• Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
  • Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
Bootmagazine.be logo
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be

Nieuwe Amel 50

By admin on 18 april 2017 in Nieuwe boten, Nieuws, Zeiljachten

De Franse werf Amel onthult haar nieuwste model en voorziet de officiële lancering op het Cannes Yachting Festival in september 2017. Met dit  15 meter zeiljacht wil de werf uit La Rochelle een bredere doelgroep aanspreken, met meer toegankelijke afmetingen en prijzen.  Natuurlijk, de AMEL 50 is ontworpen om rond de wereld te varen. Maar met haar minder uitdagend romplengte wordt de toegang tot jachthavens gemakkelijker en breiden de navigatiemogelijkheden uit. Een oplossing voor zowel de korte termijn als lange tochten op zee.

Terwijl de ketch-getuigde jachten op het programma blijven staan, heeft Amel voor deze nieuwe 50-voeter voor sloeptuigage gekozen. Volgens architect Olivier Racoupeau is de ontwikkeling van technieken zoals gemotoriseerde oprollers, dusdanig  dat het manoeuvreren van een 50-voets sloep-getuigd jacht vandaag  veel gemakkelijker is, ketch tuigage is niet meer nodig op een boot van deze omvang.

Een nieuw ontworpen romp

Een van de innovaties op dit nieuwe model is de keuze van een rechte boeg, een ommezwaai van de gewoonten van de scheepswerf. De waterlijn wordt langer wat zorgt voor betere prestaties en waardoor het voorste deel van de boot ruimer wordt. De toevoeging van een boegspriet houdt het anker en de ketting weg van de romp en vorm de basis voor extra zeilen  zoals een asymmetrische spinnaker of code-0.

De nieuwe Amel 50 is geschikt voor zes personen, dankzij de twee grote hutten met elk een tweepersoonsbed en een cabine met stapelbed. Er is veel bergruimte; onder de bedden en de banken, in de kasten en lockers. De kombuis, gepositioneerd in de stuurboord doorgang, biedt een zeer royale leefruimte in de salon. De kaartentafel bevindt zich links van de ingang aansluitend op het salon. De centrale kuip zorgt voor de veiligheid van de gasten op zee.

AMEL 50 – technische specificaties

Romplengte: 15,51 m
Ballast 5,35 t
Lengte waterlijn 14,50 m
Breedte: 4,06 m
Gewicht: 18,75 t
Grootzeil: 62 m²
Genua: 64 m²
Dieselmotor: 110 PK
Hoogte vanaf de waterlijn: 22,5 m
Brandstof tank capaciteit 675 liter
Zoet water tankinhoud: 600 liter

Breng een virtueel bezoek aan de Amel 50

 

 

Previous Story

Team 0 Backtow lifejacket zorgt voor rugwaarts slepen

Next Story

World Cup Series Hyères 2017

Related Posts

  • Bootmag, de gratis krant van Bootmagazine

    By admin
    Vanaf nu vind u alle actueel nieuws uit de...
  • Gratis EmergenSea & Veiligheidsdag pleziervaartGratis EmergenSea & Veiligheidsdag pleziervaart

    By
    In samenwerking met de Federale...
  • Lomac krijgt Benelux dealerLomac krijgt Benelux dealer

    By
    Italian Yachts is de officiële dealer...
  • Spectaculaire start The Ocean Race in AlicanteSpectaculaire start The Ocean Race in Alicante

    By
    De 14e editie van The Ocean Race, de...

Bootmag-krant – 03 – 2022 WINTER

QR-code Boot e-mag 02 – 2022

Bootmag-krant 01 – 2022 – Lente

Bootmagazine Special: de Olympische Spelen Retro - Bestel nu! Slechts € 6,95 (gratis verzending.)

RSS Yachtweb.be

  • Candela raises $20M to unlock fast, electric and sustainable waterborne transport.

Watersportboeken bij Bol.com

Klik hier om Watersportboeken te bestellen

Google Ads Footer

logo
Copyright 2022 - 6minutes press (imprint KIM vzw)