• Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
  • Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
Bootmagazine.be logo
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be

Lichtgewicht reddingsvlot

By admin on 14 december 2016 in Materiaal, Uitrusting, Accesoires, Nieuws

 

Voor 90 procent van de pleziervaarders die 90 procent van hun tijd met de boot in het zicht van land varen heeft SOS Marine naast een 2-persoons reddingsvlot nu ook een 4-persoons reddingsvlot ontworpen. Veel pleziervaarders varen op binnenwateren, IJsselmeer of de Zeeuwse wateren, langs de kust met een enkele keer een oversteek naar Engeland, Frankrijk of de Scandinavische landen. En de meeste pleziervaarders varen met ze tweetjes en een enkele keer solo en daar is dit reddingsvlot voor bedoelt.

Het zou nodig kunnen zijn bij bijvoorbeeld brand aan boord, ook al vaar je op het IJsselmeer, het blijft een eind zwemmen naar de kust. ( KNRM is 23 keer in 2015 uitgerukt voor brand/explosie aan boord). Tot op heden waren deze pleziervaarders aangewezen op minimaal een 4-persoons reddingsvlot dat meestal te zwaar (± 20 kg) of te groot is en ontworpen is voor grotere oversteken of langdurig verblijf aan boord.

Het SOS Marine 2-persoons reddingsvlot weegt slechts 8.6 kg en is daardoor gemakkelijk te hanteren en weg te bergen. Het reddingsvlot is ook compact en makkelijk te water te gooien door de minder sterke mensen aan boord. Het is zowel handmatig als automatisch opblaasbaar. Het is ook nog voorzien van uitrusting zoals handpomp, signaal spiegel, twee nooddekens, puts en geïsoleerde vloer. De geïsoleerde vloer werkt als een grote reflector die gezien kan worden vanuit de lucht bij zoekacties.

Verder is het reddingsvlot nog uitgerust met 3 grote waterzakken van totaal 165 liter ballast water en een groot drijfanker van 400 x 600 mm, SOLAS reflectie strepen en SOLAS verlichting.Het is verpakt in een valies en de maten zijn 520x340x170 mm. Onderhoud is ook goedkoper dan de conventionele reddingsvlotten. De prijs bedraagt wel nog  € 1099,- incl. btw.

Voor meer informatie www.nordicmarine.nl en te koop via de website van Nordic Marine.

 

Previous Story

Dehler 34 Boot van het Jaar 2017

Next Story

HanseGroup op boot Düsseldorf met de merken Dehler, Hanse, Moody, Fjord en Sealine

Related Posts

  • Bootmag, de gratis krant van Bootmagazine

    By admin
    Vanaf nu vind u alle actueel nieuws uit de...
  • Gratis EmergenSea & Veiligheidsdag pleziervaartGratis EmergenSea & Veiligheidsdag pleziervaart

    By
    In samenwerking met de Federale...
  • Lomac krijgt Benelux dealerLomac krijgt Benelux dealer

    By
    Italian Yachts is de officiële dealer...
  • Spectaculaire start The Ocean Race in AlicanteSpectaculaire start The Ocean Race in Alicante

    By
    De 14e editie van The Ocean Race, de...

Bootmag-krant – 03 – 2022 WINTER

QR-code Boot e-mag 02 – 2022

Bootmag-krant 01 – 2022 – Lente

Bootmagazine Special: de Olympische Spelen Retro - Bestel nu! Slechts € 6,95 (gratis verzending.)

RSS Yachtweb.be

  • Candela raises $20M to unlock fast, electric and sustainable waterborne transport.

Watersportboeken bij Bol.com

Klik hier om Watersportboeken te bestellen

Google Ads Footer

logo
Copyright 2022 - 6minutes press (imprint KIM vzw)