• Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
  • Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
Bootmagazine.be logo
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Algemeen nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020
  • Watersportnieuws.be
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Algemeen nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020
  • Watersportnieuws.be

EPY-nominatie voor Bronson 34 van Steeler Yachts

De innovatieve tender Bronson 34 van Steeler Yachts sleept EPY-nominatie in de wacht op het Cannes Yachting Festival. Dit door een combinatie van prestaties, comfort, veiligheid en bouwkwaliteit. Voor de Nederlandse werf is dit de derde nominatie op rij.

De Bronson 34 is een op maat gemaakte aluminium tender van Steeler Yachts die uitstekende prestaties weet te combineren met een laag brandstofverbruik. Het model is illustratief voor de innovatieve instelling bij Steeler Yachts; het gepatenteerde FreeFender-systeem, de veelzijdige indeling van de kuip, een biminitop voor hoge snelheden en een cabin met plaats voor 4 opvarenden, inclusief een ruime badkamer en een kombuis die van alle gemakken is voorzien.

Op de Middellandse Zee kon de boot haar topsnelheid van 40 knopen laten zien plus een comfortabele kruissnelheid van 30 knopen. In het woelige water voor de kust van Cannes, met golven van 1-1,5 meter, wist ze bij 22 knopen heerlijk soepel te planeren. De totale afwezigheid van buiswater onder alle omstandigheden was op de bootshow een aangename verrassing.

Prestaties
De Bronson 34 heeft een hele lichte maar toch uitzonderlijk sterke constructie van aluminium. Ze kan worden voortgestuwd met asaandrijving, hekdrive of jet-aandrijving en met één of twee benzine- of dieselmotoren. De testboot was voorzien van twee Yanmar 260 pk 6-cilinder turbo-dieselmotoren met hekdrives.

Bij 30 knopen werd op het scherm met motorgegevens een brandstofverbruik aangegeven van 62 liter, niet meer dan 2 liter per zeemijl. Op maximale snelheid kwam het brandstofverbruik tijdens de trials uit op iets minder dan 2,5 liter per zeemijl.

De veeleisende klanten en kritische juryleden die tijdens de trials aan boord waren, waren uitermate tevreden over het bedieningsgemak, de prestaties in de golven en de koersstabiliteit op planeersnelheid plus de totale afwezigheid van buiswater in het onrustige water bij Cannes.

Een makkelijke boot
Gewoon aan boord gaan en u kunt van start. De Bronson 34 beschikt over diverse designelementen om het gedoe vóór en na het vertrek tot een minimum te beperken. De matte metallic afwerking zorgt ervoor dat er niet continu gepoetst hoeft te worden. De cabinhoes kan heel makkelijk worden verwijderd met behulp van 5 drukkers. De kussens zijn gemaakt van volkern “dry foam” met eenvoudig te reinigen stofbekleding. De FreeFenders zijn met één klik te verwijderen en te plaatsen.

De lage drempel om ook bij weinig tijd het water op te gaan, maakt van de Bronson 34 een makkelijke boot die altijd klaar ligt om er van te genieten.

De kuip
De Bronson beschikt over een loungeruimte en een zonnedek dat heel eenvoudig kan worden veranderd in een riant oppervlak om lekker te zonnen. De stoel voor de bestuurder, in combinatie met de voorruit, beschermd op hoge snelheid tegen de wind, maar kan worden versteld tot jockey seat wanneer op volle snelheid maximale aandacht en een maximaal zicht nodig zijn. De biminitop is aangebracht op een 45 mm roestvrijstalen frame en blijft zelfs bij 40 knopen zijn werk doen. Voor anker kan de bimini worden uitgestrekt over het volledige zonnedek.

Vanuit de kuip kan het gepatenteerde FreeFender-systeem erop worden geklikt om zowel de boot als het lakwerk te beschermen tegen ongewenst contact. Het FreeFender-systeem is een uitvinding van Steeler Yachts; het is de oplossing voor booteigenaren die hun boot willen beschermen tegen krassen en doffe plekken veroorzaakt door traditionele ‘stootwillen’ die voortdurend langs de boot “schuren”.

De cabin
Tenders worden tegenwoordig groter en als het om de accommodatie gaat is “less is more” het motto; de Bronson 34 biedt in deze tijden overnachtingsruimte voor 4 crewleden aan boord. En dat op 34 voet.

Het tweepersoonsbed is vast en het tweede tweepersoonsbed kan heel eenvoudig worden geplaatst met een vulstuk tussen de loungeruimte. Er is volop ruimte vrijgehouden voor een privébadkamer en de kombuis is voorzien van alles wat nodig is voor een kort verblijf aan boord. De afwerking van het interieur ligt op cruiser-niveau, met echt 100% eikenhout en een luxe SilverGuard-bekleding voor een licht, modern en warm interieur, terwijl de indirecte LED-ambientverlichting in de hele cabin zorgt voor een luxe uitstraling.

