• Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
  • Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
Bootmagazine.be logo
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be

Drie nieuwe varianten van Contest 52MC, sport, classic en T-top

By admin on 28 februari 2017 in Motorboten, Nieuwe boten, Nieuws

De succesvolle Contest 52MC krijgt er drie varianten bij: Open Sport, Open Sport Classic en Open Sport T-Top. Het jacht valt meteen op door het krachtige karaktervolle design. Aan het comfort aan boord is tot in de kleinste details aandacht besteed. De ruime kuip biedt plaats aan 10 – 12 personen en er is keuze uit een indeling met twee of drie hutten. De Contest 52MC Open Sport is met zijn geringe diepgang van 0,85 meter uitermate geschikt voor diverse doeleinden en allerlei vaargebieden: van comfortabel ankeren in idyllische baaitjes tot snelle (overzeese) oversteken.

Opvallend design

De 52MC is uitermate geschikt om te varen met een groot aantal vrienden of familie en biedt daarnaast optimaal comfort tijdens het ankeren in een idyllische baai dan wel in de haven. Het is heerlijk wegzakken in de goed beschutte kuip met loungebank rondom. De twee tafels in de kuip kunnen eenvoudig omgebouwd worden tot één lange tafel om met z’n allen te lunchen, borrelen of dineren. Door de tafels helemaal weg te klappen ontstaat er één grote loungeplek.

52MC-Open-Sport-Classic_LRDe loop naar de zonnedekken op voor- en achterdek is, ook bij hoge snelheden, eenvoudig en veilig dankzij de brede en hoge gangboorden aan weerszijden waardoor de dek ruimte in de praktijk ook optimaal kan worden gebruikt. Het zonnedek achter is voorzien van een opstaande rand waar je ook comfortabel ligt bij hoge snelheden. Het unieke design met zij-instap naar kuip of zonnebed achter voorkomt dat er over kussens of medepassagiers heen geklommen hoeft te worden.

Keuze in opbouw en indeling

Zowel qua opbouw als qua indeling onderdeks zijn meerdere varianten mogelijk. De Open Sport heeft een lang doorlopende raampartij aan weerszijden; de Open Sport Classic is voorzien van een kleinere raampartij en de Open Sport T-Top heeft een composiet overkapping. Voor alle varianten geldt dat de kuip gevrijwaard blijft van golfslag of opspringend boegwater en opvarenden dus altijd droog en beschut zitten.

Onderdeks is er de keuze uit twee of drie comfortabele hutten voor respectievelijk vier of zes personen. Beide varianten zijn voorzien van twee natte cellen.

52MC-Open-Sport-T-top_LRHet keukengedeelte bevindt zich bij de twee hutten versie beneden, terwijl deze zich bij de drie hutten versie in de kuip bevindt. Het hele jacht is voorzien van opvallend veel bergruimte en hoe tropisch de omgeving ook is, de vele koelmogelijkheden aan boord houden voedsel en drank te allen tijde goed gekoeld.

Stabiel en veilig varen in alle weersomstandigheden

De Contest 52MC Open Sport is qua romp identiek aan de reeds bestaande Flybridge en Fastlane modellen. Dat betekent stijve, sterke en lichte rompen die gebouwd worden volgens de door Contest Yachts ontwikkelde beroemde vacuüminjectie sandwichconstructie. Voeg daar de centraal in het schip geplaatste twee 550 PK Cummins zescilinder dieselmotoren aan toe en de basis is gelegd voor snel en stabiel varen onder alle weersomstandigheden. De optionele Seakeeper gyrostabilisator zorgt, indien gewenst, voor nog meer stabiliteit tijdens het varen of als het schip voor anker ligt.

Praktisch en doordacht

Vanaf het royale zwemplateau is het eenvoudig wegzwemmen. Bedieningsgemak zien we onder andere terug in het hydraulische ankersysteem en met één druk op de knop schuift de loopplank uit. Onder het zonnedek aan de achterzijde bevindt zich de grote garage die ruimte biedt aan een bijboot, jetski’s, waterscooter of ander watersportmateriaal. Deze hydraulisch te openen ruimte is niet alleen eenvoudig toegankelijk via de achterzijde, maar kan eventueel ook vanaf de bovenzijde. Tot op de centimeter nauwkeurig manoeuvreren is dankzij de aandrijving middels schroefassen in combinatie met het optionele joystick controlesysteem.

Meer informatie www.contestyachts.com

 

Previous Story

De wereld van de VOC in persoonlijke verhalen

Next Story

Vendée Globe: nog steeds racen… Sebastien Destremau

Related Posts

  • Bootmag, de gratis krant van Bootmagazine

    By admin
    Vanaf nu vind u alle actueel nieuws uit de...
  • Gratis EmergenSea & Veiligheidsdag pleziervaartGratis EmergenSea & Veiligheidsdag pleziervaart

    By
    In samenwerking met de Federale...
  • Lomac krijgt Benelux dealerLomac krijgt Benelux dealer

    By
    Italian Yachts is de officiële dealer...
  • Spectaculaire start The Ocean Race in AlicanteSpectaculaire start The Ocean Race in Alicante

    By
    De 14e editie van The Ocean Race, de...

Bootmag-krant – 03 – 2022 WINTER

QR-code Boot e-mag 02 – 2022

Bootmag-krant 01 – 2022 – Lente

Bootmagazine Special: de Olympische Spelen Retro - Bestel nu! Slechts € 6,95 (gratis verzending.)

RSS Yachtweb.be

  • Candela raises $20M to unlock fast, electric and sustainable waterborne transport.

Watersportboeken bij Bol.com

Klik hier om Watersportboeken te bestellen

Google Ads Footer

logo
Copyright 2022 - 6minutes press (imprint KIM vzw)