• Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
  • Adverteren
  • Archief
    • Bootmagazine 2018 – jaargang 13
    • Bootmagazine 2017 – jaargang 12
    • Bootmagazine 2016 – jaargang 11
    • Bootmagazine 2015 – jaargang 10
    • Bootmagazine 2014 – jaargang 09
    • Bootmagazine 2013 – jaargang 08
    • Bootmagazine 2012 – jaargang 07
    • Bootmagazine 2011 – jaargang 06
    • Bootmagazine 2010 – jaargang 05
    • Bootmagazine 2009 – jaargang 04
    • Bootmagazine 2008 – jaargang 03
    • Bootmagazine 2007 – jaargang 02
    • Bootmagazine 2006 – jaargang 01
  • Waar verkrijgbaar?
    • Bootmagazine aan de Belgische kust
    • Bootmagazine in het binnenland
    • Bootmagazine in Zeeland
    • In de krantenwinkel in uw buurt
Bootmagazine.be logo
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be
  • Home
  • ABONNEMENT
    • PRINT: Bootmagazine Traveler & Specials
    • DIGITAAL: online magazine & e-mail newsletter
  • Nieuws
    • Verenigingen & Organisaties
    • Beurzen & Evenementen
    • Zeiljachten
    • Motorboten
    • Ribs & Semi-rigides
    • Materiaal, Uitrusting, Accesoires
    • B-2-B Watersportindustrie
    • Havens
    • Erfgoed
    • Toervaren & zeilvakanties
    • Charter & Cruises
    • Lekkers langs kant en wal
  • PREVIEW
    • Preview Bootmagazine Traveler
    • Preview Bootmagazine Specials
  • Boot e~magazine 2020 – 2021
  • Watersportnieuws.be

Het mag iets meer zijn voor Greenline en Grand Soleil…

By admin on 27 oktober 2021 in Geen categorie, Nieuwe boten, Nieuws

Zowel zeil- als motorjachten kijken niet op een voetje meer … Greenline Yachts breidt haar gamma flybridge cruisers uit tot een 58 voeter en de Italiaans zeiljachtenbouwer Grand Soleil, het eerste woord van zijn naam indachtig – ziet het nog groter en heeft een 72-voeter in de Long Cruise range in voorbereiding.

Het gaat zowel bij Greenline als bij Grand Soleil om een uitbreiding van een bestaande reeks, die reeds kan terugblikken op een ruime klantenappreciatie.

Hierbij de eerste ‘renders’ (samengestelde computergraphics op basis van data) van de nieuwe modellen.

Greenline 58 Fly

Voortbouwend op het succes van de 45 Fly, brengt Greenline Yachts nog een tussenmaat op de markt, de flybridge-cruisers 58 Fly. Die dicht de kloof tussen de populaire 48 Fly en het vlaggenschip 68 OceanClass.

Het hoofddek op één niveau met achterkombuis zorgt ervoor dat de salon en cockpit samen een groot woon- en amusementsgebied creëren.  Op het achterschip vormt een verlengd hydraulisch zwemplatform met een hefvermogen van 500 kg en een naar achteren gerichte bankstel  een idyllische woonruimte aan het water. De glazen balustrade van de kuip creëert  de illusie van een  terras over de zee. Met een paar regisseursstoelen kunnen zes personen dineren in de goed beschermde kuip zitten.

Met de 58 Fly zet  Greenline Yachts andermaal sterk in op alternatieve voortstuwing. Een reeks van 11 zonnepanelen die over de flybridge en hardtop zijn gerangschikt, produceren 3,6 kW aan vermogen en zorgen ervoor dat de huishoudelijke toestellen van de boot kunnen werken zonder een luidruchtige dieselgenerator. Bovendien bevat een nieuw ontwikkeld hybride systeem met twee 25 kW-motoren een aanpasbare hydraulische koppeling, wat betekent dat het inline kan worden aangesloten op elke asaangedreven motor.

