• Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
  • Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
Bootmagazine.be logo
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be

Jachtmakelaars: beste kwartaal sinds jaren

By admin on 25 oktober 2017 in Nieuws, Verenigingen & Organisaties

In het tweede en derde kwartaal van 2017 zijn vooral gebruikte motorjachten populair, volgens de jachtmakelaars aangesloten bij HISWA Vereniging en de Nederlandse Bond van Makelaars in Schepen NBMS. Maar de gemiddelde verkooptijd van een motorjacht bedraagt nog steeds net geen jaar.

‘Als we het derde kwartaal 2016 met 2017 vergelijken zien we dat de aantrekkende vraag naar motorjachten ook betekent dat de gemiddelde verkooptijd is afgenomen van 440 naar 350 dagen’, zegt Harald Falkeisen, voorzitter van de NBMS. ‘Daarnaast verkopen ook de duurdere zeilschepen van boven de 100.000 euro weer beter dan in het vergelijkbare kwartaal vorig jaar. Het lijkt erop dat de markt weer wat meer vertrouwen krijgt en dat is goed nieuws. Daarnaast is de verkooptijd voor zeiljachten tussen 50.000 en 100.000 euro teruggelopen van 198 naar 145 dagen en ook dat is een ‘positief signaal’, aldus Falkeisen.

Kopers uit het buitenland zijn blijvend geïnteresseerd in het Nederlandse jachtenaanbod, ongeveer 20% van de verkochte zeil- en motorjachten in het derde kwartaal vindt een plekje in het buitenland. De kajuitjachten die door de makelaars worden verkocht hebben gemiddeld een lengte van 11 meter. Open boten zoals sloepen zijn gemiddeld 7 meter lang.

De gegevens voor dit onderzoek zijn verzameld via de website www.NLyachts.com, een gezamenlijk initiatief van de gecertificeerde jachtmakelaars die zijn aangesloten bij HISWA Vereniging en/of NBMS.

Foto: Paul Bolsius.

 

Tagsbotenhavenvarenwatersportindustriezeilen

Previous Story

Hollen en stilstaan voor Volvo Ocean Race-vloot in eerste etappe

Next Story

Peter Burling heeft het naar zijn zin bij team Brunel

Related Posts

  • The Front Row, oceaanroeiers stranden op Canarisch eilanden

    By admin
    The Front Row, het ambiteuze project van...
  • Onderweg…
    Vissen kiezen niet

    By admin
    We blijven in het stroomgebied van de...
  • Top-10 plaats voor Emma Plasschaert op het EK Laser 2020

    By admin
    In het Poolse Gdansk verzamelden van 6 tot...
  • Beneteau maakt entree in express-cruiser markt met Gran Turismo 32 en 36

    By admin
    Bénéteau betreedt de express cruiser-markt...

Bootmag-krant – 03 – 2022 WINTER

QR-code Boot e-mag 02 – 2022

Bootmag-krant 01 – 2022 – Lente

Bootmagazine Special: de Olympische Spelen Retro - Bestel nu! Slechts € 6,95 (gratis verzending.)

RSS Yachtweb.be

  • Candela raises $20M to unlock fast, electric and sustainable waterborne transport.

Watersportboeken bij Bol.com

Klik hier om Watersportboeken te bestellen

Google Ads Footer

logo
Copyright 2022 - 6minutes press (imprint KIM vzw)