• Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
  • Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
Bootmagazine.be logo
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be

Nieuw te water… najaar 2021

By admin on 30 augustus 2021 in Beurzen & Evenementen, Motorboten, Nieuws, Zeiljachten

De watersportbeurzen vormen het moment bij uitstek om nieuwe jachten voor te stellen. Alleen zijn die beurzen dit najaar een dubbeltje op hun kant. De nieuwe  Brussels  Boat Show hield het in het voorjaar reeds voor bekeken. Gezien de ontwikkelingen van de Covid-pandemie, zeker in het Brussese Gewest, geen onterechte beslissing. De Nederlandse Hiswa  te Water in Lelystad, hield de spanning er in tot twee weken voor de startdatum, maar gooide toen ook de handdoek in de ring. Het Cannes Yachting Festival (7 tot 12 september 2021) weet voorlopig van geen wijken. Met inachtneming van de nodige beschermingsmaatregelen valt daar het nieuwe en vernieuwde aanbod van de internationale Yachtingindustrie te bewonderen. Ook Genua in Noord-Italië (16 tot 21 september 2021) prijkt nog op de kalender.

Maar de botenbouwers in de getroffen regio’s blijven niet bij de pakken zitten en organiseren ‘opendeurdagen’ en proefvaartmomenten. We zetten een paar nieuwe jachten voor. Daarbij valt op dat er niet op een voetje meer gekeken wordt. Leefbaarheid aan boord is een belangrijk basisgegeven. Ander steeds weerkerend aspect is de duurzaamheid, zowel wat betreft aandrijving als gebruik van materialen en grondstoffen.

Eerste Voyager 61 te water gelaten

Met de tewaterlating van de Voyager 61, het eerste exemplaar van een nieuwe lijn van luxe mini-superjachten, zorgt de Van den Hoven-werf in Nederland voor een nieuwe benadering. De Voyager 61 is ontworpen en gebouwd om aanmerkelijk verder op hogere snelheden te varen.
Het interieurontwerp biedt een combinatie van ruimte, licht en transparantie, allemaal binnen een zeer gerieflijk woongedeelte. Een grote open kombuis op het hoofddek is verbonden met de salon en de eetkamer, waarbij één vloeiend meubelstuk de indeling eenvoud verleent en tegelijkertijd optisch veel ruimte genereert. Op vergelijkbare wijze worden op het benedendek glazen wanden en deuren gebruikt in de badkamers om één doorlopende ruimte te creëren. Uitgebreid gebruik van glas in de opbouw completeert de lichte en luchtige sfeer op de Voyager 61 en staat tegelijkertijd borg voor schitterende uitzichten.

Met een lengte over alles van 18,38 m en een breedte van  5,55 m oogt de Voyager 61 fraai en elegant. De twee  Volvo Penta D11-725 (533kW) motoren zorgen voor een snelheid van om en bij de 21,5 knopen. Gewicht/waterverplaatsing: 43 ton. (Zie foto bovenaan).

J/Boats gaat elektrisch met Torqeedo pod drive.

De nieuw geïntroduceerde J/9 daysailervan  J/Boats zet in op comfortabel, gemakkelijk en efficiënt zeilen. Daar draagt de Torqeedo elektrische pod-drive aan bij, die J/Boats aanbiedt als fabrieksgeïnstalleerde optie op de 28-voeter.

De elektrische aandrijfoptie op de J/9 omvat een Torqeedo Cruise 4.0 pod-drive met een dubbelbladige klapschroef, aangedreven door een Power 48-5000 lithium-ionbatterij met een 650W-lader die rechtstreeks kan worden aangesloten op de walstroom van de kade. Het Torqeedo-pakket bevat ook  een gemakkelijk af te lezen cockpitdisplay dat de batterijstatus en het geprojecteerde rijbereik bij de huidige snelheid weergeeft, en een handige app voor mobiele telefoons die draadloos verbinding maakt om alle gegevens op afstand weer te geven

Jaktar J-30: ontworpen voor verkenning

Vripach Yacht Design pakt uit met de Jaktar J-30, geïnspireerd door kustavonturen in het verre noorden. Gebouwd  van aluminium van marinekwaliteit en uitgebreid getest tijdens het productieproces, brengt het ontwerp een evenwicht tussen functionele prestaties en mooie, elegante esthetiek..

