarin ze zich normaal gesproken niet zouden wagen,’ aldus Jonas Göthberg, marketingmanager van Nimbus.

Gemak staat centraal

De 21 Nova is gebaseerd op dezelfde getrapte, luchtgesmeerde romp als de 230 R met zijn uitstekende vaareigenschappen. Het schip is geheel vacuüm geïnjecteerd met Divinycell en voorzien van een volledig verlijmde binnenbekleding. Het resultaat is een stevige, goed geconstrueerde en stijve boot die veilig en solide aanvoelt op zee.

De getrapte romp met dubbele luchtventilatie aan weerszijden heeft zes bodempanelen die vacuüm geïnjecteerd zijn met Divinycell als kern en een glasgehalte hebben van zo’n 55-60 procent, wat bijna tweemaal zo veel is als bij traditionele scheepsconstructies (doorgaans zo’n 28 à 30 procent). De kwaliteit wordt geborgd door middel van een beproefd productieproces, waarbij het jacht telkens op dezelfde manier ‘gegoten’ wordt.

De 21 Nova wordt gebouwd in Mariestad en is leverbaar in verschillende folie kleuren op de romp. Naast dat de folie sportief oogt biedt zij ook extra bescherming tegen krassen op de romp. ‘De 21 heeft zijn genen geërfd van de klassieke Nimbus Nova jachten, waarbij eenvoud voorop staat. Volgens ons is dit nieuwe jacht een perfecte dagboot, die prima aansluit bij een moderne levensstijl,’ zegt Jan-Erik Lindström, algemeen directeur van Nimbus.

Nimbus 21 Nova in het kort

• Onderhoudsarme, functionele boot met strakke, sobere vormgeving.

• Uitstekend zeewaardig en bijzonder goede prestaties dankzij de getrapte, luchtgesmeerde

romp.

• Vacuüm geïnjecteerde romp en opbouw.

• Suzuki viertakt buitenboordmotor, 150-300 pk.

• Geïntegreerd badplatform aan beide zijden.

• Grote, RVS stalen roll-bar voor waterskiën en wakeboarden.

• Tweepersoons cabin met slaapgelegenheid.

• Comfortabele stuurstand met ingebouwde plotter en stereo.

Technische specificaties:

Lengte: 6,96 m

Breedte: 2,40 m

Gewicht: ca. 1.400 kg

Accu: 1 x 12V-77 Ah

Inhoud brandstoftank: 135 liter

Keuze uit Suzuki buitenboordmotoren:

Suzuki DF175 TGX R4 2.8l incl. bevestiging

Suzuki DF250 APX V6 4.0l incl. bevestiging

Suzuki DF 300 APX V6 4.0l incl. bevestiging

info@devaartyachting.com

www.devaartyachting.com

 

 

Previous Story

Nieuwe eigenaarsformule laat boot opbrengen

Next Story

Bootmagazine, editie 36 – februari / maart 2014

Related Posts

  • Norbert Joris, stichter Etap Yachting overleden

    By admin
    Norbert Joris, erevoorzitter van het VBO en...
  • Oceaanoversteek Front Row: Ze zijn vertrokken…

    By admin
    Kort na 10.00 uur lokale tijd op vrijdag 25...
  • Schelpenteldag 2021

    By admin
    Zelfs in coronatijden kan iedereen...
  • Luna Rossa Prada Pirelli wint Prada Cup

    By admin
    De champagne (G.H. Mumm , sponsor oblige)...

QR-code Boot e~mag maart 2021

Boot e~magazine – 03 / Maart 2021

(Klik op de cover om de tablet-vriendelijke versie online te lezen)

Klik hier om de integrale versie van deze editie te downloaden (PDF – 9 MB).

PREVIEW Bootmagazine Traveler – Herfst / Winter 2020

Bootmagazine Special: de Olympische Spelen Retro - Bestel nu! Slechts € 6,95 (gratis verzending.)

RSS algemeen – Nauticlink

  • North Sea Race en Vuurschepenrace 2021 kunnen niet doorgaan, NSR heeft alternatief 3 maart 2021
    Tijdens het a.s. lange Hemelvaartsweekend op vrijdag 14 en zaterdag 15 organiseert de North Sea Regatta een nieuwe zeilrace: de NSR C-19 Windmill Race. De NSR C-19 Windmill Race volgt een gevarieerd en uitdagend parcours in een achtvorm over de Noordzee rond boeien, langs windparken, productieplatforms en terug naar Scheveningen. Voor ORC/IRC 1 en 2 […]
  • Rotterdam omarmt kanosport op Willem-Alexander Baan 3 maart 2021
    De Willem-Alexander Baan in Zevenhuizen nabij Rotterdam is per 1 maart 2021 de nieuwe trainingslocatie voor de topsporters van de Olympische discipline kanosprint. Dat zijn Rotterdam Topsport, Sportbedrijf Rotterdam en het Watersportverbond voor een periode van minimaal vier jaar overeengekomen. Met deze nieuwe trainingslocatie willen alle partijen samen de komende jaren vol inzetten op de […]
  • Herinrichting haven Hardenberg van start gegaan 2 maart 2021
    De aanleg van een nieuwe haven in Hardenberg is van start gegaan. Het aantal ligplaatsen wordt flink uitgebreid met nieuwe drijvende steigers langs de wandelpromenade. Na de herinrichting biedt de haven plek aan ongeveer 45 bootjes, is er een aanleg voor een rondvaartboot en zijn er plekken voor de verhuur van bootjes. RTV Oost
  • Van ’t Vliegent Hert tot de West-Hinder: scheepswrakken op de bodem van de Noordzee geven hun geheimen prijs 1 maart 2021
    Het voorbije jaar zijn 55 scheepswrakken ouder dan 100 jaar in het Belgische deel van de Noordzee grondig onderzocht. Op de bijhorende onderzoeksrapporten is het nog even wachten, maar minister van de Noordzee Vincent Van Quickenborne (Open VLD) stelt nu al zijn plannen voor om die beter te beschermen. VRT.be

RSS Yachtweb.be

Watersportboeken bij Bol.com

Klik hier om Watersportboeken te bestellen

Google Ads Footer

logo
Copyright 2021 - 6minutes press (imprint KIM vzw)