• Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
  • Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
Bootmagazine.be logo
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be

Nieuwe boot, nieuwe ambities voor Jonas Gerckens

By admin on 16 juni 2020 in Nieuws, Regatta's, Watersportnieuws.be

Een belangrijke mijlpaal in de sportcarrière van Jonas Gerckens, de Belgische schipper heeft zojuist een contract getekend voor de bouw van een nieuwe Class40 (type Max 40) die in het voorjaar van 2021 de werf zal verlaten. De ambitie van Jonas is duidelijk: deelnemen aan de Jacques Vabre in 2021 en de Route du Rhum in 2022.

Foto: Jonas Gerckens @Christophe Breschi

“Het is voor het eerst in mijn carrière dat ik een nieuwe generatie boot krijg, waarvan ik het hele bouwproces heb gevolgd. Ik ben verheugd, trots en dankbaar dat mij deze kans is geboden. Dankzij teamwerk tussen de architect, de werf, het ontwerpbureau en alle belanghebbenden voor de technische keuzes, laten we de nieuwe boot in de voorhoede van zijn klasse staan. Deze mogelijkheid is buitengewoon opwindend.

 Sportief gezien is het een enorme sprong voorwaarts. Ze vertrouwen me en ik zal eindelijk de middelen hebben om mezelf waar te maken op het hoogste niveau. Dit zet me natuurlijk extra onder druk, maar het is essentieel om mijn grenzen te overschrijden. Met zo’n boot hebben we duidelijk het doel om in de top 5 van de wereld te staan, maar ook om de mogelijkheid om in elke race voor het podium te gaan. ”

Dit nieuwe model Class40 is niet toevallig gekozen door de schipper. Zijn keuze viel op de Max 40 van architect David Raison. De Max 40 voldeed aan de specificaties van Jonas met een krachtige romp van het “scow” -type, efficiënte ergonomie, verbeterde veiligheid maar ook veelzijdigheid voor alle omstandigheden. De boot wordt gebouwd door JPS Production. Een werf die Jonas goed kent sinds het daar was dat de 104 in 2011 werd gebouwd.

Tot nu toe was het publiek gewend Jonas te zien zeilen op de Volvo 104, zijn trouwe Class40 die hij met zijn team had opgeknapt om deel te kunnen nemen aan zijn eerste Route du Rhum in 2018 met een 14de plaats als resultaat.

Maar vandaag kan de Volvo 104 niet meer strijden om de eerste plaats op de wereldzeeën omdat er een nieuwe generatie boten (zoals de Max 40) zijn verschenen. Met de steun van zijn trouwe partners koos Jonas daarom voor een nieuwe boot om het circuit van Class40 in 2021 aan te pakken.

Naast de Jacques Vabre en de Route du Rhum, plant Jonas ook vele races zoals de Normandy Channel Race, Les Sables- Les Açores- Les Sables, de Grand Prix Guyader of de prestigieuze Globe 40 tegen 2025 (een duo rond de wereld in 8 etappes).

Het circuit van Class 40 sluit ook aan bij de plannen om deel te nemen aan de Olympische Spelen van Parijs in 2024.  Jonas zal blijven trainen op de Olympische L30 en deelnemen aan Europese en mondiale L30-races. De Europese ‘mixed ocean race’ vindt plaats op 1 september 2020 en Jonas wil zijn plaats als vice-kampioen van Europa te verdedigen samen met schipper Sophie Faguet.

“De mix tussen oceaanracen en Olympisch racen is zeer complementair om mijn ervaring en mijn algemeen niveau te vergroten, wat altijd ten goede zal komen aan beide circuits. Het doel zal altijd zijn om België op de wereldzeeën te vertegenwoordigen, de beste Belgische scores te behalen maar ook om steeds dichter bij de top 3 te komen.”

Previous Story

Meer dan een op drie watersporters wil meer varen deze zomer

Next Story

Amsterdam Boat Show stopt ermee

Related Posts

  • Bootmag, de gratis krant van Bootmagazine

    By admin
    Vanaf nu vind u alle actueel nieuws uit de...
  • Gratis EmergenSea & Veiligheidsdag pleziervaartGratis EmergenSea & Veiligheidsdag pleziervaart

    By
    In samenwerking met de Federale...
  • Lomac krijgt Benelux dealerLomac krijgt Benelux dealer

    By
    Italian Yachts is de officiële dealer...
  • Spectaculaire start The Ocean Race in AlicanteSpectaculaire start The Ocean Race in Alicante

    By
    De 14e editie van The Ocean Race, de...

Bootmag-krant – 03 – 2022 WINTER

QR-code Boot e-mag 02 – 2022

Bootmag-krant 01 – 2022 – Lente

Bootmagazine Special: de Olympische Spelen Retro - Bestel nu! Slechts € 6,95 (gratis verzending.)

RSS Yachtweb.be

  • Candela raises $20M to unlock fast, electric and sustainable waterborne transport.

Watersportboeken bij Bol.com

Klik hier om Watersportboeken te bestellen

Google Ads Footer

logo
Copyright 2022 - 6minutes press (imprint KIM vzw)