• Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
  • Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
Bootmagazine.be logo
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be

Elektrische Torqeedo POD motoren als alternatief voor inboard motor of saildrive

Torqeedo betreedt nieuwe segmenten in de watersportmarkt. Naast de bekende elektrische buitenboordmotoren lanceert De Stille Boot uit het Nederlandse Heeg, een reeks nieuwe podmotoren van het Duitse merk op Boot Holland. Dit zijn motoren die onder de boot tegen de romp worden gemonteerd. Daarmee zijn deze motoren het ruimtesparende, eenvoudig te monteren en voordelige alternatief voor een elektrische- of diesel inboard motor met schroefasinstallatie of voor een saildrive.

De Torqeedo Cruise FP (Fixed Pod) motoren komen er in vermogens van 2, 4 en 10 kW, voor boten tot resp. 2, 4 en 10 ton waterverplaatsing. Daardoor zijn ze geschikt voor sloepen, motorkruisers en zeiljachten. Ze zijn licht, compact en leverbaar met vaste schroef of met een klapschroef voor zeilboten.
Ze hebben dezelfde ongeëvenaarde efficiency en dus actieradius als de outboards waarvan ze zijn afgeleid. En ook de andere typische Torqeedo voordelen: robuust gebouwd, zeewaterbestendig en voorzien van een boordcomputer met ingebouwde GPS.
Snelheid, resterende actieradius en verbruik zijn digitaal af te lezen op het display, of op de eigen smartphone/tablet via de Torq Trac app. En niet onbelangrijk: deze zeer kwalitatieve producten vormen ook nog een prijsdoorbraak vergeleken met het bestaande aanbod. De Cruise 2.0 en 4.0 FP worden leverbaar vanaf mei, de Cruise 10.0 FP volgt later deze zomer.

Deze nieuwe motoren en het overige assortiment van Torqeedo zijn te zien bij De Stille Boot op stand 4017. Boot Holland vindt plaats van 12 t/m 17 februari in het WTC Expo te Leeuwarden.

Meer informatie www.torqeedo.com en www.destilleboot.nl

 

Previous Story

Hi-Tide Yachting distributeur Fareast Yachts

Next Story

Nog 100 dagen, aftellen tot start Transat

Related Posts

  • Ineos Team UK plaatst zich voor de finale van de Prada Cup

    By admin
    Nog tot 22 februari wordt in Auckland de...
  • Jaaroverzicht 2020 HanseYachts AG: na tegenwind orders op recordniveau

    By admin
    Met zijn merken Hanse, Dehler, Moody,...
  • First–reeks krijgt nieuwe adem

    By admin
    Bénéteau en Seascape lanceren 3 nieuwe...
  • Messe Düsseldorf annuleert boot 2021

    By admin
    Volgende boot Düsseldorf van 22 tot 30...

QR-code Boot e~mag jan. 2021

Scan de QR-code om de integrale editie van Boot e~mag januari 2021 te lezen op uw tablet of smartphone.

Boot e~magazine – 01/ Jan. 2021

(Klik op de cover om de tablet-vriendelijke versie online te lezen)

Klik hier om de integrale versie van deze editie te downloaden (PDF – 5 MB).

PREVIEW Bootmagazine Traveler – Herfst / Winter 2020

Bootmagazine Special: de Olympische Spelen Retro - Bestel nu! Slechts € 6,95 (gratis verzending.)

RSS algemeen – Nauticlink

  • Bloedstollende finale Vendée Globe 25 januari 2021
    Met nog drie dagen te gaan zijn er nog vier kanshebbers voor de overwinning in deze solo nonstop rond de wereld-race. In de bloedstollende finale gaat het er niet alleen om wie als eerste over de lijn voor start- en finishplaats Les Sables d’Olonne vaart, sommige zeilers hebben onderweg een redding uitgevoerd en kregen daarvoor […]
  • Wat maakt het Eems-estuarium zo troebel? 25 januari 2021
    In de laatste decennia zijn de rivier de Eems en het middendeel van het Eems-Dollard estuarium steeds troebeler geworden. Dat heeft grote gevolgen voor de flora en de fauna van het gebied. Er worden nu oplossingen gezocht voor het terugdringen van de troebelheid. Dagblad van het Noorden publiceerde een artikel over dit interessante vaargebied aan […]
  • Gitana staakt recordpoging 23 januari 2021
    De Maxi Edmond de Rothschild staakt haar recordpoging voor de Jules Verne Trophy. Er is ernstige schade ontstaan aan het roer van de stuurboord drijver. De zeilers kunnen de schade niet op zee repareren. Het is voor Franck Cammas, Charles Caudrelier en hun vier bemanningsleden ondenkbaar om de Zuidelijke Oceaan op te gaan met een […]
  • Gitana 887 mijl voor op record 22 januari 2021
    De poging van team Gitana om het Jules-Verne te verbreken lijkt tot nu toe zeer succesvol. Aan het begin van de Indische Oceaan is de voorsprong op het record-schema van Idec uit 2017 maar liefst 887 mijl. Dat geeft de bemanning de kas om iets rustiger aan te doen en de snelheid van de maxi-trimaran […]

RSS Yachtweb.be

  • Er is een fout opgetreden, wat waarschijnlijk betekent dat de feed uit de lucht is. Probeer later opnieuw.

Watersportboeken bij Bol.com

Klik hier om Watersportboeken te bestellen

Google Ads Footer

logo
Copyright 2020