• Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
  • Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
Bootmagazine.be logo
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be

Elektrisch varen is de toekomst

Elektrisch varen wint rap in populariteit. De traditionele verbrandingsmotor wordt steeds vaker ingeruild voor een elektrische aandrijving. Wat zijn de voordelen van elektrisch varen? We zetten de voordelen voor je op een rij!

  1. Milieuvriendelijk

Voor velen een doorslaggevende factor: elektrisch varen is milieuvriendelijk. Elektrisch varen is geheel emissieloos. Bij aandrijving met duurzame fluistermotoren komen geen schadelijke stoffen die in de lucht of in het water terechtkomen, zoals wel het geval is bij vervuilende verbrandingsmotoren.

2. Geruisloos varen

In een elektrische boot vaar je zonder motorgeluid. Je verstoort de natuur dus niet en kunt zelf ook genieten van de absolute stilte. Tenminste, op het geluid van het klotsende water na…  Dit geldt niet alleen voor jezelf, maar ook voor omstanders.

3. Geen uitstoot en trillingen

Elektrische aandrijving betekent bovendien dat je geen last meer hebt van vervelende brandstofgeuren en trillingen afkomstig van de verbrandingsmotor. Dit is niet alleen aangenaam en comfortabel, maar ook zeer praktisch wanneer je bijvoorbeeld aan boord wilt eten.

4. Eenvoudig te bedienen

Elektrisch varen betekent daarnaast dat de motor, en daarmee de boot zelf, zeer eenvoudig te bedienen is. De vermogensopbouw van een elektrische motor is buitengewoon vloeiend. De motor laat zich uitstekend doseren. Minder ervaren bestuurders zullen een elektrische boot daardoor waarschijnlijk ook gemakkelijk(er) te besturen vinden.

5. Makkelijk in onderhoud

Daarentegen bestaat een elektrische motor uit veel minder bewegende onderdelen dan een traditionele verbrandingsmotor, waardoor deze veel minder onderhoud vergt. Er zijn simpelweg minder onderdelen die kunnen slijten of kapot kunnen gaan. De kosten van de aanschaf van een elektrische motor liggen ten opzichte van een verbrandingsmotor wellicht hoger, de kosten voor het onderhoud aanzienlijk lager.

6. Toekomstbestendig

Last but not least: elektrisch varen is de toekomst. Een elektrisch aangedreven boot is veel toekomstbestendiger dan een boot met verbrandingsmotor. Het valt te verwachten dat er in de toekomst restricties gaan gelden voor boten met traditionele verbrandingsmotoren en dat deze beperkt of zelfs helemaal niet meer welkom zijn op bepaalde wateren, zoals in natuurgebieden of binnensteden.

Previous Story

Hiswa te Water 2021 gaat niet door!

Next Story

Eerste kampioenschap eFoilen in Amsterdam

Related Posts

  • Jeanneau’s Cap Camarat viert 40ste verjaardag

    By admin
    De Cap Camarat serie van Franse...
  • First 44, cruiser-racen zoekt nieuwe horizonten

    By admin
    Het First gamma van Bénéteau viert haar...
  • Zeezeilen: INDUMAR Open Noordzee Kampioenschap 2022

    By admin
    Dertien zeilwedstrijden op de Noordzee...
  • Top 5 voor Isaura en Anouk in 49erFX

    By admin
    De “51ste Trofeo S.A.R. Princesa Sofia”...

QR-code Boot e-mag 02 – 2022

Boot e-mag editie 02 – 2022

(Klik op de cover om de tablet-vriendelijke versie online te lezen)

Klik hier om de integrale versie van deze editie te downloaden (PDF +/- 6,5 MB).

Bootmagazine Special: de Olympische Spelen Retro - Bestel nu! Slechts € 6,95 (gratis verzending.)

RSS Nauticlink

  • Eerste editie Dutch Water Week barst 27 mei los in Lelystad, Almere en Amsterdam 24 mei 2022
    Hoe ziet de Dutch Water Week eruit? Dutch Water Week, een week vol met watersportactiviteiten Topsport en breedtesport komt samen in Allianz Regatta op Dutch Water Week De eerste editie van de Dutch Water Week gaat vrijdag 27 mei van start. Tot en met zondag 5 juni zijn er allerlei watersportactiviteiten op het IJmeer bij […]
  • Maritime Industry doet oude tijden herleven met geslaagde editie 24 mei 2022
    GORINCHEM – De zestiende editie van de vakbeurs Maritime Industry is op 17, 18 en 19 mei in Evenementenhal Gorinchem succesvol verlopen, zo laat beursorganisator Easyfairs weten. In totaal 370 exposanten presenteerden zich aan ruim 7.000 bezoekers. “Het was fantastisch om elkaar na zo’n lange tijd eindelijk weer te zien op Maritime Industry. De sfeer […]
  • Tweede stop Kitefoil Cup Holland op WAVES Festival Texel 24 mei 2022
    Texel staat het derde weekend van juni in het teken van de Ronde om Texel en het bijbehorende WAVES Festival. Op donderdag 16 en vrijdag 17 juni zal de Noordzee voor Paal17 het decor zijn voor de kitefoilers, met op vrijdag de tweede stop van de Kitefoil Cup Holland. Kitefoil Cup HollandIn de Kitefoil Cup […]
  • Voorbeschouwing WK ILCA 7 2022 23 mei 2022
    In Riviera Nayarit, Puerto Vallarta, Mexico worden van 23 tot en met 28 mei de wereldkampioenschappen in ILCA7 klasse gevaren. Team Allianz wordt daar vertegenwoordigd door zes zeilers en twee coaches. Zeilers zijn; Duko Bos, Niels Broekhuizen, Erik Voets, Thomas van Ofwegen, Willem Wiersema en Paul Hameeteman. Rodie Mackelenbergh is de bondscoach van de Team […]

RSS Yachtweb.be

  • SAILABITILY OP REVA 2022

Watersportboeken bij Bol.com

Klik hier om Watersportboeken te bestellen

Google Ads Footer

https://fliphtml5.com/bookcase/jmluh

logo
Copyright 2021 - 6minutes press (imprint KIM vzw)