• Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
  • Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
Bootmagazine.be logo
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be

De stille toekomst van het toerisme…

Volvo Penta aandrijving van nieuwe hybride schip van Hurtigruten Svalbard

Volvo Penta kondigt een geavanceerde, hybride oplossing aan voor het nieuwe cruiseschepen van Hurtigruten Svalbard. In mei 2022 beginnen de proefvaarten in het Noorse Svalbard. Het vrijwel geruisloze schip heeft het potentieel om de duurzame toerisme-industrie te transformeren, zodat gasten de wonderen van Svalbard kunnen ervaren zonder de natuur en het leefgebied om hen heen te verstoren.

Foto: © Daniel John Benton, Hurtigruten Svalbard

Elk jaar trekken toeristen naar een afgelegen archipel in Noorwegen om de unieke dieren in het wild te zien – walrussen, papegaaiduikers, zeehonden en een verscheidenheid aan walvissen. Nu voert Volvo Penta een proefproject uit met Hurtigruten Svalbard, de oudste toeristische operator van Svalbard, om een ​​ultramodern hybride Marell M15-schip genaamd Kvitbjørn (‘Polar Bear’ in het Engels) te testen. Door de vrijwel geruisloze werking moet dit zorgen voor een aangenamere reiservaring voor zowel de toeristen als voor de dieren in het wild.

Aangedreven door een Volvo Penta twin D4-320 DPI Aquamatic hybride oplossing, heeft de boot een topsnelheid van 32 knopen en een kruissnelheid van 25 knopen. Dit schip, ontworpen en gebouwd door Marell Boats Sweden AB, zal gebouwd worden om veilig te varen in de veeleisende Arctische omgeving – bij temperaturen onder het vriespunt met een uitgebreid bereik van 500 Nm.

Dit wordt het eerste hybride dagtourschip van Hurtigruten Svalbard, aangedreven door Volvo Penta, en de bedrijven testen ook een potentieel baanbrekend nieuw bedrijfsmodel, gebaseerd op een ‘power-by-the-hour’ betalingsprogramma. Dit baanbrekende “e-mobility-as-a-service” -model bevindt zich nog in de conceptfase, maar zou in de toekomst kunnen worden ontwikkeld. Hurtigruten Svalbard zal proberen om per kilowattuur te betalen voor de operatie, waarbij de boot tijdens het toeristenseizoen (1 mei – 31 oktober) meer dan 1.000 uur zal varen. Hoewel het nog slechts een test is, wordt verwacht dat het concept veel aandacht van de industrie zal trekken en een revolutie teweeg kan brengen in de manier waarop klanten maritieme e-mobiliteitsoplossingen kopen, vooral omdat de initiële kosten vaak een barrière vormen.

Op weg naar stil duurzaam toerisme

Hurtigruten Group, ’s werelds toonaangevende avontuurlijke reisorganisatie, stelt gasten in staat om unieke bestemmingen op een duurzame en zinvolle manier te verkennen. Het beheert ook de Hurtigruten Foundation, gericht op natuurbehoud, om ervoor te zorgen dat de gasten van morgen kunnen genieten van dezelfde betekenisvolle reiservaringen als die van vandaag. In de geest hiervan maakt de nieuwe hybride dagcruiser met Volvo Penta-aandrijfsysteem volledig elektrische bediening mogelijk in de milieugevoelige wateren van Spitsbergen.

De complete aandrijflijnoplossing voor het schip is gebaseerd op het Volvo Penta D4/D6 Aquamatic DPI-pakket. Het Volvo Penta DPI-pakket is voorzien van een hydraulische koppeling voor geruisloos en soepel schakelen bij lage motortoerentallen, evenals extra wendbaarheid – perfect voor langzaam cruisen bij het observeren van dieren in het wild. Met de steer-by-wire-technologie is de joystickfunctionaliteit ook indrukwekkend nauwkeurig, wat weer zorgt voor meer controle. Deze complete hybride oplossing biedt het beste van twee werelden: bereik en snelheid van de dieselmotor gecombineerd met de stille werking van de elektromotor, allemaal efficiënt verpakt in de Marell M15, voor eenvoudige en veilige bediening en onderhoud.

