• Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
  • Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
Bootmagazine.be logo
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be

Bent u klaar voor de nieuwe watersportliefhebber?

By admin on 19 maart 2015 in Nieuws, Verenigingen & Organisaties

GaastraDe wereld is niet langer eenduidig. Diversiteit , ongelijkheid, heterogeniteit… het is een realiteit waar iedereen mee geconfronteerd wordt. Ook de watersportwereld en haar liefhebbers vormen niet langer een mooi af te baken groep. Een gezapige pleziervaarder op de binnenwateren heeft nog weinig gemeen met een ‘kiter’ of de ‘free surfer’ , laat staan met, zeg maar een onderwaterfotograaf. Wel hebben ze allemaal hun liefde voor het water gemeen maar zowel voor de beleving als voor de uitoefening van hun hobby of passie hebben zij andere middelen en uitrusting nodig. En de omgeving kan ook nog al eens verschillen. Om deze watersportliefhebbers te bedienen volstaat de watersportmarkt niet langer met een eenvormige benadering.

Elke specifiek segment vraagt om een eigen aanpak.

Op zoek gaan naar de grootste gemene deler om te trachten een zo ruim mogelijke doelgroep aan te spreken, zal op termijn niet de juiste aanpak blijken te zijn.
Maar deze diversiteit creëert ook kansen. Terwijl op vlak van zeilkleding een aantal topmerken als Musto, Henri Lloyd en anderen technische hoogstaande producten creëren – met een dito prijskaartje, dat wel – speelt een groot oppervlakte distributeur als Decathlon een prominente rol in het prijsgunstige segment met valabele basiskleding. Nog anderen, denk aan Gaastra, ontwikkelen naast de professionele lijn een ‘fashion & lifestyle’ gamma en profileren zich in de seizoensgebonden modemarkt.
Een zelfde fenomeen zien we bij de creatie van nieuwe bootmodellen. Elk ontwerp gebeurt vandaag met een type gebruiker in het achterhoofd. Leidt dit tot een verschraling van de markt? Neen, integendeel, zelden zullen watersportliefhebbers een aanbod vinden dat beter afgestemd is op hun specifieke behoeften.
Duidelijk is wel dat de watersport is geen eenvoudige markt is, maar wie de juiste keuzes maakt, gebaseerd op de doelgroep waarmee de sterkste affiniteit bestaat, kan zich van een lucratieve toekomst verzekeren.

(foto: Sportcollectie Gaastra)

 

Dit artikel verscheen als editoriaal in editie 40 van  Bootmagazine PLUS.

 

Previous Story

Het wilde Zuiden

Next Story

Tentoonstelling Charles E. Schelfhout: ,,De nevel en zelfs de mist doorbreken…”

Related Posts

  • Bootmag, de gratis krant van Bootmagazine

    By admin
    Vanaf nu vind u alle actueel nieuws uit de...
  • Gratis EmergenSea & Veiligheidsdag pleziervaartGratis EmergenSea & Veiligheidsdag pleziervaart

    By
    In samenwerking met de Federale...
  • Lomac krijgt Benelux dealerLomac krijgt Benelux dealer

    By
    Italian Yachts is de officiële dealer...
  • Spectaculaire start The Ocean Race in AlicanteSpectaculaire start The Ocean Race in Alicante

    By
    De 14e editie van The Ocean Race, de...

Bootmag-krant – 03 – 2022 WINTER

QR-code Boot e-mag 02 – 2022

Bootmag-krant 01 – 2022 – Lente

Bootmagazine Special: de Olympische Spelen Retro - Bestel nu! Slechts € 6,95 (gratis verzending.)

RSS Yachtweb.be

  • Candela raises $20M to unlock fast, electric and sustainable waterborne transport.

Watersportboeken bij Bol.com

Klik hier om Watersportboeken te bestellen

Google Ads Footer

logo
Copyright 2022 - 6minutes press (imprint KIM vzw)