• Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
  • Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
Bootmagazine.be logo
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be

Dongfeng tweede ingeschreven boot voor Volvo Ocean Race 2017-18

By admin on 23 november 2016 in Beurzen & Evenementen, Nieuws, Regatta's, Watersportnieuws.be, Zeiljachten

China’s Dongfeng Race Team bouwt verder op het succes van zijn Volvo Ocean Race-debuut en keert terug in de 2017-18 editie. Dat wordt de tweede achtereenvolgende campagne met de Fransman Charles Caudrelier als schipper. Dit maakte het team eerder deze maand bekend.

De campagne wordt 100% gedekt door Dongfeng Motor Corporation, de Chinese motorfabrikant met hoofdkantoor in Wuhan, de hoofdstad van de Chinese provincie Hubai. Nadat de verwachtingen in hun debuutrace werden overtroffen met de derde plek overall, achter het Nederlandse Team Brunel, ligt de lat nu hoger. Het doel is om het beter te doen.

Caudrelier’s team is de tweede, bevestigde deelnemer aan de Race, die op 22 oktober 2017 van start gaat. Dan begint de vloot aan 45.000 nautische zeemijlen rondom de aarde als één van de zwaarste routes in de 43-jarige geschiedenis van de Race. Het Nederlandse Team Akzo Nobel met schipper Simeon Tienpoint maakte als eerste zijn deelname bekend.

Dongfeng Race Team vertegenwoordigt wederom China, vaart onder de Chinese vlag en blijft de interesse van het Chinese zeilen houden.

Charles Caudrelier en zijn team, met ondermeer vier Chinese zeilers over de hele race, verrasten vriend en vijand door in 2014-15 de derde plaats overal te winnen. Succes op het water, plus een open en innovatieve benadering van storytelling gaf het Dongfeng merk een enorme boost, vooral buiten China. Het team haalde zelfs de hoogste, gemeten mediawaarde van de Race.

De zeven One Design Volvo Ocean 65’s van de laatste editie ondergaan momenteel een strenge re-fit procedure bij de Race Boatyard in Lissabon, Portugal. Een identieke achtste boot wordt op dit moment in Italië bij Persico Marine in Bergamo gebouwd.

Eerder werd reeds bekendgemaakt dat het parcours twee Aziatische stops, Hong Kong en Guangzhou, bevat. Het wordt de vierde achtereenvolgende editie dat de Race in China stopt. In totaal doet de Race elf steden op vijf continenten aan. Het eerste startschot klinkt in Alicante, waarna de vloot via Lissabon, Kaapstad, Hong Kong, Guangzhou, Auckland, Itajaí, Newport, Cardiff en Göteborg richting de finish in Den Haag racet.

Meer informatie www.volvooceanrace.com

 

Previous Story

Metstrade Show verwelkomt acht procent meer bezoekers

Next Story

Wintertips

Related Posts

  • Bootmag, de gratis krant van Bootmagazine

    By admin
    Vanaf nu vind u alle actueel nieuws uit de...
  • Gratis EmergenSea & Veiligheidsdag pleziervaartGratis EmergenSea & Veiligheidsdag pleziervaart

    By
    In samenwerking met de Federale...
  • Lomac krijgt Benelux dealerLomac krijgt Benelux dealer

    By
    Italian Yachts is de officiële dealer...
  • Spectaculaire start The Ocean Race in AlicanteSpectaculaire start The Ocean Race in Alicante

    By
    De 14e editie van The Ocean Race, de...

Bootmag-krant – 03 – 2022 WINTER

QR-code Boot e-mag 02 – 2022

Bootmag-krant 01 – 2022 – Lente

Bootmagazine Special: de Olympische Spelen Retro - Bestel nu! Slechts € 6,95 (gratis verzending.)

RSS Yachtweb.be

  • Candela raises $20M to unlock fast, electric and sustainable waterborne transport.

Watersportboeken bij Bol.com

Klik hier om Watersportboeken te bestellen

Google Ads Footer

logo
Copyright 2022 - 6minutes press (imprint KIM vzw)