De boot bevindt zich momenteel in de maritieme testfaciliteit van Volvo Penta in Krossholmen, Göteborg, Zweden. Binnenkort zal het zijn weg vinden naar Marell Boats in Östhammar, waar het verdere controles zal ondergaan voordat het in mei 2022 wordt afgeleverd. Wanneer Hurtigruten Svalbard de boot ontvangt, zal het bedrijf het vervolgens aan zijn eigen gedetailleerde controles onderwerpen. Door deze nauwe samenwerking tussen eigenaren, gebruikers en andere belanghebbenden bouwt Volvo Penta meer inzicht op in klantgedrag en hybride gebruikspatronen.

Previous Story

‘Foilende’ elektrische motorboten kunnen Venetië redden van de ondergang

Next Story

boot Düsseldorf 2022 gaat niet door

Related Posts

  • 50ste Benelux Kampioenschappen50ste Benelux Kampioenschappen

    By
    – Royal Yacht Club van België ––...
  • Extra ruimte voor de watersport aan de Belgische kust.Extra ruimte voor de watersport aan de Belgische kust.

    By
    – Foto’s © Georges Janssens – Foto...
  • Nieuwpoortse uitdagingen…Nieuwpoortse uitdagingen…

    By
    OPEN NOORDZEE KAMPIOENSCHAP #5 & #6...
  • Autonome boten steken oceanen overAutonome boten steken oceanen over

    By
    Het Mayflower Autonomous Ship arriveerde...

QR-code Boot e-mag 02 – 2022

Bootmag-krant 01 – 2022 – Lente

(Klik op de cover om de tablet-vriendelijke versie online te lezen)

Klik hier om de integrale versie van deze editie te downloaden (PDF +/- 6,5 MB).

Bootmagazine Special: de Olympische Spelen Retro - Bestel nu! Slechts € 6,95 (gratis verzending.)

RSS Nauticlink

  • Zwemmen in rivieren gevaarlijk en verboden, waarschuwt Rijkswaterstaat 7 augustus 2022
    Een koele duik in de Maas, Waal, Rijn, IJssel of Lek: met dit warme weer zoeken veel mensen graag verkoeling in de grote rivieren in onze waterrijke provincie. Maar zwemmen in de rivier is gevaarlijk en op veel plaatsen verboden. Jaarlijks zijn er dodelijke slachtoffers te betreuren. Daarom wijst Rijkswaterstaat op de risico’s. Lees verder […]
  • Vorig jaar overal minder boetes op het water; in Overijssel juist meer bekeuringen 6 augustus 2022
    Te snel varen, varen zonder vaarbewijs, te jong om te varen, mankementen aan het schip of de boot. Het zijn allemaal redenen voor een bekeuring op het water. Vorig jaar werden er overal minder zogenoemde waterboetes uitgeschreven, behalve in Overijssel. Daar werden in het vaarseizoen van 2021 juist meer recreanten en schippers op de bon […]
  • Rijn meer afhankelijk van neerslag 5 augustus 2022
    Het water in de Rijn komt deels van smeltwater van de gletsjers in de Alpen, deels van smeltende sneeuw in diezelfde Alpen en van regenwater in het gehele Rijnstroomgebied. Deze eeuw zal de verhouding tussen de drie componenten drastisch wijzigen als gevolg van klimaatverandering door de opwarming van de aarde. Lees verder op binnenvaartkrant.nl Foto: […]
  • Genomineerden Boot van het Jaar verkiezing 2022 bekend 5 augustus 2022
    De jury van de Boot van het Jaar verkiezingen 2022 heeft vandaag de genomineerden bekend gemaakt voor de verschillende categorieën. Uit meer dan 45 inzendingen kwam de jury tot de volgende genomineerden. Startup AwardVoor jonge bedrijven in de watersport die succesvol zijn met een nieuwe formule of voornieuwe doelgroepen: Flying Fish Tanaruz Boats Zeilboot innovatie […]

RSS Yachtweb.be

  • HANSE YACHTS – CANNES YACHTING FESTIVAL

Watersportboeken bij Bol.com

Klik hier om Watersportboeken te bestellen

Google Ads Footer

https://fliphtml5.com/bookcase/jmluh

logo
Copyright 2021 - 6minutes press (imprint KIM vzw)