• Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
  • Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
Bootmagazine.be logo
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be

Hybride handhavingsvaartuigen Port of Antwerp-BrugesHybride handhavingsvaartuigen Port of Antwerp-Bruges

By on 21 december 2022 in Beurzen & Evenementen, Erfgoed, Motorboten, Nieuwe boten, Nieuws, Verenigingen & Organisaties, Watersportnieuws.be

thumbnail

– 21 december 2022 – foto’s © Georges Janssens –

Een vlotte en veilige haven, daarvoor zetten verschillende teams bij Port of Antwerp-Bruges zich dagelijks in.

Zo staat Port Authority Field Operations in voor toezicht en handhaving in het havengebied: op het land, in de lucht en op het water.

De Vessel Traffic Service (VTS is dan weer verantwoordelijk voor de scheepvaarbegeleiding van zee- en binnenvaart achter de sluizen in de dokken.

Een team van Port Planners zorgt voor transparantie en optimalisatie van de scheepvaartplanning.

Sinds kort zijn er hiervoor twee nieuwe, hybride handhavingsvaartuigen in dienst genomen en werden die nu plechtig ingehuldigd. Dit gebeurde bij het Nautisch Operationele Cluster (NOC) in de haven.

De inhuldiging ging gepaard van enkele korte toelichtingen van CEO Jacques Vandermeiren, havenschepen Annick De Ridder, COO Rob Smeets en scheepsbouwer Kooiman. Bij het inhuldigingsmoment werd door een havensleepboot een mooi waterballet gegeven.

vlnr: Maarten Kooiman, Jacques Vandermeiren, Annick De Ridder, Rob Smeets

Dank zij deze handhavingsvaartuigen – POA-1 en POA2 – kan via interventie en controles sneller worden ingegrepen en de veiligheid worden verhoogd.

De vaartuigen zijn gebouwd door de Nederlandse Kooiman Marin Group (Zwijndrecht NL) en worden aangedreven door elektromotoren met klapschroeven en kunnen zowel op batterijen, hybride of op diesel varen. Ze zijn uitgerust met een batterijpakket van 273 KwH waarmee de vaartuigen 2,5 uur kunnen varen aan een snelheid van 9 km/uur. Bij rustig varen kan dat wel tot 4 uur.

Waterballet…

Door een roetfilter en door geïntegreerde uitlaatgasbehandeling komen er bovendien minder schadelijke stoffen (SOx/NOx). Een uniek systeem zorgt voor minder brandstofverbruik en een minimale CO2-uitstoot.

De duurzame vaartuigen moet aldus bijdragen aan de ambitie van Port of Antwerp-Bruges om tegen 2050 een klimaatneutrale haven te zijn. Het vergroenen van de eigen vloot speelt daarin een belangrijke rol.

CEO Jacques Vandermeiren: voor een duurzame en veilige haven…

Vorig jaar werden reeds 3 energie-efficiënte sleepboten ingehuldigd en volgend jaar komen de Hydrotug en Methatug erbij, de eerste sleepboten ter wereld op waterstof en methanol.

Port of Antwerp-Bruges moet een duurzame en veilige haven zijn.

Havensleepboot 50

The post Hybride handhavingsvaartuigen Port of Antwerp-Bruges first appeared on de gratis maritieme & yachting krant van Bootmagazine.

– 21 december 2022 – foto’s © Georges Janssens – Een vlotte en veilige haven, daarvoor zetten verschillende teams bij Port of Antwerp-Bruges zich dagelijks in. Zo staat Port Authority …
The post Hybride handhavingsvaartuigen Port of Antwerp-Bruges first appeared on de gratis maritieme & yachting krant van Bootmagazine.

Previous Story

Pen Duick VI gereviseerd voor de Ocean Globe Race in 2023Pen Duick VI gereviseerd voor de Ocean Globe Race in 2023

Next Story

Prijsuitreiking in Saint Lucia als afsluiting ARC 2022Prijsuitreiking in Saint Lucia als afsluiting ARC 2022

Related Posts

  • Bootmag, de gratis krant van Bootmagazine

    By admin
    Vanaf nu vind u alle actueel nieuws uit de...
  • Gratis EmergenSea & Veiligheidsdag pleziervaartGratis EmergenSea & Veiligheidsdag pleziervaart

    By
    In samenwerking met de Federale...
  • Lomac krijgt Benelux dealerLomac krijgt Benelux dealer

    By
    Italian Yachts is de officiële dealer...
  • Spectaculaire start The Ocean Race in AlicanteSpectaculaire start The Ocean Race in Alicante

    By
    De 14e editie van The Ocean Race, de...

Bootmag-krant – 03 – 2022 WINTER

QR-code Boot e-mag 02 – 2022

Bootmag-krant 01 – 2022 – Lente

Bootmagazine Special: de Olympische Spelen Retro - Bestel nu! Slechts € 6,95 (gratis verzending.)

RSS Yachtweb.be

  • Candela raises $20M to unlock fast, electric and sustainable waterborne transport.

Watersportboeken bij Bol.com

Klik hier om Watersportboeken te bestellen

Google Ads Footer

logo
Copyright 2022 - 6minutes press (imprint KIM vzw)