• Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
  • Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
Bootmagazine.be logo
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be

NIeuwe generatie Evinrude E-TEC buitenboordmotoren

By admin on 8 oktober 2014 in Materiaal, Uitrusting, Accesoires, Nieuws, Ribs & Semi-rigides

EvinrudeNew_SmallDe eerste generatie Evinrude E-TEC motoren dateert van 2003. Na tien jaar spreekt BRP, het bedrijf verantwoordelijk voor de ontwikkeling, productie en distributie van dit merk, van een nieuwe doorbraak.
De G2 buitenboordmotoren overtreffen de geldende normen van buitenboordmotoren  op meerdere vlakken.

De uitstoot zou 75 procent lager liggen, de brandstofefficiëntie, het verbruik dus, zou 15 procent minder zijn en het koppel 20  procent hoger liggen dan de gangbare 4-takt motoren op de markt.
De eerste Evinrude motoren van de tweede generatie zijn dit najaar leverbaar. Hun opmerkelijk design valt te personaliseren en het volledige gamma zal zich uitstrekken van 3,5 tot 300 pk zodat voor elke bootbehoefte een type beschikbaar wordt. Digitale controle werd geïntegreerd in al deze nieuwe types.

BRP biedt voor zijn nieuwe generatie een 5-5-5 garantie, een cijfer combinatie die staat voor 5 jaar waarborg op de motor, 5 jaar waarborg op corrosie en 500 uur waarborg zonder dealer onderhoud. Dat alles moet leiden tot de rumste tijd op het water.

Nieuw is ook een speciale serie van de buitenboordmotor om pontons voort te stuwen, de ‘Pontoon serie’ biedt een gereduceerd trillingsniveau en een aangepaste overbrenging.

Met deze nieuwe generatie Evinrude motoren wil BRP de kaart van duurzaamheid en ecologisch bewustzijn volledig uitspelen. Volgens de producent nemen zij met deze aanpak een voorsprong van meer dan 10 jaar op de ‘clean air’ standaarden van het Amerikaanse Environmental Protection Agency (EPA).

Later dit najaar gaat een team van Bootmagazine deze nieuwe buitenboordmotoren testen op het Italiaanse Lago Maggiore. Een verslag van onze bevindingen leest u in de volgende editie van ons print magazine.

Previous Story

Bootmagazine, editie 39 – oktober / november / december 2014

Next Story

Pontonbrug over de Schelde en het Nautische Jeugddorp

Related Posts

  • Bootmag, de gratis krant van Bootmagazine

    By admin
    Vanaf nu vind u alle actueel nieuws uit de...
  • Gratis EmergenSea & Veiligheidsdag pleziervaartGratis EmergenSea & Veiligheidsdag pleziervaart

    By
    In samenwerking met de Federale...
  • Lomac krijgt Benelux dealerLomac krijgt Benelux dealer

    By
    Italian Yachts is de officiële dealer...
  • Spectaculaire start The Ocean Race in AlicanteSpectaculaire start The Ocean Race in Alicante

    By
    De 14e editie van The Ocean Race, de...

Bootmag-krant – 03 – 2022 WINTER

QR-code Boot e-mag 02 – 2022

Bootmag-krant 01 – 2022 – Lente

Bootmagazine Special: de Olympische Spelen Retro - Bestel nu! Slechts € 6,95 (gratis verzending.)

RSS Yachtweb.be

  • Candela raises $20M to unlock fast, electric and sustainable waterborne transport.

Watersportboeken bij Bol.com

Klik hier om Watersportboeken te bestellen

Google Ads Footer

logo
Copyright 2022 - 6minutes press (imprint KIM vzw)