• Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
  • Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
Bootmagazine.be logo
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be

Falcon Boats exclusief Benelux importeur van Zuid-Afrikaanse Falcon Rib’s

Falcon575Sinds begin 2015 is Falcon Boats uit Steenbergen de exclusieve importeur van de Zuid-Afrikaanse Falcon Rib’s voor Nederland, België en Luxemburg. De eerste container met boten van het Zuid-Afrikaanse familiebedrijf Falcon Inflatables arriveerde al in 2013 in Nederland. De geslaagde testperiode resulteerde in het officiële importeurschap.

Falcon Inflatables in Zuid Afrika produceert sinds 1985 jaarlijks vele honderden boten, die voldoen aan de meest extreme eisen voor de Zuid-Afrikaanse (kust)wateren. Om dit te toetsen, heeft het Zuid-Afrikaanse bedrijf zijn eigen testfaciliteit, de ‘Falcon River Estate’ aan de Breede River in de buurt van Swellendam. Alle modellen zijn het resultaat van 30 jaar ervaring, passie en oog voor detail in het productieproces. Ook nadat een model in productie wordt genomen, is Falcon Inflatables continu bezig met de optimalisatie en innovatie van de boten.

‘De Rib’s worden in Zuid-Afrika in de eigen fabriek door een zeer gekwalificeerd team en met behulp van de laatste technieken geproduceerd. Dat zie je terug aan de hoogwaardige kwaliteit”, aldus Arjen Maan, oprichter en eigenaar van Falcon Boats. De gebruikte materialen zijn grotendeels afkomstig uit Europa. De boten komen af fabriek in Steenbergen aan, waar ze verder worden afgebouwd door Falcon Boats. ‘Dat betekent dat we ze custom made kunnen indelen, naar de wensen van de klant”, aldus Maan.

‘Aangezien wij rechtstreeks aan de consument leveren, dus niet via een dealernetwerk, en dankzij lage overheadkosten zijn de Falcon Rib’s prijstechnisch gunstiger dan menig concurrerend merk.” Het assortiment bestaat uit zes modellen, variërend van de kleinste Falcon 450 tot de grootste Falcon 760 in de prijsklasse vanaf respectievelijk 4.950 euro tot 16.500 euro.

Betrouwbaarheid en veiligheid

Falcon Rib’s worden wereldwijd in meer dan 30 landen verkocht, waaronder aan overheidsinstanties, zoals politie en reddingsbrigades. Alle modellen zijn CE categorie C (kustwateren tot maximaal windkracht 6) gecertificeerd. Daarnaast voldoen ze allemaal al aan de nieuwe 2016 eisen van de Recreational Craft Directive (RCD), in 1996 door EU geïntroduceerd om minimale richtlijnen voor nieuwe boten te bepalen. Verder worden ze af fabriekl geleverd met een ISO 6185-C certificaat.

Achtergrond

Arjen Maan is zelf een fervent Rib-gebruiker. Zowel als schipper in dienst van een hulpverleningsorganisatie, als eigenaar van recreatieve Rib’s. Zo kwam hij bij het merk Falcon uit. ‘Ik zocht een goede RIB voor mezelf en kwam op het spoor van Falcon”, aldus Arjen Maan. ‘Om nu enkel voor mijn boot een container naar Nederland te laten varen, vond ik wat overdreven.” En dus vulde de ondernemer de overige ruimte met nog eens drie modellen. ‘Ik had ze heel snel verkocht, inclusief mijn eigen Rib. Ik ben vervolgens naar Zuid-Afrika afgereisd om persoonlijk een kijkje te nemen in de fabriek en kennis te maken met de mensen aldaar. Alles bij elkaar was dit zo’n positieve ervaring dat ik besloot om importeur voor de Benelux te worden.”

Voor meer informatie over Falcon Boats of de Falcon Rib’s surf naar www.falconboats.nl

 

 

Previous Story

Tall ships richting Sail Amsterdam

Next Story

Fontaine Pajot Catamarans exclusief bij Marina Yachting Oostende

Related Posts

  • Nieuw ontwerp Tony Castro Design: de Galeon 325 GTO

    By admin
     Het nieuwe ontwerp van Tony Castro...
  • Een nieuwe ‘gezinsrib’, de Medline 6.8 van Zodiac

    By admin
    De Medline 6.8 werd ontworpen en aangepast...
  • Gedroomd kerstcadeau?
    Eerste Aston Martin powerboat per opbod te koop

    By admin
    Het merk Aston Martin alombekend om de...
  • Nieuwe trends motorboten, nog meer ruimte en comfort

    By admin
    Wat de vormgeving betreft blijft het...

QR-code Boot e~mag febr. 2021

Boot e~magazine – 02 / Febr. 2021

(Klik op de cover om de tablet-vriendelijke versie online te lezen)

Klik hier om de integrale versie van deze editie te downloaden (PDF – 9 MB).

PREVIEW Bootmagazine Traveler – Herfst / Winter 2020

Bootmagazine Special: de Olympische Spelen Retro - Bestel nu! Slechts € 6,95 (gratis verzending.)

RSS algemeen – Nauticlink

  • Noodlijdende Botterstichtingen Harderwijk en Elburg worden gehoord, maar harde beloftes blijven uit 24 februari 2021
    De noodlijdende Botterstichtingen in Harderwijk en Elburg weten nog altijd niet waar ze aan toe zijn. De gemeenten aan de voormalige Zuiderzee zijn een lobby gestart om geld los te peuteren in Den Haag. Intussen pleit het landelijke CDA voor een apart noodfonds voor botters. De Stentor
  • Eerste mast op VOC-schip Amsterdam 24 februari 2021
    Er is de afgelopen maanden hard gewerkt aan VOC-schip Amsterdam. De lockdown geeft het onderhoudsteam tijd om het onderhoud nog grondiger uit te voeren. De afgelopen periode is er aan de kade van de Oranjewerf gewerkt aan werkzaamheden boven de waterlijn. Ook de drie masten en ra’s van de Amsterdam worden vernieuwd. Bij Heko Spanten […]
  • KNRM oefent weer na coronastop: “Uitstel was geen optie meer” 24 februari 2021
    “Uitstel was geen optie meer,” zo liet het station van de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij in Harlingen op social media weten. KNRM-vrijwilligers hebben een rare tijd gehad, want er kon niet worden geoefend. Maar dat was nu niet langer houdbaar, volgens het KNRM, want vrijwilligers moeten gewoon goed getraind zijn om in te kunnen grijpen […]
  • 21-jarige Jasmine roeit Atlantische Oceaan over (als jongste vrouw ooit) 24 februari 2021
    De 21-jarige Jasmine Harrison heeft als jongste vrouw ooit in haar eentje de Atlantische Oceaan overgestoken in een roeiboot. De Britse deed dat in 70 dagen, 3 uur en 48 minuten. “Ik denk dat ik wel 40 kilo chocolade opgegeten heb.” RTL Nieuws

RSS Yachtweb.be

Watersportboeken bij Bol.com

Klik hier om Watersportboeken te bestellen

Google Ads Footer

logo
Copyright 2021 - 6minutes press (imprint KIM vzw)