• Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
  • Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
Bootmagazine.be logo
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be

EPY-nominatie voor Bronson 34 van Steeler Yachts

By admin on 20 september 2016 in Motorboten, Nieuwe boten, Nieuws

De innovatieve tender Bronson 34 van Steeler Yachts sleept EPY-nominatie in de wacht op het Cannes Yachting Festival. Dit door een combinatie van prestaties, comfort, veiligheid en bouwkwaliteit. Voor de Nederlandse werf is dit de derde nominatie op rij.

De Bronson 34 is een op maat gemaakte aluminium tender van Steeler Yachts die uitstekende prestaties weet te combineren met een laag brandstofverbruik. Het model is illustratief voor de innovatieve instelling bij Steeler Yachts; het gepatenteerde FreeFender-systeem, de veelzijdige indeling van de kuip, een biminitop voor hoge snelheden en een cabin met plaats voor 4 opvarenden, inclusief een ruime badkamer en een kombuis die van alle gemakken is voorzien.

Op de Middellandse Zee kon de boot haar topsnelheid van 40 knopen laten zien plus een comfortabele kruissnelheid van 30 knopen. In het woelige water voor de kust van Cannes, met golven van 1-1,5 meter, wist ze bij 22 knopen heerlijk soepel te planeren. De totale afwezigheid van buiswater onder alle omstandigheden was op de bootshow een aangename verrassing.

Prestaties
De Bronson 34 heeft een hele lichte maar toch uitzonderlijk sterke constructie van aluminium. Ze kan worden voortgestuwd met asaandrijving, hekdrive of jet-aandrijving en met één of twee benzine- of dieselmotoren. De testboot was voorzien van twee Yanmar 260 pk 6-cilinder turbo-dieselmotoren met hekdrives.

Bij 30 knopen werd op het scherm met motorgegevens een brandstofverbruik aangegeven van 62 liter, niet meer dan 2 liter per zeemijl. Op maximale snelheid kwam het brandstofverbruik tijdens de trials uit op iets minder dan 2,5 liter per zeemijl.

De veeleisende klanten en kritische juryleden die tijdens de trials aan boord waren, waren uitermate tevreden over het bedieningsgemak, de prestaties in de golven en de koersstabiliteit op planeersnelheid plus de totale afwezigheid van buiswater in het onrustige water bij Cannes.

Een makkelijke boot
Gewoon aan boord gaan en u kunt van start. De Bronson 34 beschikt over diverse designelementen om het gedoe vóór en na het vertrek tot een minimum te beperken. De matte metallic afwerking zorgt ervoor dat er niet continu gepoetst hoeft te worden. De cabinhoes kan heel makkelijk worden verwijderd met behulp van 5 drukkers. De kussens zijn gemaakt van volkern “dry foam” met eenvoudig te reinigen stofbekleding. De FreeFenders zijn met één klik te verwijderen en te plaatsen.

De lage drempel om ook bij weinig tijd het water op te gaan, maakt van de Bronson 34 een makkelijke boot die altijd klaar ligt om er van te genieten.

De kuip
De Bronson beschikt over een loungeruimte en een zonnedek dat heel eenvoudig kan worden veranderd in een riant oppervlak om lekker te zonnen. De stoel voor de bestuurder, in combinatie met de voorruit, beschermd op hoge snelheid tegen de wind, maar kan worden versteld tot jockey seat wanneer op volle snelheid maximale aandacht en een maximaal zicht nodig zijn. De biminitop is aangebracht op een 45 mm roestvrijstalen frame en blijft zelfs bij 40 knopen zijn werk doen. Voor anker kan de bimini worden uitgestrekt over het volledige zonnedek.

Vanuit de kuip kan het gepatenteerde FreeFender-systeem erop worden geklikt om zowel de boot als het lakwerk te beschermen tegen ongewenst contact. Het FreeFender-systeem is een uitvinding van Steeler Yachts; het is de oplossing voor booteigenaren die hun boot willen beschermen tegen krassen en doffe plekken veroorzaakt door traditionele ‘stootwillen’ die voortdurend langs de boot “schuren”.

De cabin
Tenders worden tegenwoordig groter en als het om de accommodatie gaat is “less is more” het motto; de Bronson 34 biedt in deze tijden overnachtingsruimte voor 4 crewleden aan boord. En dat op 34 voet.

Het tweepersoonsbed is vast en het tweede tweepersoonsbed kan heel eenvoudig worden geplaatst met een vulstuk tussen de loungeruimte. Er is volop ruimte vrijgehouden voor een privébadkamer en de kombuis is voorzien van alles wat nodig is voor een kort verblijf aan boord. De afwerking van het interieur ligt op cruiser-niveau, met echt 100% eikenhout en een luxe SilverGuard-bekleding voor een licht, modern en warm interieur, terwijl de indirecte LED-ambientverlichting in de hele cabin zorgt voor een luxe uitstraling.

Kwaliteit
Iedere Bronson 34, ook bouwnummer 1, is gebouwd volgens de uitdrukkelijke kwaliteitsstandaard van de “Steeler Yachts Quality Challenge”. Deze duidelijke en meetbare kwaliteitsstandaard – die helaas nog niet bestaat voor de jachtbouw als geheel – zorgt ervoor dat klanten in alle fasen van het bouwproces weten wat ze mogen verwachten.

Veiligheid
Ter waarborging van de veiligheid en stabiliteit voor elk vaartuig doorloopt elke Bronson een individueel CE-keuring traject door een erkende instantie in Nederland (DMI). Voor alle jachten doet Steeler Yachts afstand van het recht voor een model-goedkeuring en wordt elk gebouwd jacht individueel gekeurd. .

Bouwproces
Iedere Bronson 34 kan qua design worden afgestemd op de wensen van de klant. Anders dan bij polyester boten is er geen keurslijf van mallen om binnen te blijven en kan in alle vrijheid de gewenste tender worden gemaakt. Voor iedere Bronson-klant biedt het bouwproces van Steeler Yachts duidelijke inzicht in bouwfasering en beslissingsmomenten.

Meer informatie www.steeleryachts.com

 

Previous Story

Belgisch Kampioenschap voor Europe en Finn in Oostende

Next Story

Evi Van Acker gaat door tot WK 2017

Related Posts

  • Bootmag, de gratis krant van Bootmagazine

    By admin
    Vanaf nu vind u alle actueel nieuws uit de...
  • Gratis EmergenSea & Veiligheidsdag pleziervaartGratis EmergenSea & Veiligheidsdag pleziervaart

    By
    In samenwerking met de Federale...
  • Lomac krijgt Benelux dealerLomac krijgt Benelux dealer

    By
    Italian Yachts is de officiële dealer...
  • Spectaculaire start The Ocean Race in AlicanteSpectaculaire start The Ocean Race in Alicante

    By
    De 14e editie van The Ocean Race, de...

Bootmag-krant – 03 – 2022 WINTER

QR-code Boot e-mag 02 – 2022

Bootmag-krant 01 – 2022 – Lente

Bootmagazine Special: de Olympische Spelen Retro - Bestel nu! Slechts € 6,95 (gratis verzending.)

RSS Yachtweb.be

  • Candela raises $20M to unlock fast, electric and sustainable waterborne transport.

Watersportboeken bij Bol.com

Klik hier om Watersportboeken te bestellen

Google Ads Footer

logo
Copyright 2022 - 6minutes press (imprint KIM vzw)