• Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
  • Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
Bootmagazine.be logo
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Algemeen nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020
  • Watersportnieuws.be
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Algemeen nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020
  • Watersportnieuws.be

Nieuwe Jeanneau Sun Fast 3300: een dubbele dynamiek

Jeanneau bevestigt de lancering van de nieuwe Sun Fast 3300, gepland voor het voorjaar van 2019 en om deze sportieve nieuwkomer te ontwerpen heeft Jeanneau niet één, maar twee gerenommeerde scheepsarchitecten ingeschakeld: Daniel Andrieu en Guillaume Verdier. De nieuwe zeilboot moet zowel met een voltallige bemanning als met een beperkte crew optimaal te zeilen zijn.

David Andrieu, de scheepsarchitect achter de Sun Fast-lijn sinds zijn oprichting, is een expert in het optimaliseren van de IRC-reglementering. Guillaume Verdier, bekend om zijn werk in de America’s Cup en Vendee Globe, bracht in dit project zijn experts in op vlak van computer vloeistofdynamica en elementenanalyse, net zoals dat het geval was voor onder meer de 100 ‘Commanche en de IMOCA 60 Hugo Boss.
Het complementaire karakter van deze twee experts maakt het mogelijk de Sun Fast 3300 uitgebalanceerd en veelzijdig te maken en tegelijkertijd IRC-geoptimaliseerde prestaties te leveren, zowel voor inshore als offshore races.

De innovatieve romp van de Sun Fast 3300 heeft een dubbele hol-ronde vorm (concaaf) voor en achter.
Deze gebogen holten op de middellijn zorgen voor een betere verdeling van de dynamische druk, terwijl de weerstand op de romp wordt beperkt en het oppervlak onder de waterlijn tot een minimum wordt beperkt voor betere prestaties.
De structuur en vorm van de kiel, zorgvuldig bestudeerd op deze nieuwe Sun Fast, maakt ook een vermindering van de weerstand en een geoptimaliseerd zwaartepunt mogelijk.
Het resultaat: een lichte, snelle, reactieve Sun Fast 3300.

Het zeilplan is ruim bemeten en krachtig te zijn, terwijl het zeer efficiënt en gemakkelijk te hanteren is
In een uniform ontwerp heeft de romp een maximaal drijfvermogen naar achteren, dus de rig is ook naar achteren verplaatst. De maximale oppervlakte-hoofdtop wordt bestuurd door een lange traveller en twee achterstagen voor een betere zeilprestatie aan de wind.

Voorlopige algemene specificaties
Architecten: Andrieu / Verdier 
Totale lengte: 10,49 m / 34’5 ‘’ 
Romplengte: 9,99 m / 32’9 ‘’ 
 Max. Breedte: 3,40 m / 11’2 ‘’ 
 Diepgang: 1,95 m / 6’5 ‘’ 
Verplaatsing: ongel. 3500 kg 
CE-categorie (in aanvraag): A6 – B7 – C10 
Kajuiten: 2 
Zeiloppervlak upwind: 60 m2
Zeiloppervlak downwind (symmetrische spi): 128 m2
Motor: 15 pk
Watercapaciteit: 100 L
Brandstofcapaciteit: 50 L 
Batterijcapaciteit: 120 Ah (+ 120 Ah opt.) 
IRC-classificatie raming: rond de 1.015

 

Previous Story

Dragonfly 32 Evolution

Next Story

Meer mensen meer uren het water op

Related Posts

  • Auteur en ontdekkingsreiger Tim Severin overleden

    By admin
    In de loop van 2019 publiceerde...
  • Wat u ‘verplicht’ en ‘aanbevolen’ aan boord moet hebben in 2021

    By admin
    Vanaf 1 december 2020 is een nieuwe lijst...
  • Emirates Team New Zealand wint overtuigend ACWS Auckland

    By admin
    Op 15 januari gaat de voorronde van de...
  • Droevig nieuws uit de zeil- en zeilwagenwereld

    By admin
    Op 16/12/2020 is Sadi Emmanuel Claeys op...

QR-code Boot e~mag jan. 2021

Scan de QR-code om de integrale editie van Boot e~mag januari 2021 te lezen op uw tablet of smartphone.

Boot e~magazine – 01/ Jan. 2021

(Klik op de cover om de tablet-vriendelijke versie online te lezen)

Klik hier om de integrale versie van deze editie te downloaden (PDF – 5 MB).

PREVIEW Bootmagazine Traveler – Herfst / Winter 2020

Bootmagazine Special: de Olympische Spelen Retro - Bestel nu! Slechts € 6,95 (gratis verzending.)

RSS algemeen – Nauticlink

  • Britten blij na eerste dag voorrondes Americas Cup 16 januari 2021
    Hoewel de Britten nog geen enkele oefenwedstrijd wonnen, versloeg Ineos Team UK vandaag de Italianen en de Amerikanen. Daarmee verliepen de eerste twee races van de Prada Cup anders dan verwacht. De foils maken het verschil Een zichtbaar opgeluchte Ben Ainslie, schipper van Britannia, in een interview na de eerste twee races: “Het was te […]
  • Syroco vs SP80: de race om de snelste boot ter wereld (eng) 15 januari 2021
    Het wereld-snelheidsrecord op het water is al meer dan acht jaar niet verbeterd. In november 2012 zette de Australische Paul Larsen het record op exact 65,45 knopen met zijn Vesta Sailrocket 2. Inmiddels zijn er twee teams, een Frans- en een Zwitsers team die beide het record willen evenaren en verbeteren. CNN-travel dook in het […]
  • Smeekbede directeuren ANVR en HISWA-RECRON om Minister voor Toerisme 15 januari 2021
    Frank Oostdam (directeur ANVR) en Geert Dijks (directeur HISWA-RECRON) hebben politiek Den Haag opgeroepen tot het aanstellen van een minister van Toerisme. “We hebben écht een minister, of op z’n minst een staatssecretaris voor toerisme nodig”, aldus Oostdam tijdens het Travel Congress dat vandaag plaatsvindt in de Jaarbeurs (Utrecht). “Als je kijkt naar het belang […]
  • ’We hebben het leuk gehad’, zegt roeier Mark Slats droogjes na het voltooien van monsterrace van 5000 kilometer in recordtijd 14 januari 2021
    Of ze worden verkozen tot sportploeg van het jaar is een tweede, maar de prestatie die roeiers Mark Slats en Kai Wiedmer deze maand hebben neergezet, is ronduit imponerend. Het duo won de Talisker Whiskey Atlantic Challenge met overmacht en zette tevens een nieuw wereldrecord in de boeken. De Gooi- en Eemlander

RSS Yachtweb.be

Watersportboeken bij Bol.com

Klik hier om Watersportboeken te bestellen

Google Ads Footer

logo
Copyright 2020