Met een lengte van slechts 9,69 m is de Jaktar 30 zowel geschikt als expeditieboot, vissersboot of recreatievaartuig voor een familieweekend. Met een maximale breedte van 2,55 m kan hij op een aanhanger naar elke kustlijn ter wereld worden gesleept. De Scandinavische minimalistische chique esthetiek wordt ondersteund door de Nederlandse expertise van Vripack. Een set met twee motoren geeft een gecombineerd vermogen tot 600 pk en  een maximumsnelheid van 46 knopen.

Het volledig gelaste ontwerp biedt een veilige en stabiele ervaring onder alle omstandigheden, van meer tot rivier tot oceaan. Responsief manoeuvreren, zuinig brandstofverbruik en panoramische ramen aan de moderne 90-graden zijkanten bieden beschutting en vergezichten. Ideaal voor gezinnen, aanbeden door ontdekkingsreizigers. Gebouwd voor het leveren van  prestaties en comfort in de zwaarste omstandigheden.  Wil een boot het avontuur op de eerste plaats kunnen stellen, dan vereist het uithoudingsvermogen, veelzijdige techniek en een doordacht ontwerp. De Jaktar J-30 heeft dat in overvloed.

Arcona 415, het eerste jacht met standaard Zero Emission-voortstuwing.

 Arcona Yachts presenteert met  de nieuwe Arcona 415, het eerste in serie geproduceerde zeiljacht met standaard elektrische voortstuwing.

   Elektrische voortstuwing is al beschikbaar in de hele Arcona-vloot als upgrade-optie en Arcona Yachts is er trots op de grootste vloot van elektrische ‘zero-emissies’-jachten op het water te hebben, de eerste is de Arcona 380Z die in 2015 werd gelanceerd.

De behoeften van klanten veranderen, zij vragen vaak naar een jacht dat de ruimte heeft om met vrienden of volwassen familieleden te varen, dus de optie van een versie met drie of twee hutten met een extra en suite in de eigenaarshut wordt steeds vaker gekozen.

 De Arcona 415, met haar prachtige lijnen, moderne rompvorm, open spiegel, meer toegankelijke opbergruimte en meer licht, zet de traditie van Arcona 410 voort als een hoogwaardige performance cruiser. In termen van vermogen is een elektrische motor van 15 kW het equivalent van een dieselmotor van 50 pk op 40-43ft jachten.

   Voor het voortstuwingssysteem werd een beroep gedaan op  Oceanvolt, dat ’s werelds absolute topbedrijven vertegenwoordigt als het gaat om het ontwerpen en vervaardigen van elektrische motorsystemen. Het lichtgewicht systeem maakt gebruik van hydroregeneratie via de propeller om tijdens het zeilen vermogen te regenereren en op te slaan in het voortstuwingsbatterijpakket voor later gebruik. Regeneratie hangt af van vaarsnelheid, vastgesteld werd dat de hydroregeneratie begint wanneer het jacht vaart met een snelheid van slechts 3,3 knopen.”

 De voordelen van elektrische aandrijving zijn talrijk; het ontbreken van een uitlaat en het elimineren van emissies, de voortdurende kostenbesparing versus het tanken met diesel, het minimale bedrijfsgeluid en trillingen, de grotere leefruimte, het volledige energiebeheer, het gebruiksgemak en onderhoud, en het hebben van een algehele lichter gewicht dus betere prestaties.

Previous Story

Breskens Sailing Weekend 21… Doorzetters

Next Story

Rog, vis van het jaar 2021

Related Posts

  • Bootmag, de gratis krant van Bootmagazine

    By admin
    Vanaf nu vind u alle actueel nieuws uit de...
  • Gratis EmergenSea & Veiligheidsdag pleziervaartGratis EmergenSea & Veiligheidsdag pleziervaart

    By
    In samenwerking met de Federale...
  • Lomac krijgt Benelux dealerLomac krijgt Benelux dealer

    By
    Italian Yachts is de officiële dealer...
  • Spectaculaire start The Ocean Race in AlicanteSpectaculaire start The Ocean Race in Alicante

    By
    De 14e editie van The Ocean Race, de...

Bootmag-krant – 03 – 2022 WINTER

QR-code Boot e-mag 02 – 2022

Bootmag-krant 01 – 2022 – Lente

Bootmagazine Special: de Olympische Spelen Retro - Bestel nu! Slechts € 6,95 (gratis verzending.)

RSS Yachtweb.be

  • OCEAN GLOBE RACE 2023

Watersportboeken bij Bol.com

Klik hier om Watersportboeken te bestellen

Google Ads Footer

logo
Copyright 2022 - 6minutes press (imprint KIM vzw)