• Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
  • Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
Bootmagazine.be logo
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be

Eerst elektrische snel varende boten commercieel beschikbaar

By admin on 29 september 2021 in B-2-B Watersportindustrie, Motorboten, Nieuws

Begin september sloot X Shore, het Zweedse technologiebedrijf achter een vernieuwende generatie van volledig elektrische ‘connected’ boten, een deal met Natural Yachts, het Nederlandse familiebedrijf met meer dan vijftien jaar ervaring in elektrische aandrijvingen en maritieme energiesystemen. Daardoor wordt onder meer de Eelex 8000, de eerste elektrische planerende boot die commercieel beschikbaar is op de Nederlandse markt.

CO2-neutraal op het land en op het water

Met de missie om in Nederland in 2025 volledig CO2-neutraal te zijn vordert de auto-industrie gestaag, daarentegen moet op het water nog veel vooruitgang worden geboekt. Door een gedeelde visie om van de maritieme technologie-industrie een door elektriciteit aangedreven sector te maken, gebaseerd op duurzaamheid en innovatieve technologie, vormt deze deal tussen Natural Yachts en X Shore een belangrijke stap in de richting om dit doel te bereiken.

Door de Eelex 8000 op de markt te brengen, kan Natural Yachts voldoen aan de toenemende vraag naar moderne, snelle elektrische boten bij de steeds meer milieubewuste consument. De Eelex 8000 is gemaakt in Zweden en is 100% elektrisch; produceert geen uitlaatgassen en geluid, waardoor de impact op de waterwegen en het zeeleven minimaal is. Kenmerkend zijn ook een eigen mobiele en smartwatch-app, die de boot ontgrendelt en inschakelt zodra deze binnen bereik is, slimme overboord detectie, geo-fencing software en een innovatief ontwerp.

Over de Eelex 8000

De Eelex 8000 wordt gebouwd in Stockholm, Zweden, is 8 meter lang en heeft een topsnelheid tot 55+ km/u, een kruissnelheid van 37 km/u en een acceleratie van 0-37 km/u in 4,2 seconden. De boot legt een afstand af tot 185 km bij lagere snelheden en met behulp van een DC snel lader kan de boot van 0-100% worden opgeladen in twee en een half uur, of zes uur op 32A. X Shore maakt gebruik van de veilige lithium-ion batterij – vergelijkbaar met die in elektrische auto’s.

Previous Story

Round the World Record in tegengestelde richting: Alex Pella gaat de uitdaging aan met de Trimaran Use It Again!

Next Story

Global Mercy wordt afgewerkt in Antwerpen en… zoekt vrijwilligers

Related Posts

  • Bootmag, de gratis krant van Bootmagazine

    By admin
    Vanaf nu vind u alle actueel nieuws uit de...
  • Gratis EmergenSea & Veiligheidsdag pleziervaartGratis EmergenSea & Veiligheidsdag pleziervaart

    By
    In samenwerking met de Federale...
  • Lomac krijgt Benelux dealerLomac krijgt Benelux dealer

    By
    Italian Yachts is de officiële dealer...
  • Spectaculaire start The Ocean Race in AlicanteSpectaculaire start The Ocean Race in Alicante

    By
    De 14e editie van The Ocean Race, de...

Bootmag-krant – 03 – 2022 WINTER

QR-code Boot e-mag 02 – 2022

Bootmag-krant 01 – 2022 – Lente

Bootmagazine Special: de Olympische Spelen Retro - Bestel nu! Slechts € 6,95 (gratis verzending.)

RSS Yachtweb.be

  • Candela raises $20M to unlock fast, electric and sustainable waterborne transport.

Watersportboeken bij Bol.com

Klik hier om Watersportboeken te bestellen

Google Ads Footer

logo
Copyright 2022 - 6minutes press (imprint KIM vzw)