• Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
  • Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
Bootmagazine.be logo
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be

Nieuwe Jeanneau Sun Fast 3300: een dubbele dynamiek

By admin on 11 december 2018 in Nieuwe boten, Nieuws, Zeiljachten

Jeanneau bevestigt de lancering van de nieuwe Sun Fast 3300, gepland voor het voorjaar van 2019 en om deze sportieve nieuwkomer te ontwerpen heeft Jeanneau niet één, maar twee gerenommeerde scheepsarchitecten ingeschakeld: Daniel Andrieu en Guillaume Verdier. De nieuwe zeilboot moet zowel met een voltallige bemanning als met een beperkte crew optimaal te zeilen zijn.

David Andrieu, de scheepsarchitect achter de Sun Fast-lijn sinds zijn oprichting, is een expert in het optimaliseren van de IRC-reglementering. Guillaume Verdier, bekend om zijn werk in de America’s Cup en Vendee Globe, bracht in dit project zijn experts in op vlak van computer vloeistofdynamica en elementenanalyse, net zoals dat het geval was voor onder meer de 100 ‘Commanche en de IMOCA 60 Hugo Boss.
Het complementaire karakter van deze twee experts maakt het mogelijk de Sun Fast 3300 uitgebalanceerd en veelzijdig te maken en tegelijkertijd IRC-geoptimaliseerde prestaties te leveren, zowel voor inshore als offshore races.

De innovatieve romp van de Sun Fast 3300 heeft een dubbele hol-ronde vorm (concaaf) voor en achter.
Deze gebogen holten op de middellijn zorgen voor een betere verdeling van de dynamische druk, terwijl de weerstand op de romp wordt beperkt en het oppervlak onder de waterlijn tot een minimum wordt beperkt voor betere prestaties.
De structuur en vorm van de kiel, zorgvuldig bestudeerd op deze nieuwe Sun Fast, maakt ook een vermindering van de weerstand en een geoptimaliseerd zwaartepunt mogelijk.
Het resultaat: een lichte, snelle, reactieve Sun Fast 3300.

Het zeilplan is ruim bemeten en krachtig te zijn, terwijl het zeer efficiënt en gemakkelijk te hanteren is
In een uniform ontwerp heeft de romp een maximaal drijfvermogen naar achteren, dus de rig is ook naar achteren verplaatst. De maximale oppervlakte-hoofdtop wordt bestuurd door een lange traveller en twee achterstagen voor een betere zeilprestatie aan de wind.

Voorlopige algemene specificaties
Architecten: Andrieu / Verdier 
Totale lengte: 10,49 m / 34’5 ‘’ 
Romplengte: 9,99 m / 32’9 ‘’ 
 Max. Breedte: 3,40 m / 11’2 ‘’ 
 Diepgang: 1,95 m / 6’5 ‘’ 
Verplaatsing: ongel. 3500 kg 
CE-categorie (in aanvraag): A6 – B7 – C10 
Kajuiten: 2 
Zeiloppervlak upwind: 60 m2
Zeiloppervlak downwind (symmetrische spi): 128 m2
Motor: 15 pk
Watercapaciteit: 100 L
Brandstofcapaciteit: 50 L 
Batterijcapaciteit: 120 Ah (+ 120 Ah opt.) 
IRC-classificatie raming: rond de 1.015

 

Previous Story

Dragonfly 32 Evolution

Next Story

Meer mensen meer uren het water op

Related Posts

  • Bootmag, de gratis krant van Bootmagazine

    By admin
    Vanaf nu vind u alle actueel nieuws uit de...
  • Gratis EmergenSea & Veiligheidsdag pleziervaartGratis EmergenSea & Veiligheidsdag pleziervaart

    By
    In samenwerking met de Federale...
  • Lomac krijgt Benelux dealerLomac krijgt Benelux dealer

    By
    Italian Yachts is de officiële dealer...
  • Spectaculaire start The Ocean Race in AlicanteSpectaculaire start The Ocean Race in Alicante

    By
    De 14e editie van The Ocean Race, de...

Bootmag-krant – 03 – 2022 WINTER

QR-code Boot e-mag 02 – 2022

Bootmag-krant 01 – 2022 – Lente

Bootmagazine Special: de Olympische Spelen Retro - Bestel nu! Slechts € 6,95 (gratis verzending.)

RSS Yachtweb.be

  • Candela raises $20M to unlock fast, electric and sustainable waterborne transport.

Watersportboeken bij Bol.com

Klik hier om Watersportboeken te bestellen

Google Ads Footer

logo
Copyright 2022 - 6minutes press (imprint KIM vzw)