Kwaliteit
Iedere Bronson 34, ook bouwnummer 1, is gebouwd volgens de uitdrukkelijke kwaliteitsstandaard van de “Steeler Yachts Quality Challenge”. Deze duidelijke en meetbare kwaliteitsstandaard – die helaas nog niet bestaat voor de jachtbouw als geheel – zorgt ervoor dat klanten in alle fasen van het bouwproces weten wat ze mogen verwachten.

Veiligheid
Ter waarborging van de veiligheid en stabiliteit voor elk vaartuig doorloopt elke Bronson een individueel CE-keuring traject door een erkende instantie in Nederland (DMI). Voor alle jachten doet Steeler Yachts afstand van het recht voor een model-goedkeuring en wordt elk gebouwd jacht individueel gekeurd. .

Bouwproces
Iedere Bronson 34 kan qua design worden afgestemd op de wensen van de klant. Anders dan bij polyester boten is er geen keurslijf van mallen om binnen te blijven en kan in alle vrijheid de gewenste tender worden gemaakt. Voor iedere Bronson-klant biedt het bouwproces van Steeler Yachts duidelijke inzicht in bouwfasering en beslissingsmomenten.

Meer informatie www.steeleryachts.com

 

Previous Story

Belgisch Kampioenschap voor Europe en Finn in Oostende

Next Story

Evi Van Acker gaat door tot WK 2017

Related Posts

  • Auteur en ontdekkingsreiger Tim Severin overleden

    By admin
    In de loop van 2019 publiceerde...
  • Wat u ‘verplicht’ en ‘aanbevolen’ aan boord moet hebben in 2021

    By admin
    Vanaf 1 december 2020 is een nieuwe lijst...
  • Emirates Team New Zealand wint overtuigend ACWS Auckland

    By admin
    Op 15 januari gaat de voorronde van de...
  • Droevig nieuws uit de zeil- en zeilwagenwereld

    By admin
    Op 16/12/2020 is Sadi Emmanuel Claeys op...

QR-code Boot e~mag jan. 2021

Scan de QR-code om de integrale editie van Boot e~mag januari 2021 te lezen op uw tablet of smartphone.

Boot e~magazine – 01/ Jan. 2021

(Klik op de cover om de tablet-vriendelijke versie online te lezen)

Klik hier om de integrale versie van deze editie te downloaden (PDF – 5 MB).

PREVIEW Bootmagazine Traveler – Herfst / Winter 2020

Bootmagazine Special: de Olympische Spelen Retro - Bestel nu! Slechts € 6,95 (gratis verzending.)

RSS algemeen – Nauticlink

  • Britten blij na eerste dag voorrondes Americas Cup 16 januari 2021
    Hoewel de Britten nog geen enkele oefenwedstrijd wonnen, versloeg Ineos Team UK vandaag de Italianen en de Amerikanen. Daarmee verliepen de eerste twee races van de Prada Cup anders dan verwacht. De foils maken het verschil Een zichtbaar opgeluchte Ben Ainslie, schipper van Britannia, in een interview na de eerste twee races: “Het was te […]
  • Syroco vs SP80: de race om de snelste boot ter wereld (eng) 15 januari 2021
    Het wereld-snelheidsrecord op het water is al meer dan acht jaar niet verbeterd. In november 2012 zette de Australische Paul Larsen het record op exact 65,45 knopen met zijn Vesta Sailrocket 2. Inmiddels zijn er twee teams, een Frans- en een Zwitsers team die beide het record willen evenaren en verbeteren. CNN-travel dook in het […]
  • Smeekbede directeuren ANVR en HISWA-RECRON om Minister voor Toerisme 15 januari 2021
    Frank Oostdam (directeur ANVR) en Geert Dijks (directeur HISWA-RECRON) hebben politiek Den Haag opgeroepen tot het aanstellen van een minister van Toerisme. “We hebben écht een minister, of op z’n minst een staatssecretaris voor toerisme nodig”, aldus Oostdam tijdens het Travel Congress dat vandaag plaatsvindt in de Jaarbeurs (Utrecht). “Als je kijkt naar het belang […]
  • ’We hebben het leuk gehad’, zegt roeier Mark Slats droogjes na het voltooien van monsterrace van 5000 kilometer in recordtijd 14 januari 2021
    Of ze worden verkozen tot sportploeg van het jaar is een tweede, maar de prestatie die roeiers Mark Slats en Kai Wiedmer deze maand hebben neergezet, is ronduit imponerend. Het duo won de Talisker Whiskey Atlantic Challenge met overmacht en zette tevens een nieuw wereldrecord in de boeken. De Gooi- en Eemlander

RSS Yachtweb.be

  • Er is een fout opgetreden, wat waarschijnlijk betekent dat de feed uit de lucht is. Probeer later opnieuw.

Watersportboeken bij Bol.com

Klik hier om Watersportboeken te bestellen

Google Ads Footer

logo
Copyright 2020