Standaard motorkeuzes omvatten Cummins-diesels van 610 pk en 715 pk, beide verkrijgbaar met Hybrid Drive, en een dubbele Caterpillar-optie met alleen diesel van 1000 pk voor een topsnelheid van 30 knopen. De Cummins 715s met Hybrid Drive zal de 58 Fly naar een topsnelheid brengen van 26 knopen, laat cruisen met 20 knopen toe en bij elektrisch varen met slechts 6 knopen behoort een bereik van 30 zeemijl op een volledige lading tot de mogelijkheden.

Technische specificaties
Greenline 58 Fly

•LOA 18,2 m

•Breedte 5,12 m

• Diepgang 1 m

•Waterverplaatsing 30 ton

•Brandstofinhoud 2500 liter (3500 optioneel)

•Waterinhoud 600 liter

• Motoren: Twin Cummins 610/715 pk (hybride aandrijving met dubbele 25 kW elektromotoren) & dubbele 1.000 pk Caterpillar

•Topsnelheid 30 knopen (twin 1.000 pk)

• Kruissnelheid 20-23 knopen

•Elektrische kruissnelheid 6 knopen


De nieuwe Grand Soleil 72 Long cruise

De nieuwe Grand Soleil 72 volgt hetzelfde pad als de andere Grand Soleil-modellen in deze reeks. De Long Cruise-versie biedt een deksalon dat met een 270° zicht rondom. In deze uitvoering wordt ook het deksalon verhoogd en vergroot ten opzichte van de Performance serie. Technisch gezien heeft dit twee technische ingrepen mogelijk gemaakt; een verhoging van de vloer van het centrale deel van de boot waardoor het loopgebied wordt vergroot en een tweede waardoor verschillende elektrische en mechanische systemen onder de eethoek kunnen worden geplaatst. In de cockpit worden het toegangsluik en de trap zijdelings verplaatst om een ​​C-vormige zitplaats te verkrijgen om twee grote zonnedekken achter de banken te behouden. Bij de LC-versie wordt de hele dinette verhoogd, zodat eigenaar en gasten zowel zittend als staand van het uitzicht kunnen genieten.

Intern zijn verschillende oplossingen mogelijk voor Performance- en Long Cruise-versies, beide met de eigenaarshut vooraan, maar met twee verschillende indeling voor de kombuis, naar achteren of naar voren, evenals verschillende oplossingen voor de gasten- en bemanningshutten.

Technische specificaties
Grand Soleil 72 Long cruise

Totale lengte 23,75 m

Romplengte 22,00 m

Waterlijn lengte 19,84 m

Maximale breedte 6,20 m

Diepgang 3,70 m standaard

Zeiloppervlak 310 m²

Motor 150 pk standaard

Watertank 1000 l

Dieseltank 1000 l

Interieurindeling 4 hutten + 4 badkamers

Maritieme architectuur Matteo Polli

Structuren Marco Lostuzzi

Interieur en exterieur ontwerp Nauta Design

Bouw Cantiere del Pardo

Previous Story

James Bond aan boord van Spirit Yacht in ‘No Time to Die’

Next Story

Boot Düsseldorf 2022,
alle wereldspelers aan boord

Related Posts

  • Zeilen naar Marokko – Alles wat je nodig hebt voor een avontuurlijke reis

    By admin
    Ben je een avontuurlijke zeiler die droomt...
  • Bootmag, de gratis krant van Bootmagazine

    By admin
    Vanaf nu vind u alle actueel nieuws uit de...
  • Gratis EmergenSea & Veiligheidsdag pleziervaartGratis EmergenSea & Veiligheidsdag pleziervaart

    By
    In samenwerking met de Federale...
  • Lomac krijgt Benelux dealerLomac krijgt Benelux dealer

    By
    Italian Yachts is de officiële dealer...

Ruime keuze aan boeken over zeilen, toervaren en watersport. Bestel nu!

Google Ads Footer

logo
Copyright 2022 - 6minutes press (imprint KIM vzw)