• Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
  • Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
Bootmagazine.be logo
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be

Linkse of rechtse stuurknuppel op nieuwe Mercury 15 en 20pk EFI Fourstroke buitenboordmotoren

By admin on 19 november 2017 in Materiaal, Uitrusting, Accesoires, Nieuws, Ribs & Semi-rigides

De nieuwe Mercury 15 en 20pk EFI Fourstroke buitenboordmotoren met linkshandige of rechtshandige stuurknuppel zijn  op de koop toe de eerste draagbare buitenboordmotoren met deze voorzieningen. De nieuwe multifunctionele stuurknuppel van Mercury zorgt voor een ergonomisch verbeterde bediening voor de buitenboordmotor. Deze lichtgewicht en draagbare buitenboordmotor weegt slechts 45 kg en is 5 kg lichter dan het vorige model.
De nieuwe buitenboordmotor van Mercury is ontworpen voor alle recreatieve en commerciële bestuurders en is uitgerust met batterijloze EFI’s voor een snelle, betrouwbare start, directe gasrespons en betere algemene prestaties; behoort tot de lichtste op de markt die acceleratie, topsnelheid en gebruiksgemak verbetert, en een uitzonderlijk brandstofverbruik levert.
Zoals alle Mercury FourStrokes is de nieuwe 15/20 pk EFI ook ontworpen met het oog op onderhoudsgemak. Het schone, lek- en druppelvrije olieafvoersysteem, het schoonwaterspoelingshulpstuk, het waterscheidende brandstoffilter en de onderhoudshandleiding onder de motorkap maken dit een van de meest gebruiksvriendelijke buitenboordmotoren op de markt.

De meest innovatieve nieuwe functie die Mercury heeft ontwikkeld voor het nieuwe 15/20 pk EFI FourStroke-platform is de multifunctionele stuurknuppel. Stuurknuppels zijn altijd gemonteerd aan de bakboordzijde van buitenboordmotoren, bedoeld voor linkshandige bediening. Uit het onderzoek onder gebruikers van Mercury Marine bleek echter dat een aanzienlijk percentage booteigenaars liever de stuurknuppel met de rechterhand bedient. Bij boten met een vaste zitplaats, kan de knuppel nu op de meest geschikte positie worden geplaatst om de buitenboordmotor te bedienen. Met behulp van handgereedschap kunnen booteigenaars de horizontale hoek van de stuurknuppel nu 18° van bakboordzijde en stuurboordzijde ten opzichte van het midden verstellen, in stappen van 6°. De rotatie van de gashandgreep is ook omkeerbaar om de positie van de stuurknuppel aan te passen voor een meer intuïtieve en comfortabele bootervaring, ongeacht de voorkeur van de bestuurder.

Verticale bedieningshoek

Vandaag de dag hebben booteigenaars niet de mogelijkheid om de verticale bedieningshoek van een stuurknuppel aan te passen. Uit het gebruikersonderzoek van Mercury bleek dat de meeste booteigenaars behoefte hebben aan deze mogelijkheid, omdat de indeling van de boot varieert waardoor de stuurknuppel in sommige gevallen moeilijk te bereiken is. Mercury heeft daarom een verstelbare neergaande stop ontworpen waarmee de bestuurders snel en eenvoudig de verticale bedieningshoek van hun stuurknuppel kunnen veranderen tussen -5° en +10° voor een gemakkelijke bereikbaarheid en een ontspannen bediening. Mercury heeft ook een kantelvergrendeling ontworpen die de stuurknuppel in 73° vergrendelt. Hiermee kan de stuurknuppel uit de weg worden geplaatst.

Intuïtieve contactpunten op de multifunctionele stuurknuppel zijn onder andere de voorwaarts gemonteerde schakelhendel en de in de gashandgreep geïntegreerde stopknop voor gemakkelijke bereikbaarheid. De gashendelfrictieknop, met een grote, zacht rubberen handgreep, ligt comfortabel in de hand. Hiermee wordt wrijving op de rotatie van de gasklep toegepast, waardoor bestuurders gemakkelijk hun gewenste snelheid / gasrespons kunnen instellen. De Power Tilt, op geselecteerde modellen, zorgt voor moeiteloos kantelen van de motor in ondiep water of bij het traileren.

Meer informatie www.mercurymarine.com

Tagsbotenvarenzeilen

Previous Story

Volvo Ocean Race benoemt nieuw leidersduo

Next Story

Boat Builder Awards, gedeelde eerste prijzen en andere bekroningen

Related Posts

  • The Front Row, oceaanroeiers stranden op Canarisch eilanden

    By admin
    The Front Row, het ambiteuze project van...
  • Onderweg…
    Vissen kiezen niet

    By admin
    We blijven in het stroomgebied van de...
  • Top-10 plaats voor Emma Plasschaert op het EK Laser 2020

    By admin
    In het Poolse Gdansk verzamelden van 6 tot...
  • Beneteau maakt entree in express-cruiser markt met Gran Turismo 32 en 36

    By admin
    Bénéteau betreedt de express cruiser-markt...

Bootmag-krant – 03 – 2022 WINTER

QR-code Boot e-mag 02 – 2022

Bootmag-krant 01 – 2022 – Lente

Bootmagazine Special: de Olympische Spelen Retro - Bestel nu! Slechts € 6,95 (gratis verzending.)

RSS Yachtweb.be

  • OCEAN GLOBE RACE 2023

Watersportboeken bij Bol.com

Klik hier om Watersportboeken te bestellen

Google Ads Footer

logo
Copyright 2022 - 6minutes press (imprint KIM vzw)