• Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
  • Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
Bootmagazine.be logo
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be

36ste America’s Cup, verwacht het onverwachte

By admin on 29 april 2020 in Nieuws, Regatta's, Watersportnieuws.be

Ook de America’s Cup ontsnapt niet aan de gevolgen van het COVID19 Coronavirus. Al snel werd duidelijk dat de annulering van de langverwachte ACWS-evenementen in Cagliari en Portsmouth onvermijdelijk waren.

In een parallelle wereld zouden alle teams nu in Cagliari racen met hun respectievelijke AC75’s op de azuurblauwe Middellandse Zee. Het zou een  eerste graadmeter zijn voor de eerste generatie AC75 van elk van de America’s Cup-teams.

Foto: Luna Rossa Prada Pirelli-team op Sardinië voorafgaand aan de lockdown.

Maar terug naar  de echte (hoewel onwerkelijke) wereld te midden van de wereldwijde COVID-19-pandemie. Hoe benaderen de teams nu de 36e America’s Cup, zowel filosofisch als logistiek met alle veranderende variabelen van dag tot dag.

Ze hebben niet meer informatie over hun relatieve prestaties dan wat ze te weten kwamen bij een vroege verkenning. Vertrouwen ze hun oorspronkelijke instinct? Hun huidige ontwerpkennis en interpretaties van de klassenregel? Of veranderen ze hun aanpak op basis van bepaalde stukjes informatie die bijdragen aan een algehele, doch onvolledige puzzel?

Schipper Terry Hutchinson van American Magic erkende onlangs: “We hebben de kans gemist om te zien waar we kwetsbaar zijn”, omdat we niet kunnen racen in Cagliari of Portsmouth “. We zullen veel meer moeten steunen op de ontwerpkant van het programma. ”

Foto: Terry Hutchinson aan boord van DEFIANT voorafgaand aan de lockdown

Het grootste vraagteken is echter de vooruitgang van elk van de teams bij de bouw van de tweede AC75’s. Sommigen gaan door met de productie, anderen hebben ze stopgezet. Voltooien de teams de bouw thuis of halen ze hun nieuwe boten naar Auckland om te voltooien? En nog belangrijker: hoe zullen ze zich verhouden ten opzichte van elkaar wanneer ze uiteindelijk het daglicht zien.

Hoe staan de teams er voor?

Emirates Team Nieuw-Zeeland

Voor het Defender Emirates Team Nieuw-Zeeland speelt het thuisvoordeel in Auckland. De bouw van hun tweede AC75 werd voor een periode van 5 weken stopgezet, omdat Nieuw-Zeeland vanwege COVID-19 zich in een een Level 4-lockdown bevond. Bovendien is ‘Te Aihe’ hun eerste AC75 nog steeds op Europese cruise naar Italië en terug, sinds eind januari. Realistisch gezien duurt het nog een paar maanden voor de boot weer te water kan in Auckland.

 

Luna Rossa Prada Pirelli Team

De Challenger of Record, zit de lockdown uit in Caligari. Terwijl op hun basis  de reparaties worden uitgevoerd aan hun eerste AC75, die begin maart aanzienlijke boegschade had opgelopen. Luna Rossa Prada Pirelli Team wil het testprogramma van hun AC75 verder afwerken deze zomer rond Sardinië. Zij hebben hun komst naar Auckland uitgesteld tot het laatste kwartaal van het jaar.

 

 

NYYC American Magic

American Magic blijf in Pensacola, in lockdown. Hun eerste AC75 ‘Defiant’ bevindt op hun basis in Florida en zij zijn goed gepositioneerd om hun plannen en bewegingen aan te passen naarmate hun opties zich ontvouwen in de wereldwijde reactie op het coronavirus. De bouw van hun tweede AC75 op Rhode Island wordt voortgezet dankzij enige hulp van de gouverneur van de staat en de Rhode Island Marine Trade Association.

 

 

INEOS Team UK

Het Britse INEOS Team UK AC75 is, net als de kiwi’s, op de terugweg naar hun thuisbasis in Portsmouth nadat hun zomerbasis in Cagliari prompt werd gesloten toen het coronavirus Europa in maart begon te veroveren. Zij willen hun oefenprogramma vervolgen deze zomer in het VK zodra de vergrendeling voorbij is. Zij kijken uit om af te reizen naar Auckland  zodra de gelegenheid zich voordoet. De bouw van hun tweede AC75 werd de klok rond voortgezet bij Carrington Boats. Hun basis in Auckland is de meest geavanceerde van alle Challengers en is al volop in opbouw, hoewel het werk is opgeschort terwijl Nieuw-Zeeland op slot is.

 

Stars + Stripes Team USA

De stille uitdager Stars and Stripes heeft de afgelopen weken van zich laten horen, hun mede-oprichter Taylor Canfield beweert dat ze nog steeds springlevend zijn en zij willen van de annulering van de ACWS gebruik maken en tijd winnen om de bouw van hun AC75 te voltooien. Zij komen later in het jaar naar Auckland, maar de klok blijft tikken.

 

 

Als er één ding gegarandeerd is in de America’s Cup, dan is het dat men het onverwachte kan verwachten. Op het eerste gezicht heeft de pandemie bijgedragen aan een aanzienlijke stapel onvoorziene uitdagingen voor alle teams waar ze in meer of mindere mate controle over hebben. Een meer optimistische benadering is na te denken over de manier waarop de teams kunnen reageren, zich aanpassen en beslissingen nemen bij ontwerp, testen, logistiek en planning van dag tot dag.

Het team dat het best met het onvoorspelbare weet om te gaan, zal waarschijnlijk de America’s Cup in ontvangst mogen nemen in maart 2021.

 

Previous Story

Vendée Globe blijft op koers

Next Story

Column:
Canal de la Meuse. Han-sur-Meuse, écluse nr.8 

Related Posts

  • Bootmag, de gratis krant van Bootmagazine

    By admin
    Vanaf nu vind u alle actueel nieuws uit de...
  • Gratis EmergenSea & Veiligheidsdag pleziervaartGratis EmergenSea & Veiligheidsdag pleziervaart

    By
    In samenwerking met de Federale...
  • Lomac krijgt Benelux dealerLomac krijgt Benelux dealer

    By
    Italian Yachts is de officiële dealer...
  • Spectaculaire start The Ocean Race in AlicanteSpectaculaire start The Ocean Race in Alicante

    By
    De 14e editie van The Ocean Race, de...

Bootmag-krant – 03 – 2022 WINTER

QR-code Boot e-mag 02 – 2022

Bootmag-krant 01 – 2022 – Lente

Bootmagazine Special: de Olympische Spelen Retro - Bestel nu! Slechts € 6,95 (gratis verzending.)

RSS Yachtweb.be

  • Candela raises $20M to unlock fast, electric and sustainable waterborne transport.

Watersportboeken bij Bol.com

Klik hier om Watersportboeken te bestellen

Google Ads Footer

logo
Copyright 2022 - 6minutes press (imprint KIM vzw)